Παραλογίζομαι και είναι απόλυτα λογικό. Παράλογο είναι ότι υπάρχει η BMW M4 πόσο μάλλον η έκδοση Competition. Ακόμη πιο παράλογο είναι ότι ένας 18χρονος έχει τη δυνατότητα φεύγοντας από το Χολαργό με το νέο του δίπλωμα να πάει σε μια αντιπροσωπεία, να παραλάβει την καινούργια του Μ4 Competition και να βγει στο δρόμο, οπλοφορώντας νόμιμα: 6κυλινδρος εν σειρά, δυο turbo, 3.0lt 510PS με 66kgm από τις 2750rpm ως τις 5500rpm. Βέβαια ο δείκτης στροφών συνεχίζει να ανεβαίνει ξεπερνά τις 7000rpm αλλά μη με ρωτήσετε κατά πόσο, γιατί δεν πρόλαβα να δω (7200rpm). Είχα τα μάτια μου στο δρόμο, οι άκρες του παραμορφώνονταν από την επιτάχυνση, μόνο τα led φωτάκια διέκρινα, κίτρινα στην αρχή, κόκκινα μετά στη μέση του πίνακα οργάνων, σημάδι πως «η κόλαση πλησιάζει»!
Πολύ γρήγορα ξεπερνώ το αίσθημα της νομιμότητας αφήνομαι στη σκέψη: «Παράνομοι είστε εσείς που δώσατε έγκριση τύπου σ’ ένα τέτοιο αυτοκίνητο να κυκλοφορεί στο δρόμο». Στο όνειρό μου λοιπόν πατάω τέρμα στον άδειο αυτοκινητόδρομο και μετράω: 1,2,3,4 (100km/h), 5, 6, 7, 8, 9, 10, 1, 12 (200km/h), 13, 14, 15, 16 (250km/h) άρχισε να χαμογελά ο Αγ. Πέτρος, κόφτη δεν έχει;
Η έκδοση δοκιμής μας, M4 Competition έχει 510PS, η απλή έχει 30PS λιγότερα ήτοι 480! Η Μ4 Competition έχει επίσης κεραμικά φρένα, ελαφρές ζάντες αλουμινίου, bucket καθίσματα από carbon και οροφή από ανθρακόνημα. Το πάχος του τιμονιού είναι ιδανικό για να ενεργοποιήσει όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης σου. Τα χέρια και η έδρα σου, είναι πολύτιμοι σύμμαχοι άμα ξεκολλήσει (συνέχεια) το πίσω μέρος. Ώστε να μην το παρακάνεις με τη διόρθωση ούτε με το άσε.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε και δυο μικρά κόκκινα κουμπιά (Μ1, Μ2), πατώντας τα το θηρίο απελευθερώνεται. Το M Dynamic Mode επιτρέπει ελεγχόμενα γλιστρίματα, και το M Drift Analyser σε βοηθάει να βελτιωθείς μετρώντας μέτρα και δευτερόλεπτα με το πλάι.
Είναι γεγονός πως αν ξέρεις τι κάνεις, μπορείς με την Μ4 Competition να είσαι συνεχώς με το πλάι. Βέβαια θα χρειάζεσαι συχνά ελαστικά, όμως αυτό το αυτοκίνητο δεν το παίρνεις για οικονομία. Γι’ αυτή τη δουλειά υπάρχει η εξαίρετη 420d των 190PS που κοστίζει τα μισά χρήματα. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν σε ματ μαύρο χρώμα, αυτό από μόνο του χαρίζει ως επιλογή. Έχει βέβαια και μεγαλύτερο κόστος, στις επισκευές. Μοναδικές οι αντιδράσεις των απλών ανθρώπων, όπως του διανομέα: «Δικιά σας είναι η BMW; Φοβερό αμάξι». Αλλά και τα παιδιά, οι wannabe, οι εραστές της αυτοκίνησης. Ο καθένας, για διαφορετικό λόγο: Τα παιδιά θέλουν drift, οι wannabe «βλέπουν» ευρωστία, οι θιασώτες της αυτοκίνησης θέλουν λεπτομέρειες.
