Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Χέμπερτ Ντις και ο Γερμανός καγκελάριος, Όλαφ Σόλτς πραγματοποίησαν τα εγκαίνια.

Την ώρα που η συζήτηση για τα αποθέματα λιθίου και το κατά πόσο αυτά επαρκούν για να καλύψουν την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για κατασκευή μπαταριών η Volkswagen επενδύει στην παγκόσμια αγορά μπαταριών με την “PowerCo”.

1

Την ευθύνη για την παραγωγή κυψελών αλλά και για τις παγκόσμιες δραστηριότητες του Ομίλου στο χώρο των μπαταριών θα έχει η νεοσύστατη εταιρεία “PowerCo”.

Μέχρι το 2030 η PowerCo, μαζί με συνεργάτες, πρόκειται να επενδύσει περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου, να δημιουργήσει κύκλο ετήσιων πωλήσεων άνω των 20 δισεκατομμυρίων ευρώ και να απασχολήσει έως και 20.000 υπαλλήλους, μόνο στην Ευρώπη.

Τις προηγούμενες μέρες έγινε η τελετή έναρξης εργασιών για την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου μπαταριών του Ομίλου Volkswagen στο Salzgitter, παρουσία του Γερμανού Καγκελαρίου Olaf Scholz. Η λειτουργία του εργοστασίου θα ξεκινήσει το 2025.

O Γερμανός καγκελάριος στα εγκαίνια με τον ceo της VW.
O Γερμανός καγκελάριος στα εγκαίνια με τον ceo της VW

Ο Γερμανός Καγκελάριος Olaf Scholz δήλωσε σχετικά με την τελετή έναρξης εργασιών κατασκευής του εργοστασίου: «Σήμερα είναι μια καλή μέρα για την αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία και την Ευρώπη. Η Volkswagen μας δείχνει πώς θα μπορούσε να είναι το μέλλον της βιώσιμης και κλιματικά συμβατής κινητικότητας. Μαζί, θέτουμε τα θεμέλια για τη διαμόρφωση αυτού του μέλλοντος, με το εργοστάσιο στο Salzgitter».

Ο Herbert Diess, Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen AG, δήλωσε: «Σήμερα όχι μόνο βάζουμε το θεμέλιο λίθο για το εργοστάσιο, αλλά σηματοδοτούμε και ένα στρατηγικό ορόσημο. Η δραστηριοποίηση στην κατασκευή κυψελών μπαταριών είναι ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της στρατηγικής μας NEW AUTO, που θα κάνει την Volkswagen κορυφαίο πάροχο της βιώσιμης, ψηφιακής κινητικότητας του αύριο. Η δημιουργία του δικού μας εργοστασίου κυψελών είναι ένα τεράστιο εγχείρημα από τεχνική και οικονομική άποψη. Δείχνει ότι φέρνουμε την τεχνολογία αιχμής του μέλλοντος στη Γερμανία!».

Gigafactories

Ο Όμιλος Volkswagen συγκεντρώνει τις παγκόσμιες δραστηριότητες μπαταριών στην ευρωπαϊκή εταιρεία PowerCo. Με έδρα το Salzgitter, η εταιρεία θα διαχειρίζεται στο εξής τη λειτουργία των εργοστασίων παραγωγής μπαταριών του Ομίλου παγκοσμίως, την προμήθεια μηχανημάτων και εξοπλισμού για τα εργοστάσια καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας κυψελών.

Μελλοντικά προβλέπεται η ανάπτυξη νέων προϊόντων, όπως μεγάλα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας για χρήση στο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Μετά το Salzgitter, το επόμενο εργοστάσιο κυψελών είναι προγραμματισμένο να φτιαχτεί στη Βαλένθια. Προς το παρόν, εξετάζονται τοποθεσίες για τρία ακόμη εργοστάσια στην Ευρώπη, ενώ η PowerCo διερευνά και την προοπτική δημιουργίας περαιτέρω Gigafactories στη Βόρεια Αμερική.

Ο Thomas Schmall, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen AG, Υπεύθυνος Τεχνολογίας και Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της PowerCo, δήλωσε: «Κατασκευάζοντας το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής κυψελών, υλοποιούμε με συνέπεια το τεχνολογικό αναπτυξιακό πρόγραμμά μας. Η PowerCo θα γίνει παγκόσμιος παίκτης στο χώρο των μπαταριών.

