Νέοι κανόνες θα τερματίσουν το σκάνδαλο εκπομπών που επέτρεψε στους κατασκευαστές να αποδυναμώσουν τους στόχους της ΕΕ.
Οι μετρήσεις ρύπων των plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) πρόκειται να γίνουν πολύ πιο ρεαλιστικές αφού η ΕΕ συμφώνησε σήμερα να αξιολογήσει τις εκπομπές CO2 με βάση το πόσο πραγματικά εκπέμπουν στο δρόμο. Ο όμιλος Green Group Transport & Environment (T&E), που προσπαθεί εδώ και χρόνια για να τονίσει το πραγματικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα των επαναφορτιζόμενων οχημάτων, είπε ότι το νέο σύστημα θα τερματίσει το σκάνδαλο εκπομπών που παραπλανεί τους καταναλωτές και επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποδυναμώσουν σημαντικά τους στόχους τους για το CO2.
Επί του παρόντος, οι ρυθμιστικές αρχές υποθέτουν ότι τα PHEV οδηγούνται πολύ περισσότερο φορτισμένα, σε ηλεκτρική λειτουργία από ό,τι συμβαίνει στην πραγματικότητα, οδηγώντας σε μη πραγματικές αξιολογήσεις εκπομπών ρύπων. Από το 2025, η ΕΕ θα μειώσει σημαντικά το αποτύπωμα από το μερίδιο της ηλεκτρικής οδήγησης που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό των εκπομπών CO2 των PHEV. Από το 2027, οι συντελεστές των plug-in υβριδικών θα είναι πλήρως ευθυγραμμισμένοι με τον τρόπο με τον οποίο οδηγούνται στον πραγματικό κόσμο.
Η Anna Krajinska, μηχανικός εκπομπών ρύπων δήλωσε: «Για χρόνια, οι εκπομπές των plug-in υβριδικών οχημάτων βασίζονταν σε μη ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης. Οι νέοι κανόνες αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα ότι τα PHEV ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από ό,τι ισχυρίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι κυβερνήσεις που εξακολουθούν να δίνουν κίνητρα για την αγορά επαναφορτιζόμενων οχημάτων πρέπει να σταματήσουν αυτές τις επιδοτήσεις τώρα».
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι, κατά μέσο όρο, τα ιδιόκτητα PHEV εκπέμπουν τρεις φορές περισσότερο CO2 – και επομένως καταναλώνουν τρεις φορές περισσότερα καύσιμα – από ό,τι έχει υπολογιστεί επίσημα. Για τα εταιρικά αυτοκίνητα είναι ακόμη χειρότερο: τα plug-in υβριδικά εκπέμπουν πέντε φορές περισσότερο από τις επίσημες αξιολογήσεις τους. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν κατηγορήσει τους οδηγούς για υψηλές εκπομπές ρύπων, αλλά στην πραγματικότητα τα PHEV έχουν μικρές μπαταρίες, αδύναμους ηλεκτρικούς κινητήρες, μεγάλους θερμικές κινητήρες και συνήθως δεν έχουν δυνατότητα γρήγορης φόρτισης.
Οι τρέχουσες, μη ρεαλιστικές μετρήσεις CO2 επιτρέπουν στα περισσότερα PHEV να θεωρούνται οχήματα «χαμηλών εκπομπών» σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για καθαρά αυτοκίνητα. Ο νόμος δίνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες ένα μπόνους για κάθε όχημα μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ρύπων που πωλούν, ωθώντας τους κατασκευαστές να κατασκευάσουν περισσότερα plug-in υβριδικά μειώνοντας έτσι το μέσο όρο εκπομπών ρύπων του στόλου τους
Η Anna Krajinska τόνισε: «Χαιρετίζουμε το τέλος του μύθου ότι τα plug-in υβριδικά είναι οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορούν πλέον να πωλούν μεγάλες ποσότητες PHEV με μοναδικό σκοπό την μείωση του μέσου όρου ρύπων τους. Αν θέλουν να αποφύγουν τα πρόστιμα της ΕΕ, θα πρέπει να πουλήσουν πραγματικά πράσινα αυτοκίνητα που συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης». Η ΕΕ αποφάσισε επίσης να επανεξετάσει τους νέους της συντελεστές το 2024 με βάση δεδομένα που συλλέγονται από μετρητές κατανάλωσης καυσίμου επί του οχήματος, τα οποία θα παρέχουν μια πιο ολοκληρωμένη αξιολόγηση του ποσοστού των χιλιομέτρων που διανύονται ηλεκτρικά. Αυτό θα δώσει την ευκαιρία για περαιτέρω τροποποίηση των συντελεστών του 2025 και του 2027 που συμφωνήθηκαν σήμερα.
Διαβάστε επίσης
Νέος κινητήρας πετρελαίου από τη Mazda!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike