Η Volvo ζητά την προσοχή των επενδυτών προκειμένου να αξιοποιηθούν πλήρως τα κλιματικά οφέλη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Με αφορμή τη σύνοδο κορυφής για το κλίμα η σουηδική εταιρεία απευθύνει σήμερα έκκληση στους παγκόσμιους ηγέτες και τους προμηθευτές ενέργειας να δώσουν σημαντική ώθηση στην καθαρή ενέργεια, ώστε να μεγιστοποιηθούν τα κλιματικά οφέλη που απορρέουν από τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η έκκληση συμπίπτει με μια νέα αναφορά για τις συνολικές εκπομπές άνθρακα στον κύκλο ζωής ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αναφοράς, εφόσον ένα αυτοκίνητο κατασκευάζεται και φορτίζεται με τη χρήση καθαρών πηγών ενέργειας, η αντίστοιχη μείωση στις εκπομπές CO2 είναι τεράστια.
Αντικείμενο της συνόδου κορυφής COP26 για το κλίμα των επικεφαλής κρατών και ηγετικών στελεχών της βιομηχανίας στη Γλασκώβη ήταν η συζήτηση και η αναγγελία αναθεωρημένων σχεδίων όσον αφορά τις μειώσεις στις εκπομπές άνθρακα.
Έως το 2030, η Volvo στοχεύει να έχει γίνει ένας κατασκευαστής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα ώστε να καταστεί μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040. Για την υλοποίηση του απαιτείται προσπάθεια με συνέπεια ώστε να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων.
Ωστόσο, χρειάζεται η βοήθεια τόσο των κυβερνήσεων όσο και του τομέα ενέργειας, προκειμένου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αξιοποιήσουν πλήρως τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών άνθρακα. Όπως προκύπτει από την αναφορά LCA (Life Cycle Assessment) για την εκτίμηση του κύκλου ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος η χρήση καθαρής ενέργειας για την κατασκευή αλλά και τη φόρτιση του έχει εξαιρετικά θετική επίπτωση στη μείωση των εκπομπών CO2
. Όταν ένας οδηγός φορτίζει με καθαρή ενέργεια, όπως για παράδειγμα η αιολική ενέργεια, οι εκπομπές CO2 στον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου είναι μειωμένες κατά 50% σε σύγκριση με αυτές ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Εφόσον η φόρτιση πραγματοποιηθεί με ηλεκτρική ενέργεια προερχόμενη από ορυκτά καύσιμα, αυτή η διαφορά γίνεται πολύ μικρότερη.
Ο Håkan Samuelsson (Χόκαν Σάμιουελσον), CEO της Volvo Cars τόνισε: «Προχωρήσαμε συνειδητά στη στρατηγική απόφαση να παράγουμε μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά δεν είμαστε σε θέση να πετύχουμε τη μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα μόνοι μας. Οι κυβερνήσεις και οι εταιρείες ενέργειας ανά τον κόσμο χρειάζεται να κλιμακώσουν τις επενδύσεις τους για την αύξηση της καθαρής ενέργειας, αλλά και για την ενίσχυση των υποδομών φόρτισης, ώστε τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν να εκπληρώσουν τις υποσχέσεις τους για πιο καθαρές μετακινήσεις.»
Η Παγκόσμια Αναφορά για τις Επενδύσεις Ενέργειας IEA 2021 καταγράφει πως οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια σημειώνουν «μέτρια αύξηση», «παραμένουν σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο σε σχέση με αυτό που απαιτείται για να αποφευχθούν οι επαπειλούμενες σοβαρές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής». Σύμφωνα με την IEA 2021, οι παγκόσμιες επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια χρειάζεται να διπλασιαστούν στη διάρκεια της δεκαετίας του 2020, ώστε να διατηρηθεί η αύξηση της θερμοκρασίας αρκετά κάτω από τους 2°C και να τριπλασιαστούν, προκειμένου να διατηρηθεί η προοπτική σταθεροποίησης της αύξησης στο επίπεδο του 1,5°C.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας