Το ηλεκτρικό Niro είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, που θα σας καλύψει πλήρως εντός πόλης, χωρίς άγχη αυτονομίας λόγω μεγάλης μπαταρίας.
Το βασικό πιθανό πρόβλημα ενός ηλεκτρικού οικογενειακού SUV είναι η αυτονομία του. Δεν είναι εύκολο να υποστηρίξεις το συνεχώς μεταβαλλόμενο πρόγραμμα μιας οικογένειας όταν πρέπει το αυτοκίνητο να μένει συχνά για πολλές ώρες στην πρίζα. Ούτε τολμώ να φανταστώ την κατάληξη της προσπάθειας ενός πατέρα να πείσει τη σύζυγο που έμεινε με τα παιδιά τους στο δρόμο για το φροντιστήριο πως όλο αυτό γίνεται για το καλό του πλανήτη. Άσε που μια Κυριακάτικη εκδρομή ακόμη κι ένα Σαββατοκύριακο στο χωριό πρέπει να είναι μέσα στις δυνατότητες ενός οικογενειακού αυτοκινήτου.
Το Κia e Niro θα ικανοποιήσει όλες αυτές τις ανάγκες σας, καθώς διαθέτει μπαταρία 64kwh και έναν αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα με καλή διαχείριση και υψηλή ανάκτηση ενέργειας. Ως αποτέλεσμα η κατανάλωση εντός πόλης όπου διανύσαμε πάνω από 500km σε μια βδομάδα έμεινε στις 14kwh/100km πράγμα που σημαίνει πως το βάλαμε μια φορά στη πρίζα. Βέβαια σε οικιακή πρίζα 16A (φορτίζει από τάπα στον εμπρός προφυλακτήρα), με ρυθμό φόρτισης τα 2.5kwh χρειάζεται ένα 24ωρο για να γεμίσει, οπότε πιθανόν να είναι σώφρων να μην το αφήνουμε ν’ αδειάσει. Μπορεί όμως εφόσον εγκαταστήσεις φορτιστή 7.5kw να απαλλαγείς απ’ αυτό καθώς σε ένα βράδυ (10 ώρες ) έχεις φορτίσει. Αυτή είναι και η λύση που προκρίνει ο κατασκευαστής τονίζοντας ότι η φόρτιση σε απλή οικιακή πρίζα είναι λύση ανάγκης. Χρησιμοποιώντας την αργή έξυπνη φόρτιση στο σπίτι πληρώνεις μάλιστα και τη λογική τιμή του νυχτερινού τιμολογίου (0.07 λεπτά/kwh) και όχι τα εξωφρενικά ποσά, τα οποία ζητούν οι πάροχοι στους δημόσια προσβάσιμους φορτιστές (σ.σ: από 35 -50 λεπτά την kwh!!!!!!).
Εξωτερικά το Niro εντυπωσιάζει με την εμπρός κλειστή, χωρίς αεραγωγούς μάσκα, αλλά και τα σχεδιαστικά στοιχεία κίνησης που σου δίνουν μια αίσθηση ρευστότητας, ότι το αυτοκίνητο κινείται ακόμη και σταματημένο. Ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, δεν μοιάζει με κανένα άλλο σχεδιαστικά. Το αν σου αρέσει είναι υποκειμενικό.
Εσωτερικά η απτή ποιότητα που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της KIA γίνεται αμέσως αισθητή. Η εργονομία είναι προσεγμένη και πως θα μπορούσε να ισχύει κάτι άλλο για έναν κατασκευαστή που βλέπει ηλεκτρικά το μέλλον, προαναγγέλλοντας την παρουσίαση 7 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2026. Είναι ξεκάθαρο πως οι Κορεάτες έχουν ρίξει λεφτά στην εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων και το πρώτο καλό δείγμα αυτής της επένδυσης, είναι το e Niro.
Η απουσία κιβωτίου ταχυτήτων τονίζεται από έναν περιστροφικό διακόπτη μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις RND. Οι σχεδιαστές άφησαν κενό ανάμεσα στο διακόπτη και στο ταμπλό δίνοντας έμφαση στην ύπαρξή του. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η ευμεγέθη κεντρική οθόνη αφής για τα multimedia των ενσωματώνονται με Ιταλική φινέτσα στο ταμπλό. Μαλακά ποιοτικά υλικά, στιβαρή κατασκευή, διακόπτες με ξεκάθαρη αίσθηση συμπληρώνουν την εικόνα. Η απουσία διαφορικών, περιφερειακών συστημάτων κινητήρα, κιβωτίου και άλλων έχει δώσει περισσότερο χώρο στους επιβάτες. Όλο το πάτωμα του αυτοκινήτου είναι μια μπαταρία και ο χώρος αποσκευών μεγάλος (451lt) για τα δεδομένα της κατηγορίας των C SUV.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν προσθιοκίνητο με 204 PS στον εμπρός άξονα. Είχε πανοραμική θέση οδήγησης με απρόσκοπτη ορατότητα περιμετρικά. Οι επιδόσεις του είναι πάρα πολύ καλές για οικογενειακό αυτοκίνητο. Γρήγορες επιταχύνσεις, μικρό φορτίο οδηγού στην κίνηση εντός πόλης, paddles για την μεταβολή του ρυθμού ανάκτησης ενέργειας, αν θες μπορείς να μην πατάς καν το φρένο!
Εντός πόλης είναι ασύγκριτα πιο ευκολοδήγητο από οποιοδήποτε συμβατικό έχετε στο μυαλό σας. Είναι τόσο αθόρυβο που γίνονται αισθητοί οι αεροδυναμικοί θόρυβοι μετά τα 120km/h. Είναι τόσο ροπάτο που θέλει προσοχή στο γκάζι γιατί εθίζει! Καθότι το κέντρο βάρους λόγω των μπαταριών είναι χαμηλά, η οδική συμπεριφορά του e Niro είναι καλή, για βαρύ οικογενειακό αυτοκίνητο. Δεν είναι φτιαγμένο για σπορ οδήγηση, μπορείς όμως να κινηθείς γρήγορα εκμεταλλευόμενος την σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Επιδοτείται από το κρατικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» με ποσό κοντά στα 5000 ευρώ. Αν έχετε πρόσβαση σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με ρεύμα σας προτείνω ανεπιφύλακτα να το αξιολογήσετε.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Kia e-Niro
Κινητήρας: Ηλεκτρικός
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 395 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μιας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,8 sec
Τελική ταχύτητα: 167 km/h
Μέση κατανάλωση 14kwh/100km
Χωρητικότητα μπαταρίας: 64kwh
Αυτονομία: 450km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 0 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.375 x 1.805 x 1.560 mm
Μεταξόνιο: 2.700 mm
Βάρος: 1812 kg
Χώρος αποσκευών:451 lt
Τιμή: 46.990 ευρώ
Διαβάστε ακόμη:
Ημερολόγιο 2ης καραντίνας: 15η βδομάδα, 12-19/2
F1: Πάτησε πίστα η νέα MCL35Μ!
O πάγος είναι διάφανος, η νύχτα μαύρη!
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση