Ο Φινλανδός σημείωσε την 3η νίκη της καριέρας του με διαφορά 22 sec από το δεύτερο Toyota GR Yaris, του Elfyn Evans που τράκαρε βγαίνοντας από την τελευταία στροφή χτες βράδυ σ’ ένα βουναλάκι από χιόνι. Ο Rovanperä προηγείται στη βαθμολογία με 14 βαθμούς διαφορά μετά τον δεύτερο από τους δεκατρείς φετινούς αγώνες. Ο Rovanperä ήταν μόλις τεσσάρων μηνών όταν ο πατέρας του Harry κέρδισε το Ράλι Σουηδίας το 2001 με ένα Peugeot 206 World Rally Car. Ήταν η μοναδική νίκη του 55χρονου σήμερα Φινλανδού οδηγού ο οποίος είδε τον 21χρονο γιό του να παίρνει την 3η νίκη της καριέρας του. Θυμίζουμε ότι η προηγούμενη νίκη του Ροβάνπερα ήταν στο EKO AKROPOLIS RALLY του 2021. 

 

Πέντε διαφορετικοί οδηγοί βρέθηκαν επικεφαλής του αγώνα κατά την πρώτη μέρα. Ο αγώνας έγινε με κέντρο την Umeå  πρόκειται για το βορειότερο Ράλι Σουηδίας που έγινε ποτέ, στις παρυφές του Αρκτικού Κύκλου. Ο Rovanperä πήρε το προβάδισμα νωρίς στο δεύτερο σκέλος, αλλά ο Evans τον πίεζε μέχρι το χθεσινοβραδινό του λάθος.

 

Ο Kalle Rovanperä λίγες στιγμές αφού πήρε την τρίτη νίκη στην καριέρα του, τόνισε: «Δεν πίστευα ότι θα μπορούσαμε να είμαστε τόσο καλοί, ειδικά ξεκινώντας πρώτοι στο δρόμο την Παρασκευή. Ήταν πολύ μεγάλη υπόθεση, η ομάδα έκανε επίσης εξαιρετική δουλειά και το αυτοκίνητο ήταν διασκεδαστικό όλη την ώρα. Δεν είχα όρεξη να πανηγυρίσω πολύ. Ήταν ένα πραγματικά δύσκολο Σαββατοκύριακο για τους ανθρώπους στην Ουκρανία και πραγματικά ελπίζω να έχουν τη δύναμη και την ελπίδα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές» πρόσθεσε.

 

Ο Έβανς πάλευε να ξεπεράσει μια ποινή 10 δευτερολέπτων που πήρε γιατί χτύπησε στην τελευταία στροφή της ημέρας αργά το βράδυ του Σαββάτου ένα βουναλάκι χιονιού. Το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου του υπέστη πολύ μεγάλη ζημιά για να συνεχίσει. Η δεύτερη θέση για τον Thierry Neuville έδωσε μια σημαντική ώθηση στη Hyundai Motorsport. Ο Βέλγος τίναξε αρκετές φορές τα χιόνια με το i20 N του  αλλά κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Esapekka Lappi που τον κυνηγούσε. Ο Lappi, επέστρεψε στην Toyota Gazoo Racing μετά από τρία χρόνια απουσίας και τερμάτισε τελικά 8,6 δευτερόλεπτα πίσω από το Neuville. Με τους βαθμούς της 3ης θέσης βοήθησε την Toyota να περάσει στην πρώτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, 24 βαθμούς μπροστά από την M-Sport Ford.

 

Ο Takamoto Katsuta έφερε το τρίτο GR Yaris στην πρώτη τετράδα αρκετά πίσω από τους πρώτους. Ο Gus Greensmith που είχε μια έξοδο και προβλήματα με το κιβώτιο στην αρχή που τον καθυστέρησαν κατάφερε να τερματίσει πέμπτος με ένα Ford Puma. Θυμίζουμε πως η Ford είχε κερδίσει με τον Loeb στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Μόντε Κάρλο. Ο νικητής του WRC2 Andreas Mikkelsen ήταν έβδομος μπροστά από τους άλλους οδηγούς της κατηγορίας Ole Christian Veiby, Jari Huttunen και Egon Kaur. Επόμενος αγώνας το Ράλι Κροατίας στις 21 – 24 Απριλίου στο Ζάγκρεμπ.

Η τελική κατάταξη της 1ης δεκάδας του Ράλι Σουηδίας ήταν: