Η αμιγώς ηλεκτρική i5 eDrive40 είναι το πιο ισορροπημένο μοντέλο σειράς 5 στη μακρόχρονη ιστορία του Βαυαρού κατασκευαστή.

H ΒΜW σειρά 5 παράγεται από το 1972, και πλέον βρισκόμαστε στην 8η γενιά του μοντέλου. Στη μακρόχρονη ιστορία της έχουν βγει εξαιρετικές για την εποχή τους εκδόσεις. Μερικές απ’ αυτές όπως η M5 με το V10 κινητήρα αλλά και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις 3.0 – 4.0lt αποτελούν εξαιρετικά δείγματα μηχανολογίας της εποχής τους, που νοσταλγώ και αναπολώ. Είναι όμως αδήριτη αλήθεια πως η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με τα λογότυπα i5 παίζει μόνη της σε υψηλότερη κατηγορία. Οι λόγοι συγκεκριμένοι: Η σταθερή ροπή, η ακαμψία, το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου. Καμία έκδοση στα 52 χρόνια ιστορίας του μοντέλου δεν είχε τέτοιες προδιαγραφές. Στα χέρια μας είχαμε τη βασική έκδοση της i5, την eDrive40, σημειώστε πως υπάρχει και M60 xDrive με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα ισχύος 440KW (600PS).

Σχεδιαστικά η i5 eDrive40 δε διαφέρει σημαντικά από τις υπόλοιπες 5αρες. Εντάξει δεν έχει εξατμίσεις υπάρχουν μικροδιαφορές, αλλά οι σχεδιαστές προτίμησαν να ακολουθήσουν μία πιο συμβατική προσέγγιση διατηρώντας τη – κλειστή – μάσκα  και το χαρακτηριστικό περίγραμμα. Τονίζουμε ότι τα ηλεκτρικά έχουν πολύ μειωμένες ανάγκες ψύξης. Οι χαρακτηριστικοί φουλ LED προβολείς κάνουν τη νύχτα-μέρα στο ταξίδι, είναι εμπειρία να οδηγήσεις νύχτα σε επαρχιακό δρόμο με τέτοια φώτα. Διαθέτουν χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή και συμβαδίζουν με τα πίσω, λεπτά αλλά πλατιά, φωτιστικά σώματα.

Χάρη στο διαχύτη το πίσω μέρος δείχνει κάπως ανασηκωμένο και σε συνδυασμό με το τελείωμα της οροφής δίνει την αίσθηση ενός κουπέ. Χαμηλά, τα μαύρα μαρσπιέ και τα πρόσθετα κατά μήκος του αμαξώματος μειώνουν εντέχνως στο μάτι το μεγάλο όγκο. Αξίζει να τονιστεί πως η  i5 υπερβαίνει τα πέντε μέτρα σε μήκος (5.06) και είναι περίπου 9,3cm μακρύτερη από την προηγούμενη 5άρα. Μεγαλύτερο είναι τόσο το πλάτος (+3,2 cm) όσο και το ύψος (+3,6cm), όπως και το αυξημένο κατά 2 cm μεταξόνιο. Προφανώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη 5αρα όλων των εποχών αρκετά κοντά σε μέγεθος με προηγούμενες σειρές 7. Η κλειστή μάσκα, το λείο πάτωμα και η απουσία εξατμίσεων συντελούν στην επίτευξη ενός κορυφαίου αεροδυναμικού συντελεστή (Cd: 0,23). Ποτέ καμία 5αρα δεν είχε τέτοιο συντελεστή. Ούτε τέτοια αποδοτικότητα!

Η i5 (όλη η Σειρά 5) βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR 400V. Η έκδοση eDrive40 με έναν ηλεκτρικό κινητήρα στο πίσω άξονα αποδίδει ισχύ 250KW(340PS). Το μοντέλο δοκιμής μας διέθετε το πακέτο M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και ενεργητική τετραδιεύθυνση που βοηθά πάρα πολύ στους επιτόπιους ελιγμούς. Αρκεί να την συνηθίσεις στο παρκάρισμα. Η μπαταρία λιθίου-ιόντων 400V με χωρητικότητα στις 83,9 kWh έχει ωφέλιμο φορτίο τις 81,2 kWh. Θεωρητικά μπορεί να προσφέρει αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα, ωστόσο στην πράξη θα πρέπει να συμβιβαστείτε με 350km. Ο ενσωματωμένος AC φορτιστής 11 kW διασφαλίζει τη φόρτιση της μπαταρίας μέσα σε ένα βράδυ (ή για την ακρίβεια σε 8 ώρες), ενώ στο ταξίδι η ταχυφόρτιση DC μπορεί να φτάσει έως τα 205 kW (τουλάχιστον όπου υπάρχει τέτοιος σταθμός φόρτισης). Στάνταρ είναι και η αντλία θερμότητας.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό η τεχνολογία και η κλασική αισθητική συνδυάζονται μ’ έναν μοναδικό και χαρακτηριστικό για BMW, τρόπο. Την προσοχή τραβά στο ταμπλό η κυρτή οθόνη με το ενιαίο πάνελ που περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μία οθόνη αφής 14,9 ιντσών. Μια φωτιζόμενη μπάρα διατρέχει το ταμπλό και αλλάζει φωτεινότητα ανάλογα με την περίσταση/ προφίλ οδήγησης εκφράζοντας τα συναισθήματα της i5. Το λογισμικό με τα πολλές παραπομπές και εικονίδια χρίζει εξοικείωσης, η BMW μας είχε καλομάθει τόσο πολύ σε προηγούμενες γενιές που εδώ αισθάνεσαι ότι έχει γίνει ένα βήμα πίσω. Με τον καιρό εξοικειώνεσαι ενώ πλέον ο περιστροφικός επιλογέας iDrive, μένει ανενεργός. Τα προφίλ οδήγησης (Personal, Sport (Sport+), Efficient, Expressive, Relax), συνδυάζονται με γραφικά αλλά και συγκεκριμένες επιλογές στο μενού. Παραδέχομαι ότι δεν αξιολόγησα όσο θα έπρεπε τη λειτουργία της ψηφιακής βοηθού.

Αξιοσημείωτο είναι πως τα περισσότερα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα της i5 είναι από ανακυκλωμένα υλικά όχι ζωικής προέλευσης, στο πλαίσιο της βιωσιμότητας

Με απασχόλησε έντονα η οδήγηση της i5 ειδικά στο ταξίδι. Διένυσα πάνω από 1000km τις μέρες των γιορτών τόσο σε επαρχιακό δρόμο, όσο και σε αυτοκινητόδρομο. Στο ταξίδι η ηχομόνωση, η απουσία θορύβων και κραδασμών το εξαιρετικό ηχοσύστημα και η σταθερή ροπή κάνουν τη διαφορά. Είναι μαγικό το ταξίδι με την i5 σα να μπήκες σε χρονοκάψουλα, μπαίνεις κουρασμένος και βγαίνεις ξεκούραστος. Ειδικά χρησιμοποιώντας το Driving Assistant Professional που κινεί ημιαυτόνομα το αυτοκίνητο στο ταξίδι σε ταχύτητες έως 130 km/h ή το Active Lane Change Assistant που όταν η i5 θελήσει να αλλάξει αυτόματα λωρίδα κυκλοφορίας, ο οδηγός θα πρέπει να δώσει το ok απλά κοιτάζοντας τον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη, ο φόρτος εργασίας του οδηγού μειώνεται εντυπωσιακά.

Επιλέγοντας τη σπορ ρύθμιση η i5 δείχνει τα πραγματικά της γονίδια: Στιβαρή, άκαμπτη με ενδοτική ανάρτηση, καλή πληροφόρηση από το τιμόνι και άφθονη ροπή κινείται πολύ γρήγορα χωρίς κλίσεις, δράματα και γράμματα. Κάνει τα δύσκολα εύκολα με περίσσεια ασφάλειας και χωρίς να σε βάζει σε σκέψεις. Σε άσφαλτο που γλιστράει απολαμβάνεις την πίσω κίνηση. Στο Sport+, υπάρχει και δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του DSC αλλά με 2,2tn βάρος θέλει θάρρος και τόλμη. Σε δημόσιο δρόμο δεν το προτείνουμε! Στο τιμόνι υπάρχει και ένας διακόπτης Μ για boost 10 sec ώστε να προσπεράσετε πριν ολοκληρώσετε τη σκέψη σας.

H i5 ξεκινά από τις 75.100 ευρώ, αλλά το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με το M πακέτο κοστίζει κοντά στις 90χ. Μ’ αυτά τα λεφτά αγοράζεις μία κορυφαία λιμουζίνα που μπορεί να σε ταξιδεύει με εντυπωσιακά υψηλά επίπεδα άνεσης, επιδόσεων και οδηγικής απόλαυσης. Προφανώς δεν συγκρίνεται σε ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, άνεση και επίπεδα θορύβου με οιοδήποτε θερμικό μοντέλο σειράς 5. Προφανώς είναι μονόδρομος η επιλογή. Ναι ακούω όσα σας προβληματίζουν για την αυτονομία. Ναι θα χρειαστεί μια στάση ως τη Θεσσαλονίκη, περίπου 20min στον 180αρι ταχυφορτιστή που υπάρχει στη Λαμία. Η i5 μπορεί να φορτίσει με ρυθμό 200kw ανά ώρα οπότε οι όποιοι προβληματισμοί δεν έχουν πραγματική υπόσταση στο μυαλό μου. Ανταγωνιστής της i5 eDrive 40 είναι η Mercedes EQE.

Tεχνικά χαρακτηριστικά – BMW i5 eDrive40

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη

Ισχύς: 340 PS

Ροπή: 430 Nm

Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς

Χωρητικότητα μπαταρίας: 81,2 kWh

Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,0 sec

Τελική ταχύτητα: 193 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)

Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 25 kWh/100 km

Αυτονομία (δοκιμής): 330km

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.060×1.900×1.515 mm

Μεταξόνιο: 2.995 mm

Βάρος: 2.205 kg

Χώρος αποσκευών: 490 lt

Τιμή: Από 75.100 ευρώ

Ο χώρος αποσκευών, προσφέρει 490lt και είναι επίπεδος έχει και δεύτερο επίπεδο για την αποθήκευση των φορτιστών και άλλων μικρών αντικειμένων.

Διαβάστε επίσης

Πως βάφετε μια Panamera;