Βασικό πλεονέκτημα της εταιρείας θα είναι η κάθετη διαχείριση των διαδικασιών, από την προμήθεια πρώτων υλών και την κατασκευή των κυψελών μέχρι την ανακύκλωση. Στο μέλλον, θα χειριζόμαστε όλες τις σχετικές δραστηριότητες εσωτερικά και έτσι θα αποκτήσουμε στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού στον αγώνα για την ανάληψη ηγετικού ρόλου στην ηλεκτροκίνηση. Έχουμε εξασφαλίσει μια κορυφαία ομάδα για αυτό το σπουδαίο εγχείρημα».

Frank Blome, CEO PowerCo, Daniela Cavallo, Chairwoman of the Group Works Council Volkswagen AG, Stephan Weil, Prime Minister of Lower Saxony, Herbert Diess, Chairman of the Board of Management of Volkswagen AG, Olaf Scholz, Federal Chancellor, Thomas Schmall, Member of the Volkswagen AG Board of Management for Technology and Chairman of the Board of Management at Volkswagen Group Components, Hans Dieter Pötsch, Chairman of the supervisory Board of Volkswagen AG

Με την ευκαιρία της τελετής έναρξης εργασιών, ο Όμιλος Volkswagen παρουσίασε για πρώτη φορά το μοντέλο εργοστασίου που θα θέσει τα πρότυπα. Το Salzgitter πρόκειται να αποτελέσει ένα πρότυπο για τα εργοστάσια κυψελών σε όλη την Ευρώπη και θα θέσει νέα στάνταρ όσον αφορά τη βιωσιμότητα και την καινοτομία.

Ο Frank Blome, Διευθύνων Σύμβουλος της PowerCo δήλωσε: «Αυτό που έχουμε δοκιμάσει εκατομμύρια φορές με πλατφόρμες οχημάτων, όπως η MQB και η MEB, θα αποτελέσει θεμέλιο και στην παραγωγή κυψελών: θα τυποποιούμε και θα αναβαθμίζουμε. Με αυτόν τον τρόπο θα συνδυάσουμε ταχύτητα, βελτιστοποίηση κόστους και κορυφαίο επίπεδο ποιότητας».

Η τυποποίηση δεν θα αφορά μόνο τον εξοπλισμό, τα κτίρια και τις υποδομές, αλλά και τα προϊόντα, τις διαδικασίες και την ψηφιακή τεχνολογία. Με αυτόν τον τρόπο, θα δημιουργηθούν εργοστάσια που θα μπορούν να μετατραπούν γρήγορα προκειμένου να υιοθετήσουν περαιτέρω καινοτομίες στα προϊόντα και την παραγωγή. Κάθε εργοστάσιο θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και θα σχεδιαστεί για μελλοντική ανακύκλωση κλειστού βρόχου.

Η Volkswagen, αποκάλυψε μια νέα τεχνολογία ενεργειακής κυψέλης που επιτρέπει την ευέλικτη χρήση ενός συνδυασμού διαφορετικών χημικών συστάσεων στα στοιχεία της μπαταρίας και θα χρησιμοποιηθεί έως και στο 80% των μοντέλων του Ομίλου Volkswagen. Η παραγωγή μπαταριών ενοποιημένης κυψέλης θα ξεκινήσει στο Salzgitter το 2025.

Σταδιακά η ετήσια παραγωγική δυνατότητα του εργοστάσιο θα φτάσει τις 40 GWh – αρκετή για περίπου 500.000 ηλεκτρικά οχήματα. Μέχρι το 2030, ο Όμιλος Volkswagen σκοπεύει να έχει σε λειτουργία στην Ευρώπη, έξι εργοστάσια παραγωγής κυψελών συνολικού ετήσιου όγκου παραγωγής 240 GWh. Η νέα ενοποιημένη κυψέλη αναμένεται πως θα μειώσει έως και 50% το κόστος της μπαταρίας.

Οι πρωτότυπες μπαταρίες που έχουν παραχθεί με αυτή την τεχνολογία έχουν επιδείξει πολλά υποσχόμενες επιδόσεις όσον αφορά την αυτονομία, τον χρόνο φόρτισης και την ασφάλεια – απαραίτητες προϋποθέσεις για ένα μελλοντικό βιομηχανικό πρότυπο.

Διαβάστε επίσης:

F1 2030: Μηδενισμός του ανθρακικού αποτυπώματος!

Daimler Truck: Ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα!