Η Toyota Ελλάς έφερε μερικές δεκάδες αυτοκίνητα από τα κεντρικά της Ευρώπης στο Βέλγιο για τους Έλληνες δημοσιογράφους

Χτες το πρωί βρέθηκα στο κέντρο ανταλλακτικών της Toyota στην Ελευσίνα για να παραλάβω για μια πρώτη γνωριμία το νέο Yaris.

Είχα στα χέρια μου λοιπόν για μια μέρα το μοντέλο της 4ης γενιάς, στην έκδοση με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5lt και το 6αρι μηχανικό κιβώτιο.

Η έκδοση που είχαμε ήταν η Premier Edition με καλαίσθητο συνδυασμό δέρμα/ύφασμα στα καθίσματα, ασύρματη φόρτιση και head up display. Επίσης το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε πακέτο φώτων full LED με φώτα ομίχλης.

Εδώ αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά όλη την παρουσίαση του νέου Yaris.

Οι πρώτες οδηγικές μου εντυπώσεις είναι θετικές. Δεν έκρυψα ποτέ πως το Yaris της 1ης, 2ης, 3ης γενιάς δε μου άρεσε οδηγικά. Προφανώς δεν ξεχνώ πως είναι το διαχρονικό best seller της ελληνικής αγοράς, αν ήταν μάρκα θα βρίσκονταν στην 4η θέση των πωλήσεων πάνω από την Toyota. Η υβριδική του έκδοση εντός πόλης ήταν άπαιχτη στο συνδυασμό οικονομίας/άνεσης/αξιοπιστίας.

Τα πίσω φουσκωμένα φτερά προσδίδουν στην αθλητική σιλουέτα του Yaris.

Οδηγικά όμως δεν… ε, αυτό άλλαξε. Η νέα πλατφόρμα που είναι κατά 37% πιο άκαμπτη και οι ακροβολισμένοι τροχοί στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος έδωσαν τη δυνατότητα στους μηχανικούς της Toyota να σετάρουν το αυτοκίνητο ώστε να είναι ευχάριστο στην οδήγηση.

Καταρχάς η θέση οδηγού είναι ελαφρά χαμηλωμένη με αποτέλεσμα να έχεις καλύτερη αίσθηση. Το τιμόνι αν και ελαφρύ έχει ικανοποιητική πληροφορία και το πίσω μέρος παρότι έχει ημιάκαμπτο άξονα ούτε χοροπηδάει στις εγκάρσιες ανωμαλίες, ούτε έχει τάσεις αποσταθεροποίησης υπό πίεση.

Θυμίζει Fiesta στον τρόπο που πατάει αυτό το Yaris τόσο που άρχισα ν’ αναρωτιέμαι αν η ομάδα του Μάκινεν εκτός από το GR (Gazzo Racing) των 230PS σετάρισε και το απλό Yaris.

Εδώ μπορείτε να δείτε το βίντεο από την αναπάντεχη συνάντησή μου με το Yaris στο χωριό μου!

Ο 3κυλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.5lt αποδίδει 125PS, δύναμη ικανή να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα του ενός τόνου. Δεν έχει κραδασμούς, δεν καταλαβαίνεις πως πρόκειται για 3κύλινδρο σύνολο και όσο ανεβαίνουν οι στροφές ο ήχος του μεστώνει και γίνεται φτιαχτικός.

Η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) είναι λίγο σφιχτή χωρίς να κοπανάει όμως. Τα στρογγυλά όργανα στο ταμπλό μου αρέσουν πολύ ίσως γιατί μου θυμίζουν τα παλιά Alfa Romeo (Sprint, GTV, 33, Spider)

Με εντυπωσίασε ο χώρος για τους πίσω επιβάτες, αλλά και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που χωρίζεται σε δυο επίπεδα. Οι Ιάπωνες σχεδιαστές έχουν κάνει βέλτιστη εκμετάλλευση του χώρου.

Δεδομένου πως το Yaris πλέον είναι μικρότερο από 4m υπάρχει μια φήμη ότι θα είναι το μικρότερο αυτοκίνητο της Toyota. Δεν είναι σωστό αυτό, το Aygo θα συνεχίσει να παράγεται.

Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που εξηλεκτρίζουν ή εξαφανίζουν τα μικρά τους μοντέλα γιατί ο μέσος όρος ρύπων (95gr CO2/km) εμπεριέχει και συντελεστή βάρους η Toyota δεν έχει λόγο να κάνει κάτι τέτοιο. Η ιαπωνική εταιρεία πουλάει κυρίως υβριδικά μοντέλα οπότε ο μέσος όρος της εντός Ε.Ε. είναι ήδη κάτω από τα 100gr CO2. Δεν έχει λοιπόν λόγο να καταργήσει το Aygo.

Εν κατακλείδι και εν αναμονή της εκτενούς δοκιμής και με την υβριδική έκδοση. Το νέο Yaris 4ης γενιάς αποτελεί τεράστια αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Τέτοια μεγάλη αλλαγή είχαμε να δούμε από την Toyota από την εποχή του Starlet όταν περάσαμε στο Yaris 1ης γενιάς.

Εδώ μπορείτε να δείτε πως τα πήγε το νέο Yaris στο crash test του Euro Ncap

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Toyota Yaris 1,5 lt.

Κινητήρας: 1.490 cc
Ισχύς: 125 PS/6.600 rpm
Ροπή: 15,5 kgm/4.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.0 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 6.2 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 115 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.940 x 1.745 x 1.500 mm
Μεταξόνιο: 2.560 mm
Βάρος: 1.085 kg
Χώρος αποσκευών: 286 lt
Τιμή: 17.000 ευρώ (τιμή μοντέλου δοκιμής)

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση