Δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία και πρωταγωνίστησε για πολλά χρόνια. Η σύγχρονη έκδοση του διαθέτει «τα πάντα όλα».
«Τα πάντα όλα»: Χώρους, 4κινηση, υβριδικό σύστημα, 3 κινητήρες, χαμηλή κατανάλωση, αξιοπιστία, αισθητική, ποιοτικό εσωτερικό, εμφάνιση κι αν λείπει τίποτα από τη λίστα, εγώ το ξέχασα, το RAV4 το έχει!
Ο «Τσακ Νόρις» των SUV με 8.5εκ πωλήσεις από το 1994 είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο όλων των εποχών σ’ αυτή την κατηγορία. Στη χώρα μας η εμπορική του πορεία διαταράχθηκε με την φορομπηχτική πολιτική και την οικονομική κρίση ενώ δε βοηθάει και ο κυβισμός του θερμικού κινητήρα που φτάνει τα 2.5lt.
Το RAV 4 όμως παραμένει μια ιδανική λύση για οικογενειάρχες με πολλές δραστηριότητες, ανάγκες για χώρους, ασφαλή, άνετα ταξίδια και πολύ χαμηλό κόστος. Ας ξεκινήσουμε από το τελευταίο με τα τέλη κυκλοφορίας να είναι στα 80 ευρώ, ενώ το κόστος καυσίμου δεν ξεπερνά σε καμία περίπτωση τα 8 ευρώ/100km.
Ξέρω καλά πως βασικό κριτήριο των αγοραστών αυτής της κατηγορίας είναι η ψηλή θέση οδήγησης, που δημιουργεί μια ψευδαίσθηση υπεροχής. Επιπλέον στο RAV 4 η περιμετρική ορατότητα είναι απρόσκοπτη και συμβάλει στην αίσθηση «ευάερο, ευήλιο».
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η διάταξη και η αισθητική είναι οικεία για τους κατόχους Toyota. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής 8 ιντσών ψηλά για το σύστημα πολυμέσων. Άλλες 7 ίντσες έχει η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων. Ειδικά η κεντρική οθόνη παρότι αφής, διαθέτει και μπουτόν για τις βασικές λειτουργίες, διευκολύνοντας έτσι ένα κοινό «τεχνολογικά αναλφάβητο».
Η αίσθηση ποιότητας είναι διάχυτη τόσο από τα μαλακά πλαστικά και τα εμφανή γαζιά στα δερμάτινα καθίσματα όσο και από την αφή διακοπτών και χειριστηρίων.
Αισθάνεσαι να σε κανακεύουν. Το κάθισμα είναι άνετο, μαλακό και με καλή πλευρική στήριξη ενώ πολύ εύκολα χάρη στις άπειρες ρυθμίσεις των ηλεκτρικών θερμαινόμενων καθισμάτων θα βρεις τη σωστή θέση οδήγησης.
Το υβριδικό σύστημα της Toyota είναι το πιο εμπορικό στον πλανήτη, όχι τυχαία. Στην 4η γενιά του στο νέο RAV 4 συνδυάζει ένα ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2.5lt που λειτουργεί με θερμοδυναμικό κύκλο Άτκινσον (πιο ήπιο, πιο φτωχό μείγμα) με δύο ηλεκτροκινητήρες στην 4κίνητη έκδοση της δοκιμής μας (ένας τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και ένας στον πίσω). Η μπαταρία νικελίου υδριδίου μετάλλου τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση 222PS. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω κιβωτίου CVT με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να μπορούν κατανείμουν από όλη τη δύναμη εμπρός, έως και το 80% πίσω ανάλογα με τις συνθήκες. Υπάρχουν 4 χαρτογραφήσεις: Normal, Eco, Sport και EV Mode. Επιπλέον το Trail, για κίνηση εκτός δρόμου.
Ταξιδεύοντας το υβριδικό σύστημα, διατηρεί χαμηλά επίπεδα θορύβου, και χαμηλή κατανάλωση, όμως το δυνατό του σημείο είναι οι αστικές μετακινήσεις. Πιθανόν το RAV4 να είναι το πιο ευκολοδήγητο, απροβλημάτιστο SUV εντός πόλης. Σ’ αυτό παίζει ρόλο εκτός από τη σταθερή ροπή του συστήματος και η συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση του κιβωτίου, πρακτικά αισθάνεσαι πως έχει συνεχώς την ίδια σχέση.
Επιπρόσθετα η ακαμψία του αμαξώματος και το σετάρισμα της ανάρτησης με διπλά ψαλίδια εξασφαλίζουν μια κύλιση υπεράνω ανομορφοιών και ανωμαλιών. Πατώντας το γκάζι βαθιά, το αυτοκίνητο επιταχύνει θετικά, έχοντας πολλά περιθώρια για γρήγορα προσπεράσματα. Δεν έχει φτιαχτεί για να στρίβει δεν είναι Gazoo Racing, το κράτημά του όμως δεν προβληματίζει ακόμη και αν έχεις ξεφύγει κατά πολύ από το πλαίσιο της οικογενειακής μετακίνησης.
Δεν το πήγα εκτός δρόμου, αμφιβάλλω ότι ποτέ ο συνειδητοποιημένος αγοραστής της κατηγορίας θα επιδιώξει κάτι περισσότερο από ένα χωματόδρομο ή να μην βάλει αλυσίδες στο χιόνι. Το πρόγραμμα Trail θα τον καλύψει με το παραπάνω. Σε σχέση με τα RAV που έχετε στο μυαλό σας, το σημερινό, είναι μεγαλύτερο, πιο δυνατό, πιο οικονομικό, καταναλώνει λιγότερο και είναι απείρως πιο άνετο στις αστικές μετακινήσεις. Αν ψάχνετε αυτοκίνητο στην κατηγορία θα είναι σφάλμα να μην το αξιολογήσετε. Υπάρχει και προσθιοκίνητη έκδοση που κοστίζει 3χ λιγότερα, αλλά και απλή ατμοσφαιρική 175PS που όμως δεν τραβάει θετικά στις χαμηλές στροφές.
Έως και 5 ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν χωρίς πρόβλημα στο εσωτερικό, έχοντας αρκετό αέρα για τα γόνατα, τους ώμους και τα κεφάλια τους. Χώρος αποσκευών, στα 580 lt . Η πρακτικότητα ενισχύεται από την ύπαρξη μετακινούμενου δαπέδου και πίσω καθίσματος με πλάτη 60:40, ώστε να φορτώσεις όλο το προικώο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA RAV4
Κινητήρας: 2.487 cc
Συνδυαστική ισχύς: 222 PS
Συνδυαστική ροπή: 221Nm, 202Nm, 121Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης eCVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.5 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 127 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 80 €
Βάρος: 1.655 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.600/1.855/1.685 mm
Μεταξόνιο: 2.690 mm
Χώρος αποσκευών: 580 lt
Τιμή: από 38.620€ έκδοση Active (49.000 έκδοση Adventure δοκιμής)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας