Με στόχο να βοηθήσει το Γκέτεμπορκ να γίνει κλιματικά ουδέτερο έως το 2030, η Volvo Cars συμπράττει με τη σουηδική πόλη δημιουργώντας νέες αστικές ζώνες που θα χρησιμοποιηθούν ως πεδίο δοκιμών για μελλοντικές βιώσιμες τεχνολογίες.
Η πρωτοβουλία, με το όνομα Gothenburg Green City Zone, έχει ως στόχο να δημιουργήσει μέσα στο μεγαλύτερο λιμάνι της Σκανδιναβίας μία περιοχή που θα είναι απόλυτα καθαρή από καυσαέρια, με ποικιλία κλιματικά ουδέτερων μορφών μεταφοράς και υποδομές διασύνδεσης.
Χρησιμοποιώντας μία πραγματική πόλη ως πεδίο δοκιμών, η Volvo θα έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει την εξέλιξη τεχνολογιών και υπηρεσιών στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, των κοινοχρήστων μεταφορών, της αυτόνομης οδήγησης, της συνδεσιμότητας και της ασφάλειας. Τμήμα του προγράμματος αποτελεί και η χρήση robotaxi (ταξί αυτόνομης οδήγησης) από τη Volvo εντός της ζώνης. Την υπηρεσία θα προσφέρει ο πάροχος κινητικότητας Μ, μία εταιρεία ιδιοκτησίας της Volvo.
«Ουσιαστικά, λανσάρουμε ένα project που προτίθεται να περιορίσει τον αριθμό των αυτοκινήτων μέσα στην πόλη, κάτι το οποίο ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τον εταιρικό μας σκοπό», δήλωσε ο Håkan Samuelsson (Χόκαν Σάμιουελσον), CEO της Volvo Cars. «Το έχουμε ήδη αποδείξει επενδύοντας στην υπηρεσία κοινόχρηστων μεταφορών Μ, η οποία έχει αναπτύξει ιδιόκτητη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και τη χρηστικότητα των προτεινόμενων λύσεων. Θέλουμε να συνεισφέρουμε στη δημιουργία των βιώσιμων πόλεων του μέλλοντος. Αυτή η πρωτοβουλία μας δίνει την ευκαιρία να το κάνουμε και συγχρόνως να αναλάβουμε ευθύνη για τη γενέτειρα πόλη μας».
Ανάμεσα στις τεχνολογίες που θα δοκιμαστούν περιλαμβάνονται λύσεις γεωγραφικού εντοπισμού και υπηρεσίες που διασφαλίζουν ότι τα αυτοκίνητα που βρίσκονται μέσα στη ζώνη λειτουργούν μόνο με ηλεκτρισμό και κινούνται εντός των ορίων ταχύτητας. Ακόμη, περιλαμβάνεται κυκλοφοριακή υποδομή που μπορεί να συνδεθεί με χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων και να επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών ανάμεσα στους χρήστες του δρόμου.
«Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τη γνώση και την τεχνολογία μας για να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί μία μελλοντική πόλη βασισμένη στην ηλεκτροκίνηση, τη συνδεσιμότητα, την κοινή χρήση και την κλιματική ουδετερότητα», δήλωσε ο Henrik Green (Χένρικ Γκριν), Επικεφαλής Τεχνολογίας στη Volvo Cars. «Είναι μία ευκαιρία να ηγηθούμε μέσω του παραδείγματός μας, δοκιμάζοντας νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες σε μεγάλη περιβαλλοντική κλίμακα, ώστε να δείξουμε ότι εάν είναι δυνατό να συμβεί εδώ μπορεί να συμβεί και οπουδήποτε αλλού».
Αλλά πιθανά παραδείγματα περιλαμβάνουν κόμβους πλήρως ηλεκτρικής κινητικότητας, αυτόνομα ταξί και ένα ολοκληρωμένο εύχρηστο δίκτυο φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Καθώς η Volvo διαδραματίζει ενεργό ρόλο στο σχεδιασμό αυτής της πρωτοβουλίας, μπορεί να διασφαλίσει ότι, από την αρχή, η ζώνη ενσωματώνει τις δικές της υπηρεσίες ηλεκτρικής κινητικότητας και τις αναπτύσσει σε ένα πραγματικό περιβάλλον, μεγιστοποιώντας την επίδρασή τους στην επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας.
Μέσω της ιδιόκτητης τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, η M κατάφερε στη διάρκεια του 2020 να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τις εκπομπές ρύπων στο Γκέτεμποργκ, έχοντας πλέον πετύχει κάθε δικό της αυτοκίνητο να αντικαθιστά οχτώ ιδιωτικά αυτοκίνητα στην πόλη. Ανάλογη με το στόχο του Γκέτεμποργκ, είναι και η φιλοδοξία της Volvo να μειώνει συνεχώς το δικό της αποτύπωμα άνθρακα, με στόχο να γίνει μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, η εταιρεία έχει εκπονήσει μια σειρά επιμέρους στόχων που πρέπει να επιτευχθούν έως το 2025.
Ενδεικτικά παραδείγματα:
– Μείωση κατά 40% του αποτυπώματος CO2 ανά αυτοκίνητο.
– Παγκόσαμιες πωλήσεις που θα προέρχονται κατά 50% από πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κατά 50% από υβριδικά.
– Μείωση κατά 25% των εκπομπών άνθρακα στις συνολικές δραστηριότητες της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών και της παραγωγής.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 φέρνει η εφαρμογή κοινοτικών κανονισμών για περιβαλλοντικούς ρύπους
- Ο Χάρης Βαφειάς στο My Story: Το πάθος με τα αυτοκίνητα, γιατί πούλησε τα supercars, η τραπ, οι φιλίες και το Dragon’s Den ως ψυχοθεραπεία
- ΟΤΕ: Αποχωρήσεις στελεχών με τη σφραγίδα του Κώστα Νεμπή
- Έλον Μασκ: Τρεις λόγοι για να γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος του 2025