Την ιστορία του Δαυίδ και του Γολιάθ αναβιώνει η Abarth με το 695 biposto, το μικρότερου supercar στον κόσμο.

Η γέννηση της Abarth το 1949 είναι απόλυτα συνδεδεμένη με μια ιστορία από τα παιδικά χρόνια του ιδρυτή της Carlo Abarth. Πριν καν κλείσει την πρώτη δεκαετία του, ο μικρός Carlo (Karl ακόμα) είχε καταφέρει να κυριαρχήσει στους αγώνες ανάμεσα στα στενά της Βιέννης, καταφέρνοντας με το πατίνι που ο ίδιος είχε μετατρέψει, να κερδίζει πολύ μεγαλύτερα από την ηλικία του παιδιά. Αυτή η «αναβίωση» της ιστορίας του Δαυίδ εναντίων του Γολιάθ, θα κυριαρχούσε στη φιλοσοφία του Abarth μέχρι και το τέλος της ζωής του, χαρίζοντας του τη φήμη του δημιουργού «φονέων γιγάντων».

1

Η αναβίωση της μάρκας τον 21ο αιώνα συνέχισε πιστά αυτή τη φιλοσοφία του Carlo Abarth, με μοντέλα που προκαλούσαν συγκινήσεις αντιστρόφως ανάλογες του μεγέθους τους. Η πλέον ακραία έκφραση αυτής της φιλοσοφίας αποκαλύφθηκε το 2014, 50 ακριβώς χρόνια από τη δημιουργία του θρυλικού Fiat Abarth 695ss του 1964. Η Ιταλική εταιρεία είχε συνηθίσει το κοινό σε κατασκευές που μπορούσαν να εκθέσουν με την απόδοσή τους πολύ μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα, αλλά με το 695 biposto η Abarth τολμούσε να ανεβάσει σε ένα νέο επίπεδο αυτή την αντίθεση μεγέθους και απόδοσης.

Η συνταγή βασιζόταν για ακόμα μια φορά στο FIAT 500, όμως αυτή τη φορά τα συστατικά προκαλούσαν περισσότερο από ποτέ. Βάση αποτέλεσε ο 16βάλβιδος Turbo κινητήρας T-Jet των 1.368κ.εκ., ο οποίος όμως δέχθηκε τις περιποιήσεις των μηχανικών της μάρκας ώστε να φτάσει τους 190 ίππους στις 5.500σ.α.λ., απόδοση που μέχρι και σήμερα αποτελεί ρεκόρ για το συγκεκριμένο σύνολο σε έκδοση δρόμου. Με ειδική απόδοση 139 ίππων/λίτρο, την αναπνοή του κινητήρα του 695 biposto εξασφάλιζε το κιτ της BMC που μέσω ενός ευμεγέθους intercooler τροφοδοτούσε με αέρα τον στροβυλοσυμπιεστή GARRETT GT 1446, με την εξαγωγή των καυσαερίων να γίνεται -με ένα εθιστικό ήχο- από την εξάτμιση της Akrapovic.

Εκτός από το ισχυρότερο, το 695 biposto, ήταν και το ελαφρύτερο μοντέλο της σειράς, με απόβαρο οριακά κάτω από τον ένα τόνο (997 κιλά). Σε αυτό συντελούσε σημαντικά η απουσία πίσω καθισμάτων (επιλογή που επέβαλε και την ονομασία “biposto”), η χρήση των εξαιρετικά ελαφρών ζαντών της OZ διαμέτρου 18’’, η εκτεταμένη χρήση υλικών όπως το αλουμίνιο και τα ανθρακονήματα, αλλά και το rollbar από τιτάνιο της Poggipolini. Για τους πλέον σκληροπυρηνικούς υπήρχε η δυνατότητα εξοπλισμού του αυτοκινήτου με σταθερά εμπρός παράθυρα από πολυκαρβονικό υλικό και μικρά ανοίγματα… για να πληρώνει κανείς με στιλ στα διόδια.  Όλα τα παραπάνω συντελούσαν σε μια αναλογία βάρους/ιπποδύναμης μόλις 5,2κιλών/ίππο και κορυφαίες επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9” και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα.

Το χαμηλό βάρος σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα μετατρόχια τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, τα φρένα της Brembo και το κοντό μεταξόνιο δημιουργούσαν ένα εξαιρετικά ευέλικτο και διασκεδαστικό σπορ αυτοκίνητο. Το μυώδες αμάξωμα με τους επιθετικής σχεδίασης εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και τη μεγαλύτερη αεροτομή συμπλήρωναν την εικόνα σε επίπεδο αισθητικής και απόδοσης. Σε περίπτωση που όλα αυτά τα καθαρόαιμα χαρακτηριστικά μπορούσαν να αφήσουν κάποιους ασυγκίνητους, η Abarth φρόντισε να προσφέρει με το 695 biposto -για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο νόμιμο για χρήση στο δρόμο- και χειροκίνητο κιβώτιο τύπου “dog ring”, έτσι ώστε οι έμπειροι οδηγοί να μπορούν να αλλάζουν ταχύτητες με εξαιρετική ταχύτητα και χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη. Η διαδικασία εκτός από εξαιρετικά γρήγορη, κυρίως προσέφερε μια απολαυστική εμπειρία που κανείς μπορούσε μέχρι εκείνη τη στιγμή να ζήσει μόνο σε αγωνιστικές κατασκευές. Το “dog ring” κιβώτιο συνόδευε μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης («μπλοκέ»), ενώ ο επιλογέας ήταν εξίσου εντυπωσιακός στην εμφάνιση, όσο και στη χρήση.

Τέλος, για όσους δεν θα μπορούσαν να αποφύγουν τον πειρασμό να δοκιμάσουν το 695 biposto στην πίστα, το διαθέσιμο “track kit” περιλάμβανε τα καθίσματα Abarth Corse by Sabelt, τις ζώνες ασφαλείας 4 σημείων με έγκριση τύπου για αγωνιστική χρήση, το ειδικό κράνος 695 biposto, επίσης με έγκριση τύπου και το ψηφιακό πίνακα οργάνων / υπολογιστή MXL2 της Aim για συνεχή παρακολούθηση / καταγραφή και της παραμικρής πτυχής της απόδοσης του αυτοκινήτου. Εδώ μπορείτε να δείτε τα στοιχεία που έκαναν το 695 biposto ένα πραγματικό supercar.

 

Διαβάστε επίσης

Νέος διευθύνων σύμβουλος στη Renault!