Η μετάβαση στην εξηλεκτρισμένη κίνηση φέρνει μια σειρά προκλήσεων για τους χρήστες, αλλά και τα δίκτυα ηλεκτροδότησης.
Η ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου V2G (vehicle-to-grid) στον κόσμο στην ιστορική έδρα της Fiat, στο εργοστάσιο του Mirafiori στο Τορίνο, συνέπεσε με την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Fiat 500 που κατασκευάζεται στην συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής. Η εγκατάσταση που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τις ENGIE EPS και TERNA, μπορεί να φιλοξενήσει έως 700 ηλεκτρικά ή plug-in hybrid μοντέλα, τα οποία μπορούν να «ανταλλάσουν» ενέργεια με το δίκτυο ηλεκτροδότησης συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην αποδοτικότητα του, αλλά και την σταθερότητα του, ιδιαίτερα σε συνθήκες υψηλής ζήτησης-κατανάλωσης ενέργειας.
Παράλληλα η συγκεκριμένη εγκατάσταση δημιουργεί την υποδομή ώστε το τμήμα e-Mobility της Stellantis να αναπτύξει μια σειρά υπηρεσιών για τους χρήστες εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Με την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας να αποτελεί μια περίπλοκη και κοστοβόρα διαδικασία, τα ηλεκτρικά Fiat 500 μέσω των δικτύων V2G θα μπορούν να προσφέρουν τις μπαταρίες τους ώστε να αποτελούν κινούμενες «αποθήκες» ενέργειας. Χαρακτηριστικό είναι ότι η εγκατάσταση του Mirafiori είναι δυναμικής 25MW, ενώ η αξία της σταθεροποίησης του δικτύου ηλεκτροδότησης μόνο στην Ιταλία υπολογίζεται στα 1,8 δις. ευρώ ανά έτος.
Τα παραπάνω νούμερα καταδεικνύουν το ρόλο που μπορούν να παίξουν σε τεχνικό και οικονομικό επίπεδο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πλέον η στάθμευση δεν θα αποτελεί απλά ανάγκη, αλλά και ευκαιρία για τους χρήστες, αφού θα μετατρέπεται από μία υπηρεσία με –σημαντικό πολλές φορές- κόστος, σε μια δυνατότητα ο χρήστης να κερδίζει χρήματα, απλά σταθμεύοντας το αυτοκίνητο του και συνδέοντας το μέσω ενός δικτύου V2G.
Εκτός από το οικονομικό κέρδος για το χρήστη, το Fiat 500 μέσω του δικτύου θα προσφέρει και σημαντική υπηρεσία στο περιβάλλον συμβάλλοντας στην απόδοση του δικτύου ηλεκτροδότησης και τη μείωση των απωλειών ενέργειας. Το όφελος θα είναι ακόμα σημαντικότερο εφόσον το δίκτυο υποστηρίζεται και από την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση του Mirafiori, όπου τα συνδεδεμένα Fiat 500 καλύπτονται από 2.000 ηλιακούς συλλέκτες που συμβάλλουν στην μείωση των εκπομπών CO2 κατά 2.100 τόνους ανά έτος.
Roberto Di Stefano, Επικεφαλής e-Mobility της Stellantis για την περιοχή ΕΜΕΑ: «Η Fiat ξεκίνα το σχεδιασμό με βάση τους αγοραστές και τις πραγματικές τους ανάγκες. Οι χρήστες σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ανησυχούν τόσο για την τεχνολογία τους, όσο για τη χρήση τους. Για αυτό το λόγω αναπτύξαμε ένα οικοσύστημα υπηρεσιών με οπτική 360ο ώστε να καλύψουμε κάθε ανάγκη. Με δωρεάν εφαρμογές, λύσεις χρονομίσθωσης, ασφάλισης, οικιακών συστημάτων φόρτισης, κτλ., μετατρέπουμε τις προκλήσεις της εξηλεκτρισμένης κίνησης σε ευκαιρίες για τους καταναλωτές. Με αυτό τον τρόπο ο αγοραστής ενός ηλεκτρικού Fiat 500 δεν αγοράζει απλά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά ένα σύνολο προνομίων και υπηρεσιών.»
Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 είναι εφοδιασμένο και με ταχυφορτιστή 85kW που του δίνει τη δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε μόλις 35 λεπτά (DC), ενώ είναι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να συνεργάζεται με δίκτυα V2G χωρίς καμία μετατροπή. Στην Ελλάδα, το σύνολο του Δικτύου Εξουσιοδοτημένων Διανομέων και Επισκευαστών της Fiat είναι ήδη εφοδιασμένο με φορτιστές, ενώ το νέο ηλεκτρικό 500 είναι διαθέσιμο με τιμές που ξεκινούν από τις 18.970 ευρώ*.
*Η τιμή περιλαμβάνει το όφελος που προκύπτει από τα κίνητρα που προσφέρει το κράτος για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργικό Συμβούλιο: Ποια νομοσχέδια συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν
- FIFA: Τι αλλάζει «επειγόντως» για τις μεταγραφές παικτών μετά την «υπόθεση Ντιαρά»
- ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός €78 εκατ. για τη στατική και λειτουργική αποκατάσταση των στεγάστρων Καλατράβα στο ΟΑΚΑ
- Δένδιας: Ενημέρωσε τον Μητσοτάκη για τη νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων και το θόλο