Όπως κάθε νέα τάση έτσι και η ηλεκτροκίνηση έχει υποστηρικτές και πολέμιους.
Σε όποια κατηγορία κι αν ανήκετε δεν μπορεί παρά να δεχτείτε ότι προσφέρει απίστευτα αποτελεσματικές λύσεις, σε πάγια προβλήματα που ταλάνιζαν για δεκαετίες την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και τη βιομηχανία ποδηλάτου.
Για παράδειγμα το ήπιο υβριδικό σύστημα με το οποίο εξοπλίζονται πολλά αυτοκίνητα σήμερα λύνει δυο διαχρονικά προβλήματα της αυτοκίνησης: Την υστέρηση των πετρελαιοκινητήρων στις πολύ χαμηλές στροφές. Έχετε ακούσει το χαρακτηριστικό κροτάλισμα του diesel στο ρελαντί; Οφείλεται στο ότι ο αριθμός κετανίου υστερεί του 55 (σ.σ: μη ποιοτικό πετρέλαιο) και με την ρύθμιση που έχει ο κινητήρας, προκαλεί (σπάσιμο της ανθρακικής αλυσίδας) ανάφλεξη σε λάθος σημείο. Με την ροπή του μικρού ηλεκτροκινητήρα (π.χ. 5kgm) που είναι σταθερά διαθέσιμη, οι μηχανικοί άλλαξαν ρύθμιση, πλέον ο πετρελαιοκινητήρας δεν κροταλίζει στο ρελαντί και δεν υστερεί σε τράβηγμα στις πολύ χαμηλές στροφές (π.χ. κάτω από τις 1000rpm) και μέχρι να πιάσει πίεση το turbo. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η BMW 320diesel mhev που οδηγώ αυτές τις μέρες.
Αντίστοιχα τα μικρά αυτοκίνητα πόλης με μικρούς σε κυβισμό κινητήρες, με χαμηλές τιμές ροπής δε συνδυάζονται αρμονικά με αυτόματο κιβώτιο, το οποίο ενέχει λόγω μηχανισμού μεγαλύτερες τριβές άρα απώλειες. Είμαι σίγουρος πως όσοι την έχουν πατήσει επιλέγοντας αυτοματοποιημένο κιβώτιο με μικρό κινητήρα καταλαβαίνουν αμέσως τι λέω. Ακόμη και τα τύπου CVT που δεν έχουν αλλαγές ταχυτήτων πατινάρουν και κάνουν έντονο θόρυβο στη φάση «τέρμα γκάζι». Όταν όμως συνδυαστεί η η σταθερή ροπή των 55Nm που παράγει ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας με αυτή του μικρού θερμικού κινητήρα για να «καλύψει» με το παραπάνω τις επιπλέον αντιστάσεις του αυτοματοποιημένου κιβωτίου το αποτέλεσμα είναι άψογο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Hyundai i20 που πρόσφατα δοκίμασα.
Θεμελιώδες πρόβλημα στα σκληροπυρηνικά 4κινητα οχήματα είναι τα τρία διαφορικά: Βάρος, φθορές, κλειδώματα, αντιστάσεις, δυσκινησία, δυσχρηστία, θόρυβος, πολυπλοκότητα, ζημιές. Ξαφνικά ένας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα και ο θερμικός στον εμπρός άξονα, κάνουν θαύματα. Ειδικά στην περίπτωση του Renegade 4xe που δοκίμασα πρόσφατα η σταθερή ροπή των 25kgm του πίσω ηλεκτροκινητήρα είναι σαρωτική. Το 4χe της Jeep είναι σκάλες ανώτερο από το 4χ4 είμαι βέβαιος πως όποιος κάτοχος Jeep το δοκιμάσει θα συμφωνήσει μαζί μου. Ανυπομονώ να δοκιμάσω Wrangler 4xe!
Το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι η καλύτερη πλευρά της ηλεκτροκίνησης έως σήμερα. Σαφώς καλύτερη από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παραμένει ποδήλατο και μπορείς να γυμναστείς αλλά ταυτόχρονα σου επιτρέπει να φτάσεις σε μέρη που η αθλητική σου ικανότητα δε σου επιτρέπει με συμβατικό ποδήλατο. Να πας μαζί με την οικογένειά σου παρότι ούτε η γυναίκα, ούτε τα παιδιά σου θα μπορούσαν με συμβατικά ποδήλατα, ή να επιλέξεις ένα fat boy και να ανέβεις άφοβα στο βουνό καθώς ο ηλεκτροκινητήρας υπερνικά τις αντιστάσεις και σου μένει η άνεση και η σταθερότητα.
Ναι όλα αυτά είναι προβλήματα που επιλύει με μοναδικό τρόπο η ηλεκτροκίνηση, είμαι βέβαιος πως θα ακολουθήσουν και άλλα.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας