Το νέο Yaris Cross είναι ένα crossover σε μια κατηγορία όπου η Toyota έχει ήδη παρουσία μέσω του CHR.
Το Yaris Cross βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota για συμπαγή οχήματα. Παρότι είναι ξαδερφάκι του best seller της Ελληνικής αγοράς, είναι παράλληλα ένα γνήσιο SUV, βασισμένο στην εμπειρία της Toyota, από το RAV4. Διαφέρει 21cm σε μήκος από το CΗR και τοποθετείται στην πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη κατηγορία στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα, αυτή των BSUV. Απευθείας αντίπαλοί του είναι τα Puma, 2008, Juke, Captur, T Cross και άλλα.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η διαθεσιμότητα ενός ευφυούς συστήματος τετρακίνησης AWD-i ενισχύουν τον αυθεντικό SUV χαρακτήρα.
Το Yaris Cross επωφελείται από την τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota. Το Yaris και το Yaris Cross είναι τα πρώτα μοντέλα που υιοθετούν το τελευταίο υβριδικό σύστημα 1.5L της Toyota το οποίο περιλαμβάνει ένα νέο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L κύκλου Atkinson. Η ενεργειακή απόδοση του κινητήρα φτάνει στο 40%, οριακά καλύτερη των κινητήρων diesel.
Το νέο υβριδικό σύστημα αποδίδει μέγιστη ισχύ 116 DIN hp. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην καμπύλη ροπής, κάτι που αυξάνει την ταχύτητα απόκρισης. Αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων, στο προσθιοκίνητο (FWD) μοντέλο ξεκινούν κάτω από 90 g/km CO2 και στην έκδοση AWD-i είναι κάτω από 100 g/km.
Το Yaris Cross έχει το ίδιο μεταξόνιο 2.560 mm με το νέο Yaris αλλά είναι 240 mm μακρύτερο συνολικά, με την προσθήκη 60 mm στον εμπρός πρόβολο και 180 mm στον πίσω, διασφαλίζοντας περισσότερο εσωτερικό χώρο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 30 mm μεγαλύτερη και το όχημα είναι ψηλότερο και φαρδύτερο συνολικά – κατά 90 και 20 mm αντίστοιχα.
Εξωτερικές διαστάσεις (mm) Yaris Cross
-Συνολικό μήκος 4.180
-Συνολικό πλάτος 1.765
-Συνολικό ύψος 1.560
-Μεταξόνιο 2.560
Το Yaris Cross είναι ευρύχωρο όσο και πρακτικό. Με όλα τα καθίσματα σε όρθια θέση και την εταζέρα στη θέση της, προσφέρει έναν πραγματικά πλούσιο χώρο αποσκευών. Ωστόσο, χρειάζεται περισσότερος χώρος για τη μεταφορά φορτίων, τότε με το σύστημα αναδιπλούμενων πίσω καθισμάτων 40:20:40, ο πίσω χώρος επιβατών διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες.
Ευφυές σύστημα τετρακίνησης (AWD)
Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζει το νέο Yaris Cross ως αυθεντικό SUV είναι η διαθεσιμότητά του με ευφυές σύστημα τετρακίνησης – μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία του για υβριδικό μοντέλο. Το AWD-i παρέχει πρόσθετη ευστάθεια και ελκτική πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση, σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Ως ηλεκτρικό, είναι μικρότερο σε διαστάσεις και ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μηχανικά συστήματα AWD, κάτι που βοηθά το Yaris Cross Hybrid AWD-i να πετυχαίνει χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 από οποιονδήποτε τετρακίνητο ανταγωνιστή του.
Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση (FWD), αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση. Παράδειγμα, στο βρεγμένο πλακόστρωτο, σε έντονη βροχόπτωση, στο βρεγμένο ή συμπαγές χιόνι, ή στην άμμο.
Σχεδίαση
Η διαδικασία σχεδίασης του Yaris Cross είναι προϊόν συνεργασίας μιας μεγάλης ομάδας από στούντιο της Ευρώπης και της Ιαπωνίας . Η Toyota υπολογίζει ότι θα κατασκευάζει πάνω από 150.000 Yaris Cross το χρόνο στο εργοστάσιο της TMMF Onnaing, κοντά στη Valenciennes της Γαλλίας, ενώ προσβλέπει σε μερίδιο άνω του 8% στην κατηγορία B-SUV. Στη χώρα μας το αυτοκίνητο αναμένεται του χρόνου το καλοκαίρι.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike