Καιρό είχα να οδηγήσω πετρελαιοκίνητο όχημα, πραγματικά το απόλαυσα. Ήταν ένα ταξίδι αστραπή για δουλειά ως τα Γιάννενα, αυθημερόν. Σκεφτόμουν πως άλλαξε η ζωή μας, κάποτε χρειάζονταν διανυκτέρευση για να φτάσουμε στα Γιάννενα. Προφανώς το σύγχρονο ασφαλές δίκτυο αυτοκινητοδρόμων παίζει σημαντικό ρόλο σ’ αυτό. Κινηθήκαμε μέσω Αττικής Οδού, Ολυμπίας Οδού, Γέφυρας, Ιόνιας Οδού. Το κόστος των διοδίων ανέρχεται σε 43,5 ευρώ και είναι αποδεκτό, δεδομένης της υψηλής υπηρεσίας που λαμβάνει ο χρήστης όσον αφορά στην ασφάλεια, στη σήμανση και στα ΣΕΑ (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών). Υπάρχει και πιο οικονομική επιλογή κατά 18 ευρώ όσο αφορά στο κόστος των διοδίων, αν πας από Λαμία μέσω Ε65 αλλά είναι 40km μεγαλύτερη απόσταση (452km συνολικά) τα οποία μάλιστα (Εγνατία – Καλαμπάκα) αφορούν σε επαρχιακό δρόμο. Βέβαια όταν ολοκληρωθεί η σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία, τα δεδομένα θα είναι διαφορετικά.
Κινηθήκαμε σύννομα με την ανανεωμένη BMW σειρά 4 Gran Coupe που είχαμε στα χέρια μας. Ξεκινήσαμε μεσημέρι από Αθήνα και λίγο πριν τις 16:00 ήμασταν στα Γιάννενα. Υπολογίστε σ’ αυτό το χρόνο και μια ολιγόλεπτη στάση στο ΣΕΑ Ευηνοχωρίου. To ντεπόζιτο της BMW χωρά 59lt καυσίμου και η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στα 5.8lt/100km. Ξεκινώντας με γεμάτο ντεπόζιτο, η ένδειξη της αυτονομίας του αυτοκινήτου ήταν στα 914km επιστρέφοντας μετά από 829km είχε ακόμη καύσιμο για άλλα 180km. Οφείλω να ομολογήσω πως δεν αξιοποιήθηκε πολύ η τεχνολογία mild hybrid 48V της BMW καθώς κάναμε εκτεταμένη χρήση του προσαρμοζόμενου διατηρητή ταχύτητας (adaptive cruise control). Χωρίς cruise control στις κατηφόρες η ανάκτηση ενέργειας ήταν έντονη, ειδικά σε σημεία που το σύστημα «έβλεπε» ότι επίκειται στάση (διόδια).
Η BMW σειρά 4 Gran Coupe εντυπωσιάζει στο δρόμο, τόσο με την αεροδυναμική της, όσο και με την ηχομόνωση. Ο οδηγός και οι επιβάτες παραμένουν ξεκούραστοι παρά το πολύωρο ταξίδι. Φτάσαμε στα Γιάννενα ατσαλάκωτοι και στην επιστροφή μετά από 8 ώρες οδήγησης τα επίπεδα κόπωσης ήταν ελάχιστα χάρη στην άνεση του οχήματος. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού όντας υπέρμαχος της ηλεκτροκίνησης σκεφτόμουν πόσο διαφορετικά θα ήταν σε επίπεδο χρόνου, άνεσης, αποδοτικότητας αν οδηγούσα την i4 eDrive35 Gran Coupe. Καταρχάς για τα 829km θα χρειαζόμουν 3 στάσεις για φόρτιση. Προφανώς καθώς η nrg έχει βάλει τους νέους ταχυφορτιστές ισχύος 360kw στην Ιόνια Οδό αυτές οι στάσεις θα ήταν ολιγόλεπτες.
Με θερμοδυναμικό ισοδύναμο 1lt/9kwh η 420d ανέβηκε με 25lt/225kwh ενώ η i4 θα χρειαζόταν 100 kwh (εκτίμηση). Αν δει κανείς το ενεργειακό αποτύπωμα παραγωγής των δυο οχημάτων συμπεραίνει πως αν προορισμός τους είναι η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και όχι στην πόλη, τότε το πετρελαιοκίνητο μπορεί να συμπληρώσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα προτού ισοφαριστεί από το ηλεκτρικό ώστε να αρχίσει το δεύτερο να εξοικονομεί CO2. Η πετρελαιοκίνηση που στην περίπτωση της BMW συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο συνεπικουρεί ειδικά στις πολύ χαμηλές στροφές αλλά και στις κρύες εκκινήσεις – στα αδύνατα σημεία του πετρελαιοκινητήρα – είναι πλέον μια ώριμη τεχνολογία με συντελεστή απόδοσης κοντά στο 0,5.
Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου βοηθούν στο να παραμείνεις ξεκούραστος καθώς αναλαμβάνουν σημαντικό φόρτο εργασίας. Ο συνδυασμός του προσαρμοζόμενου διατηρητή ταχύτητας με την προειδοποίηση για τα όρια ταχύτητας και τη διατήρηση λωρίδας, ελαχιστοποιούν τις κινήσεις που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός. Το μόνο που απομένει είναι να έχει την προσοχή του τεταμένη, ακόμη κι εκεί όμως αν το σύστημα που «διαβάζει» την κόπωση «δει» τέτοια σημάδια σε προτρέπει να κάνεις διάλλειμα. Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν τα φώτα led που διαθέτουν ακτίνα στα 350m (μεγάλη σκάλα) οπότε είναι σα να ταξιδεύεις μέρα, αλλά και το head up display που προβάλει τις σημαντικές πληροφορίες πάνω στο παρμπρίζ, έτσι δε χρειάζεται να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο. Η φωτεινότητα της οθόνης οργάνων ρυθμίζεται (θα θέλαμε να μειώνεται ακόμη περισσότερο) ενώ η κεντρική οθόνη σβήνει (ενεργοποιείται εκ νέου αν την ακουμπήσεις). Αποτελεί σημαντικό στοιχείο ενεργητικής ασφάλειας για το νυχτερινό ταξίδι η μείωση της φωτεινότητας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η αντίθεση κουράζει τα μάτια του οδηγού και η περιφερειακή όραση εξασθενεί με αποτέλεσμα να βλέπεις σε ολοένα και μικρότερη απόσταση όσο περνά η ώρα.
Το μεταξόνιο της 420GC (2.85m) συντελεί στο να είναι εξαιρετικά σταθερή και άνετη. Πρακτικά και καθώς δε φυσούσε καθόλου τη μέρα που ταξιδέψαμε ήταν ένα ταξίδι χωρίς το παραμικρό στοιχείο δυσκολίας. Η απόκριση του πετρελαιοκινητήρα είναι γραμμική, το κιβώτιο ταχυτήτων περνά απαρατήρητο, δεν χρειάστηκε καν να επιλέξουμε το πρόγραμμα Sport ή το πρόγραμμα ECO. Το Comfort μας συντρόφευσε σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Μετά από την πολύωρη παραμονή στο εσωτερικό αρχίζεις να βλέπεις με άλλο μάτι, τις λεπτομέρειες της εργονομίας, π.χ. αν βάλεις πρώτα τα μεταλλικά παγούρια με το νερό στις δυο θήκες, δε χωρά να τοποθετήσεις το κινητό στη θύρα ασύρματης φόρτισης, ούτε λόγος για τον πομποδέκτη. Αλλά αυτός είναι ο χαρακτήρας του κουπέ. Βάλαμε το παγούρι στην πόρτα και είχαμε χώρο για όλα.
Εν κατακλείδι η 420d Gran Coupe είναι ένα μοναδικής αισθητικής αυτοκίνητο που έχει φτιαχτεί για να ταξιδεύει. Πραγματικά ευχαριστήθηκα ταξίδι μαζί της. Έχω συμπληρώσει λόγω δουλειάς αλλά και ιδιοσυγκρασίας εκατομμύρια km πίσω από το τιμόνι. Αυτά τα 829km ήταν από τα καλύτερα. Εδώ αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε όλες τις λεπτομέρειες για την ανανέωση στα σημεία της 4αρας Gran Coupe.
Τεχνικά χαρακτηριστικά ΒMW 420d GC
Κυβισμός: 1995 cc
Ισχύς: 190 PS/4500rpm + 8kw (11PS)
Ροπή: 400 Nm/1750rpm
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων Steptronic
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.783/1.852/1.442 mm
Μεταξόνιο: 2.856 mm
Χώρος αποσκευών: 470lt -1290lt (διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.780 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 83 ευρώ
Τιμή: από 61.200 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
Ιστορικό Ράλι Μόντε Κάρλο 2025!
Taycan Turbo GT: Η ισχυρότερη Porsche παραγωγής, όλων των εποχών!
Omoda & Jaecoo: Στην Ελληνική αγορά!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τo ράλι της Optima και ο παίκτης της Alpha, ποιος αγοράζει ΔΕΗ, η βόμβα Σταϊκούρα για την Hellenic Train, ο αγελαδοτρόφος Καρώνης, το νέο σχέδιο Βαρδινογιάννη, νέα δεδομένα για ανασχηματισμό και τι δείχνουν τα γκάλοπ
- Γουόρεν Μπάφετ: Οταν ο μεγαλοεπενδυτής παραιτήθηκε από την κληρονομιά του πατέρα του
- Δράκος Μαρής: Θλίψη στην κηδεία του επιχειρηματία – Παραμένουν τα ερωτηματικά γύρω από την αυτοκτονία
- Μέχρι και σήμερα η επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας για 1,2 εκατ. μη μισθωτούς