Η αμερικανική εταιρεία σχεδιάζει να παράγει πάνω από 1 εκ. οχήματα φέτος.
Η Tesla σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που παραδίδονται στους πελάτες της κατά 50 τοις εκατό φέτος. Ενώ πέρυσι παρέδωσε πάνω από 936 χιλιάδες αυτοκίνητα, φέτος πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,4 εκατομμύρια.
Τεχνικά, αυτός είναι εφικτός στόχος. Στα τέλη Φεβρουαρίου, η Tesla άνοιξε το πρώτο της Ευρωπαϊκό Gigafactory, το οποίο χτίστηκε στην πόλη Grünheide κοντά στη γερμανική πρωτεύουσα του Βερολίνου.
Το εργοστάσιο έχει τη δυνατότητα να παράγει έως και 500.000 αυτοκίνητα ετησίως και το Model Y θα πρέπει να παράγεται εκεί. Αν λοιπόν το γερμανικό Gigafactory καταφέρει να εκμεταλλευτεί την παραγωγική του ικανότητα φέτος, η Tesla θα πετύχει τον στόχο που έχει τεθεί.
Η υψηλή παραγωγικότητα του συγκεκριμένου γερμανικού εργοστασίου όμως μάλλον δεν θα είναι αρκετή. Η Tesla αντιμετωπίζει προβλήματα στην Κίνα, όπου αναγκάστηκε να κλείσει ένα εργοστάσιο στη Σαγκάη για λίγο.
Αυτό προέκυψε ως αποτέλεσμα της αναζωπύρωσης της πανδημίας του κορωνοϊού και τα σχετικά σκληρά lockdown που διέταξαν οι κινεζικές αρχές στη Σαγκάη.
Το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα αποδειχτεί στην πράξη εάν ο φιλόδοξος στόχος της Tesla είναι τελικά εφικτός για το 2022.
Η Tesla δείχνει να έχει ξεπεράσει τη δυσκολία στην προμήθεια σημαντικών εξαρτημάτων. Γι’ αυτό, άλλωστε οι πωλήσεις της στην Ευρώπη ακολουθούν ανοδική πορεία. Ωστόσο, αν θέλει να διατηρήσει την ανάπτυξή της, πρέπει να πληροί αρκετές απαιτήσεις, σύμφωνα με ανάλυση της CapitalPanda.
Η αμερικανική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla είναι μία από τις λίγες εταιρείες με αγοραία αξία άνω του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων.
Αυτή τη στιγμή κατέχει με ασφάλεια την έκτη θέση, με την Berkshire Hathaway (τον επενδυτικό όμιλο του Warren Buffett) να ακολουθεί στην έβδομη, με διαφορά περίπου 270 δισεκατομμύρια δολάρια, και να απέχει περίπου μισό τρισεκατομμύριο από την πέμπτη εταιρεία, δηλαδή την Amazon του Jeff Bezos.
Ωστόσο, είναι με διαφορά η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αξία ανάμεσα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Παρότι κατασκευάζει και πουλά το ένα δέκατο των οχημάτων σε σχέση με εταιρείες όπως η Toyota και η Mercedes.
Η Tesla έγινε μέρος της «αφρόκρεμας» των εταιρειών με αξία τρισεκατομμυρίων δολαρίων μόλις τον τελευταίο χρόνο.
Οι μετοχές της σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο το περασμένο φθινόπωρο, καθώς η τιμή αγοράς τους αυξήθηκε 68% και έφτασε σχεδόν στα 1.230 δολάρια από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως τις αρχές Νοεμβρίου.
Στη συνέχεια, η Tesla σημείωσε πτώση, η οποία σταμάτησε στα 776 δολάρια στα μέσα Μαρτίου και οι μετοχές της κυμαίνονται τώρα κοντά στο όριο των 1.000 δολαρίων.
Στο παρελθόν οι μετοχές της Tesla καθοδηγούνταν περισσότερο από το ενδιαφέρον των οπαδών της ηλεκτροκίνησης. Τα τελευταία δύο χρόνια η ικανότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας να παρέχει τα αυτοκίνητά της στην αγορά γίνεται ολοένα και πιο σημαντική.
Με άλλα λόγια, η Tesla γίνεται μια τυπική εταιρεία από αυτή την άποψη, της οποίας η επιτυχία στο χρηματιστήριο εξαρτάται όλο και περισσότερο από τα θεμελιώδη στοιχεία παρά από την εκάστοτε εκτίμηση των επενδυτών για τη δυναμική της.
Το αν η Tesla μπορεί να διατηρήσει το προβάδισμά της εξαρτάται από το πόσο καλά θα αναπτύξει περαιτέρω καινοτομίες και από το πώς θα μπορέσει να διεισδύσει σε άλλα τμήματα της αγοράς αυτοκινήτων.
Προς το παρόν, μόνο πλούσιοι μπορούν να αγοράσουν τα αυτοκίνητά της, οι επενδυτές περιμένουν με ανυπομονησία τη στιγμή που η Tesla θα κυκλοφορήσει πολύ πιο προσιτά μοντέλα.
Ο ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της Tesla, Έλον Μασκ, δήλωσε ότι δεν θα παρουσιάσει ένα πιο προσιτό αυτοκίνητο σύντομα: «Δεν δουλεύουμε αυτήν τη στιγμή σε αυτοκίνητο των 25.000 δολαρίων.
Κάποια στιγμή θα το κάνουμε. Έχουμε αρκετά με τα οποία ασχολούμαστε αυτή τη στιγμή, πάρα πολλά, ειλικρινά.
Επομένως, κάποια στιγμή θα υπάρξει αυτό το πιο προσιτό αυτοκίνητο, αλλά νομίζω ότι είναι κάπως λάθος η ερώτηση σχετικά με το πότε ακριβώς θα βγάλουμε αυτό το μοντέλο. Πραγματικά αυτό που έχει την ύψιστη σημασία είναι το πότε θα είναι αυτόνομο το αυτοκίνητο», εξήγησε ο Μασκ.
Διαβάστε επίσης:
Audi: Το μέλλον των αστικών μετακινήσεων