Το νέο Mercedes-Benz eSprinter είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους και μήκη αμαξώματος, τρία μεγέθη μπαταρίας και υψηλό ωφέλιμο φορτίο. Προσφέρεται με τρεις επιλογές μπαταρίας, ωφέλιμης χωρητικότητας 56 kWh, 81 kWh ή 113 kWh.
Επιπλέον, για πρώτη φορά, θα διατίθεται και ως βάση (Cab Chassis) διευρύνοντας περαιτέρω τις επιλογές εφαρμογών αμαξώματος. Το νέο eSprinter αποτελεί την ιδανική επιλογή για ένα ευρύ φάσμα απαιτήσεων επαγγελματικών μεταφορών και κινητικότητας.
Επίσης, προσφέρει για πρώτη φορά, αναβαθμισμένη ψηφιακή συνδεσιμότητα με το σύστημα πολυμέσων MBUX, πολυάριθμα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης και πλούσιο βασικό εξοπλισμό.
Η ενιαία μπροστινή μονάδα περιέχει όλα τα εξαρτήματα υψηλής τάσης και μπορεί να συνδυαστεί με όλες τις εκδόσεις, ανεξάρτητα από το μεταξόνιο και το μέγεθος μπαταρίας. Η μονάδα για την ενσωματωμένη μπαταρία υψηλής τάσης δεν καταλαμβάνει πολύ χώρο και είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο.
Η τοποθέτηση της μπαταρίας ανάμεσα στους άξονες, σε συνδυασμό με το στιβαρό περίβλημα στο οποίο στεγάζεται η μπαταρία, εξασφαλίζει τη βέλτιστη προφύλαξή της ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους συμβάλλει περαιτέρω στην ασύγκριτη οδική συμπεριφορά.
Σε όλες τις εκδόσεις του νέου eSprinter, ο πανίσχυρος ηλεκτροκινητήρας εδράζεται στην τελευταία μονάδα στον πίσω άξονα. Ο ηλεκτροκίνητος πίσω άξονας στο νέο Mercedes-Benz eSprinter προσφέρει πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά το μήκος οχήματος, το μέγιστο μικτό φορτίο (έως 4,25 τόνοι) καθώς και το φορτίο ρυμούλκησης (έως 2 τόνοι) και τη χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης (έως 14 m³).
Αντίστοιχα, το νέο eSprinter είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους και μήκη αμαξώματος αλλά και με δύο επιλογές ηλεκτροκινητήρων ισχύος 100 και 150 kW.
Το κύριο χαρακτηριστικό του εξελιγμένου ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) είναι η ιδιαίτερα υψηλή αποδοτικότητα. Επιπλέον, η διαχείριση θερμότητας έχει εξελιχθεί περαιτέρω.
Οι επαγγελματίες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών διαφορετικών μεγεθών μπαταρίας ανάλογα με τις απαιτήσεις της επιχείρησής τους όσον αφορά την αυτονομία και το ωφέλιμο φορτίο: μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 113 kWh, 81 kWh ή 56 kWh.
Η μπαταρία υψηλής τάσης χωρητικότητας 113 kWh προσφέρει αυτονομία, βάσει του κύκλου WLTP, έως 385 χιλιόμετρα2,3, ενώ μπορεί να φτάσει τα 565 χιλιόμετρα2,3 σε καθαρά αστικό κύκλο. Οι κυψέλες μπαταρίας έχουν κατασκευαστεί από φωσφορικό σίδηρο λιθίου, χωρίς κοβάλτιο και νικέλιο.
Η ανάκτηση ενέργειας στη λειτουργία κύλισης και πέδησης εξασφαλίζει βελτιστοποιημένη και αποδοτική οδήγηση. Ο βαθμός ανάκτησης ενέργειας μπορεί να ρυθμίζεται εξατομικευμένα μέσω των χειριστηρίων αλλαγής ταχυτήτων που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι ενώ το νέο αυτόματο σύστημα ανάκτησης ενέργειας DAUTO προσφέρει ακόμη πιο αποδοτική και άνετη οδήγηση στο νέο eSprinter.
Σύμφωνα με τη βασική αρχή «οδήγηση με προνοητικότητα και εξοικονόμηση ενέργειας», οι πληροφορίες από τα δεδομένα ραντάρ, κάμερας και πλοήγησης συνδυάζονται και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας προσαρμόζεται αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο στις εκάστοτε συνθήκες.
Επιπλέον, η λειτουργία ECO υποστηρίζει περαιτέρω την προνοητική οδήγηση: ανάλογα με τον εξοπλισμό, το σύστημα αναλύει εάν προπορεύεται κάποιο όχημα, ποιο είναι το όριο ταχύτητας ή αν υπάρχει ανηφορική κλίση στη συνέχεια της διαδρομής και εμφανίζει μια ένδειξη για απομάκρυνση του ποδιού από το πεντάλ επιτάχυνσης στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων.
Στη συνέχεια, ανάλογα με τις συνθήκες, επιλέγει το κατάλληλο επίπεδο ανάκτησης ενέργειας. Εκτός αυτού, τρεις λειτουργίες οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ μέγιστης άνεσης ή μέγιστης αυτονομίας.
Όπως όλα τα ηλεκτρικά Vans της Mercedes-Benz, το νέο eSprinter μπορεί να φορτίζει τόσο με εναλλασσόμενο (AC) όσο και με συνεχές ρεύμα (DC). Ο on-board charger του αυτοκινήτου μπορεί να διαχειριστεί συνεχές ρεύμα έως 115 κιλοβάτ (προαιρετικά) σε σταθμό ταχείας φόρτισης.
Συγκεκριμένα, αυτό σημαίνει πως η μπαταρία χωρητικότητας 56 kWh φορτίζεται από 10 σε 80 τοις εκατό σε περίπου 28 λεπτά με μέγιστη ισχύ 115 kW ενώ η μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 113 kWh χρειάζεται περίπου 42 λεπτά με μέγιστη ισχύ 115 kW.
Η ψηφιακή υπηρεσία Mercedes me Charge4 προσφέρει στους πελάτες πρόσβαση σε ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια δίκτυα φόρτισης στην Ευρώπη με περίπου 600.000 σημεία φόρτισης.
Το νέο eSprinter περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό του την τελευταία γενιά συστήματος πολυμέσων MBUX (Mercedes Benz User Experience) με οθόνη 26 cm (10,25 ιντσών) με ακόμη μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και εξελιγμένη πλοήγηση.
Ως αποτέλεσμα, το νέο eSprinter προσφέρει στους επαγγελματίες μια ψηφιακή και διαδραστική εμπειρία.
Επιπλέον, το σύστημα Infotainment MBUX, σε συνδυασμό με έναν λογαριασμό Mercedes me , παρέχει ευρεία γκάμα ψηφιακών επιλογών που καθιστούν το eSprinter όλο και πιο έξυπνο, ενώ κάνουν την καθημερινότητα των οδηγών και των διαχειριστών στόλων ακόμη πιο εύκολη και αποδοτική.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πριν, μετά ή ακόμα και στη διάρκεια κάθε διαδρομής μπορούν να χρησιμοποιηθούν και άλλες λειτουργίες που συμβάλλουν σε μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και δωρεάν υπηρεσίες, όπως η διαχείριση συντήρησης, ατυχημάτων και βλαβών, καθώς και απομακρυσμένες υπηρεσίες όπως το κλείδωμα και ξεκλείδωμα των θυρών ή το άνοιγμα και κλείσιμο των παραθύρων μέσω της εφαρμογής Mercedes me.
Ακόμη περισσότερες επιλογές περιλαμβάνουν οι εκτενείς δυνατότητες εξατομίκευσης, όπως η αναγνώριση φωνής ειδικά για τον οδηγό και το συνοδηγό, η οποία είναι δυνατή σε συνδυασμό με τη μονάδα χειρισμού ανέσεων, καθώς και βελτιστοποιήσεις για τη φωνητική ενεργοποίηση του συστήματος υποστήριξης του οδηγού «Hey Mercedes».
Επιπλέον, για πρώτη φορά, οι επαγγελματίες επωφελούνται από τη νέα δορυφορική προβολή και την εξελιγμένη πλοήγηση για ρυμουλκούμενα και υπερμεγέθη οχήματα, ειδικά προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις των μεγάλων οχημάτων.
Τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης στο νέο eSprinter αναβαθμίστηκαν με πρόσθετες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, εξελιγμένες λειτουργίες, οι περισσότερες από τις οποίες περιλαμβάνονται ήδη στο βασικό εξοπλισμό.
Για παράδειγμα, η ενεργή υποβοήθηση πέδησης στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνει πλέον τη λειτουργία διασταυρώσεων, με την οποία μπορεί να προειδοποιεί τον οδηγό για πλευρικώς ή αντίθετα διερχόμενα οχήματα σε ταχύτητες έως 60 km/h, καθώς και για επικίνδυνους ελιγμούς προσπέρασης σε ταχύτητες έως 70 km/h.
Επίσης, μπορεί και να επέμβει σε περίπτωση ανάγκης σε ταχύτητες έως 40 km/h παρέχοντας υποστήριξη στις στροφές αν επίκειται κίνδυνος σύγκρουσης με άλλο όχημα.
Επιπλέον, το νέο eSprinter διαθέτει ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης τυφλής γωνίας ορατότητας, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης οδηγού ATTENTION ASSIST, σύστημα υποβοήθησης ορίων ταχύτητας Intelligent Speed Assist με Cruise Control και δωρεάν δεδομένα πλοήγησης έως και για επτά έτη μετά την ημερομηνία παραγωγής του οχήματος, σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης Mercedes-Benz και κάμερα οπισθοπορείας.
Προαιρετικά, διατίθεται για πρώτη φορά το σύστημα υποβοήθησης πληροφόρησης κατά την εκκίνηση , το οποίο αποτρέπει συγκρούσεις με άλλους χρήστες του δρόμου που βρίσκονται μπροστά από το όχημα όταν αυτό ξεκινάει.
Το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής κατεύθυνσης, το οποίο αποτελεί βασικό εξοπλισμό για επαγγελματικά οχήματα μικτού φορτίου άνω των 3,5 τόνων ή προαιρετικό εξοπλισμό για όλα τα άλλα οχήματα, συμβάλλει στον αποτελεσματικότερο εντοπισμό πεζών και ποδηλατών εντός προκαθορισμένης περιοχής στην πλευρά του συνοδηγού.
Για εύκολη και γρήγορη στάθμευση, διατίθεται προαιρετικά το πακέτο στάθμευσης με κάμερα 360 μοιρών και νέα τρισδιάστατη προβολή εμποδίων. Τέλος, ο προαιρετικός ψηφιακός εσωτερικός καθρέφτης προσφέρει άνετη ορατότητα στην περιοχή πίσω από το όχημα, ακόμη και αν δεν υπάρχει πίσω παρμπρίζ ή σε περίπτωση οχήματος μεγάλου μήκους.
Στην έκδοση BASE, το eSprinter εξοπλίζεται, μεταξύ άλλων, με το σύστημα Infotainment MBUX με νέα γενιά τηλεματικής, οθόνη 26 cm (10,25 ιντσών) και κάμερα οπισθοπορείας, πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με λειτουργία αναγνώρισης απομάκρυνσης χεριών από το τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών (μπροστά/πίσω), αισθητήρα βροχής και αυτόματο φωτισμό πορείας, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης ορίων ταχύτητας Intelligent Speed Assist και Cruise Control καθώς και το ATTENTION ASSIST στο βασικό εξοπλισμό. Η έκδοση PRO περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων και επιπλέον της έκδοσης BASE, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, τιμόνι με δυνατότητα ρύθμισης ύψους και κλίσης, καθώς και θύρα USB 5V. Με την έκδοση SELECT, οι επαγγελματίες απολαμβάνουν επίσης δερμάτινο τιμόνι, κάθισμα ανέσεων για τον οδηγό, μονάδα χειρισμού ανέσεων και προβολείς LED High Performance συμπεριλαμβανομένου προσαρμοζόμενου συστήματος υποβοήθησης φώτων μεγάλης σκάλας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes-Benz eSprinter
Κινητήρας | Εξελιγμένος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη (PSM) 100 kW (80 kW συνεχής ισχύς) / 150 kW (80 kW συνεχής ισχύς) | ||
Χωρητικότητα μπαταρίας | 56 kWh | 81 kWh | 113 kWh |
Αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος – WLTP)1,2 |
Έως 200 km | Έως 278 km | Έως 385 km |
Αυτονομία (αστικός κύκλος – WLTP)1,2 |
Έως 270 km | Έως 368 km | Έως 565 km |
Προδιαγραφή φόρτισης | AC / DC | ||
Μέγ. ισχύς φόρτισης AC5 | 11 kW | 11 kW | 11 kW |
Ελάχ. χρόνος φόρτισης AC6 | περ. 5,5 ώρες | περ. 8 ώρες | περ. 11 ώρες |
Μέγ. ισχύς φόρτισης DC5 | 115 kW | 115 kW | 115 kW |
Ελάχ. χρόνος φόρτισης DC6 | περ. 28 λεπτά | περ. 32 λεπτά | περ. 42 λεπτά |
Τάση
Σύστημα φόρτισης DC |
400V | ||
Σύστημα μετάδοσης | Πίσω κίνηση | ||
Μέγιστη ροπή στρέψης | 400 Nm (τουλ. 30 δευτ.) | ||
Τελική ταχύτητα | Έως 120 km/h | ||
Μπαταρία υψηλής τάσης | LFP (φωσφορικός σίδηρος λιθίου – χωρίς κοβάλτιο και νικέλιο) | ||
Μέγιστο μικτό φορτίο οχήματος | Έως 4,25 t | ||
Μέγιστο συνολικό βάρος συνδυασμού οχημάτων | Έως 5 t | ||
Φορτίο ρυμούλκησης | Έως 2 t | ||
Λειτουργίες οδήγησης | “MR” (Maximum range), “E” (Economic), “C” (Comfort) |
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ζελένσκι: Ο Πούτιν «φτύνει στο πρόσωπο» όσους θέλουν πραγματικά την ειρήνη
- Πετρέλαιο: Άλμα σε υψηλά δύο εβδομάδων μετά την επίθεση με ρωσικό βαλλιστικό πύραυλο στην Ουκρανία
- Μπέζος κατά Μασκ: 100% ψέμα πως «είπα σε όλους» πως θα χάσει ο Τραμπ
- Πηγές ΥΠΕΞ: Δεν συζητήθηκε κανένα θέμα κυριαρχίας στη συνάντηση με τον Φιντάν