Πολλά ακούγονται και γράφονται από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο. Διαβάζω για παράδειγμα για έλλειψη προειδοποίησης των οδηγών για ομίχλη από τον αυτοκινητόδρομο. Είναι αλήθεια πως δεν μπορείς να κάνεις και πολλά.

Καταρχάς η ομίχλη είναι ένα δυναμικό φαινόμενο με ρευστότητα, πυκνώματα και αραιώματα. Η οδήγηση υπό ομίχλη έχει τους δικούς της κανόνες που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

1

Πρωτίστως μειώνουμε ταχύτητα, αυξάνουμε αποστάσεις ασφαλείας, φροντίζουμε να είμαστε ορατοί και ακολουθούμε την άσπρη διαγράμμιση στη μέση του δρόμου. Ο αυτοκινητόδρομος δεν μπορεί να κάνει πολλά για να προειδοποιήσει.

Προφανώς αν υπάρχουν οθόνες μηνυμάτων, ενημερώνει για το φαινόμενο. Ο συγκεκριμένος οδηγός της νταλίκας δεν ήξερε ούτε ελληνικά, ούτε αγγλικά. Διάβασα κάπου για αυτοκίνητο της Οδού που θα μπορούσε να βραδύνει την κυκλοφορία. Δεν προσθέτεις αναίτια εμπόδια σε τέτοιες καταστάσεις, νομοτελειακά κάποιος θα πέσει πάνω του. Πλησιάζοντας στα διόδια υπάρχουν πινακίδες, στα 2km, στα 800m και στα 200m. Δεν μπορώ να πιστέψω πως ο οδηγός της νταλίκας δεν είδε καμία. Απλά δεν καταλάβαινε τι λένε ή τις αγνόησε.

Ο οδηγός του πρώτου αυτοκινήτου δεν έκανε όπισθεν. Σταμάτησε ως όφειλε και περίμενε ν’ ανοίξει η μπάρα. Σε καμία περίπτωση δεν κάνουμε όπισθεν στον αυτοκινητόδρομο, πόσο μάλλον όταν η ορατότητα είναι περιορισμένη.

Επιπλέον καλό είναι να γνωρίζετε πως η μπάρα υποχωρεί μόλις την ακουμπήσει το αυτοκίνητο, οπότε μπορείτε να περάσετε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Η σύγκρουση προκάλεσε φωτιά, όσοι εγκλωβίστηκαν στο όχημα, κάηκαν.

Αν γίνετε θεατές ενός τέτοιου συμβάντος πρώτο σας μέλημα είναι να σταματήσετε σε ασφαλές σημείο για να μην πέσει κάποιος άλλος πάνω σας. Δεύτερο μέλημα να απομακρυνθείτε από το κατάστρωμα του δρόμου. Τρίτο μέλημα η προειδοποίηση των επερχόμενων οδηγών για το εμπόδιο στο δρόμο, που πρέπει να γίνετε ενώ στέκεστε σε ασφαλές σημείο (πίσω από τις μπαριέρες). Μετά εφόσον διαθέτετε επικαιροποιημένο πυροσβεστήρα και αξιολογήσετε τον κίνδυνο μπορείτε να προσπαθήσετε να βοηθήσετε.

Οι αιτίες του συγκεκριμένου δυστυχήματος είναι:

1. Σταματημένα οχήματα στον αυτοκινητόδρομο
2. Ακατάλληλη ταχύτητα φορτηγού
3. Απόσπαση προσοχής οδηγού φορτηγού

Εξετάζει η Τροχαία αν έκανε live στα Social Media ενόσω οδηγούσε, όπως το συνήθιζε, λέει το ρεπορτάζ. Εδώ υπάρχει κενό στο νομικό πλαίσιο στη χώρα μας. Το φαινόμενο των influencer που οδηγούν και βιντεοσκοπούν είναι επικίνδυνο και ευρέως διαδεδομένο. Οφείλει ο νομοθέτης να δώσει στα όργανα της Τάξεως, τα εργαλεία ώστε να βεβαιώνεται παράβαση, ακόμη και με βάση το αναρτηθέν υλικό και όχι μόνο αν πιαστείς την ώρα της παρανομίας.

 

Διαβάστε επίσης 

Hyundai Inster: Παγκόσμιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο 2025

Jeep: Υποστηρικτής του Xterra Greece

Οδηγούμε το Cupra Terramar (video)