Περιεχόμενα
Βουτιά στα κέρδη είδαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, καθώς το στοίχημα για τα ηλεκτρικά αμάξια δεν φαίνεται να αποδίδει.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη προετοιμάζουν συνεχώς νέα μοντέλα, όμως το ερώτημα είναι αν οι καταναλωτές είναι σε θέση να τα αγοράσουν.
Γυρνούν την πλάτη στα EV
Volkswagen, Stellantis και Mercedes-Benz είδαν βουτιά στα κέρδη τους στο πρώτο τρίμηνο του έτους και δεν προμηνύεται κάποια αναστροφή σύντομα, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει αδύναμη στην Ευρώπη.
Τα υψηλά επιτόκια συνεχίζουν να πιέζουν τους καταναλωτές και οι εκτιμήσεις για περιορισμένες μειώσεις μέσα στο 2024, δεν προμηνύουν κάποια αλλαγή στη συμπεριφορά τους.
H αδυναμία στις πωλήσεις αυτοκινήτων και στις τρεις εταιρείες επηρέασε τόσο τα μοντέλα της μαζικής αγοράς όσο και κορυφαία μοντέλα, στα οποία οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας προσπαθούν να διατηρήσουν σταθερές τις τιμές, όσο βγάζουν νέα μοντέλα στην αγορά.
«Όλες υποφέρουν από τα ίδια προβλήματα λίγο πολύ. Υπάρχουν προβλήματα παράδοσης και τα περιθώρια κέρδους βρίσκονται υπό πίεση», ανέφερε στο Reuters ο Moritz Kronenberger, διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Union Investment, η οποία κατέχει μερίδια στις Volkswagen, Stellantis και Mercedes-Benz.
Στα παραπάνω προστίθεται η μεγάλη επένδυση που έγινε από την πλευρά των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών στα ηλεκτρικά οχήματα, η οποία δέχεται πλέον ισχυρές πιέσεις, λόγω της χαμηλής ζήτησης.
Ο ανταγωνισμός είναι ήδη υψηλός στους κολοσσούς των EV, όπως η Tesla, με τον Έλον Μασκ να προσπαθήσει να διατηρήσει την κυριαρχία του σε μία αγορά που συνεχώς συρρικνώνεται έναντι των κινεζικών εταιρειών, όπως η BYD.
Με τις αμερικάνικες εταιρείες να έχουν μπει κι αυτές δυναμικά στο παιχνίδι των ηλεκτρικών οχημάτων, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μένουν αρκετά πίσω από τους ανταγωνιστές τους, σε μία περίοδο που ούτε οι υπόλοιπες πωλήσεις τους καταγράφουν μία θετική πορεία.
Ελπίδα για ανάκαμψη
Η Mercedes ανακοίνωσε πτώση 30% στα κέρδη του πρώτου τριμήνου, ενώ η Volkswagen σημείωσε πτώση 20% στα λειτουργικά κέρδη και η Stellantis δήλωσε ότι τα έσοδά της μειώθηκαν κατά 12% στο τρίμηνο.
Παρά την πτώση των πωλήσεων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τα χαμηλότερα κέρδη της Volkswagen και της Mercedes – η Stellantis ανέφερε μόνο στοιχεία για τα έσοδα – και οι τρεις επέμειναν στους στόχους κερδών ή πωλήσεων για το 2024, καθώς τα νέα τους μοντέλα βγαίνουν στην αγορά.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επιχείρησαν μέσω δηλώσεων να υποστηρίξουν ότι το παιχνίδι αναμένεται να «γυρίσει». Τα απογοητευτικά αποτελέσματα όμως επισκίασαν οποιοδήποτε outlook για τους επενδυτές που οδήγησαν τις μετοχές τους σε πτώση.
«Παραμένουμε θετικοί στο brand Stellantis, αλλά βρίσκουμε μεγαλύτερη αξία σε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων», δήλωσε η AcomeA SGR.
Η Volkswagen δήλωσε ότι οι παραγγελίες αυξήθηκαν προς το τέλος του πρώτου τριμήνου, γεγονός που αναμένεται να ανεβάσει τα αποτελέσματά της στο δεύτερο τρίμηνο. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης σχεδιάζει 30 νέα μοντέλα φέτος, τα οποία θα πρέπει να ενισχύσουν τις πωλήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους.
Διαβάστε επίσης:
F1 Μαϊάμι: Πάσχα στη ζώνη του Ισημερινού!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μπλε Κέδρος: ΕΓΣ για την ακύρωση 700.000 ίδιων μετοχών
- Λιθουανία: Ο Gintautas Paluckas, o νέος πρωθυπουργός της χώρας
- Σκάλκος στο ΣΕΥ: Σημαντική η διατήρηση ενός ανοικτού πολυμερούς συστήματος διεθνούς εμπορίου
- Bloomberg: 8 δισ. ευρώ σχεδιάζει να αντλήσει η Ελλάδα από τις αγορές με νέα ομόλογα το 2025