«Με εντυπωσιάζει που έχει τριγωνικό δέσιμο» λέει ένας μερακλής με 320si που με παρακάλεσε να του ανοίξω το καπό. Προσπάθησα να του πω για το προηγμένο σύστημα ψύξης που έχει δυο ψυγεία για τον κινητήρα, ένα ακόμη για το κύκλωμα λαδιού, και ένα τέταρτο για το λιπαντικό του κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά είχε κολλήσει με το διαχύτη και τις 4 εξατμίσεις.
Τα paddles πίσω από το τιμόνι είναι από ανθρακόνημα, όπως και η οροφή αλλά αυτό ούτε που το πρόσεξε η προκλητική νεαρά στο Λαύριο, που μου δήλωσε ευθαρσώς πως ευχαρίστως θα έρχονταν μαζί μου και η φίλη της θα μας ακολουθούσε με το Mini. Ευτυχώς επέστρεψε η κόρη μου από το φούρνο…
Σημειώστε δείκτη κεφαλογυρίσματος, ανάλογο του πισωγυρίσματος, κοντολογίς γίναμε! Ξέρω δεν αρμόζει τέτοια γλώσσα, ούτε και η σύνεση όμως, στην Μ4 Competition. Δεν είναι αμάξι καθωσπρέπει, κυριλέ, απευθύνεται σε αθλητές ή αλήτες. Εννοείται πως δεν μπορεί να είναι το μοναδικό σας αυτοκίνητο. Αν θέλετε μια γρήγορη 4αρα coupe πάρτε την τετρακίνητη M440 των 374PS, είναι πιο γρήγορη απ’ όποια M3 κι αν θυμάστε.
Δε έχει λογική η καθημερινότητα με M4 Competition εκτός αν μένεις στο Νούρμπουργκ και δουλεύεις στο Νορσλάιφ! Οφείλω να αναφέρω πως η ακαμψία και η ενδοτικότητα της ανάρτησης στην επιλογή Comfort είναι εξαιρετικές και σε καμία περίπτωση δεν ταλαιπωρούν αναίτια τους επιβαίνοντες στην καθημερινή κίνηση στην πόλη. Αλλά είναι σα να βάζεις ένα άλογο ιπποδρόμου να οργώσει.
Η Μ4 Competition είναι ένα αυτοκίνητο για ιδιαίτερη χρήση. Να την βγάλεις μια βόλτα ξημερώματα ως το Σούνιο. Να πας ένα νυχτερινό ταξίδι αστραπή ως τη Θεσσαλονίκη. Να πατήσεις τις στροφές από Τρίπολη για Σπάρτη στο κομμάτι του Μορέα που είναι συνήθως άδειο. Να πας σ’ ένα track day στις Σέρρες και να μιλούν όλοι για σένα.
Ούτε για πρώτη μούρη έξω από το μαγαζί κάνει, το ματ χρώμα δεν είναι μπάνικο, άσε που με τα μισά λεφτά παίρνεις απείρως πιο φανταχτερά οχήματα γι’ αυτή τη δουλειά. Σημειώστε πως στο μέσο του καθίσματος έχει ένα εξόγκωμα για να στηρίζονται τα πόδια σου στις στροφές, αυτό καθόλου δεν εξυπηρετεί με στενή φούστα…
Μοναδικό αυτοκίνητο, που θα στοιχειώνει για χρόνια το μυαλό μου. Δε χρειάζεται ειδικές ικανότητες για να οδηγηθεί γρήγορα, ανέχεται και μέτριους οδηγούς όπως εγώ. Ως μηχανικός θαυμάζω το έργο των συναδέλφων στο σετάρισμα, στην αεροδυναμική, στην ψύξη, στο χαμηλό κέντρο βάρους, στα ηλεκτρονικά. Φοβάμαι πως δεν είμαι ανάλογός της, αν και πολύ θα το ήθελα. Σε μια άλλη ζωή ίσως…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA BMW M4 Competition
Κινητήρας: 2998 cc
Ισχύς: 510 PS/5.250 rpm
Ροπή: 66,2kgm/2.750 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 3,9 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 10.9 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 227 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 500 €
Βάρος: 1.725 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.794/1.887/1.393 mm
Μεταξόνιο: 2.857 mm
Χώρος αποσκευών: 440 lt
Τιμή: 129.500€
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Διαβάστε επίσης:
Audi: Σταματάει την παραγωγή οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2033
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!