Παρουσιάστηκε χτες μια πρωτότυπη έκδοση του Toyota bZ4X στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης.

Το Toyota bZ4X Concept, ένα μεσαίο SUV με σύστημα AWD, είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένο με το όραμα μετασχηματισμού της Toyota. Το ‘bZ’ είναι ακρωνύμιο του ‘beyond Zero’ το ‘4’ υποδηλώνει ότι ανήκει στη μεσαία κατηγορία, ενώ το ‘X’, αντίστοιχα, ότι πρόκειται για crossover SUV. Είναι προϊόν συνεργασίας της Toyota με τη Subaru και βασίζεται στην εξειδίκευση και εμπειρία κάθε εταιρείας. Οι πωλήσεις της έκδοσης παραγωγής υπολογίζεται να ξεκινήσουν γύρω στα μέσα του 2022. Το Toyota bZ4X Concept δεν είναι απλά ένα μέσο μεταφοράς, καθώς συγχρόνως λειτουργεί ως ένας άνετος χώρος με προδιαγραφές συνδεσιμότητας, όπου οι επιβάτες μπορούν να περνούν όμορφα το χρόνο τους ενόσω ταξιδεύουν.

Η εξωτερική σχεδίαση του Toyota bZ4X Concept συνδυάζει δυναμισμό και χρηστικότητα: Έχει μία χαρακτηριστική, ψηλή θέση οδήγησης αλλά παρόλα αυτά μοιάζει να πατά στο δρόμο με στιβαρότητα. Οι επιφάνειες του αμαξώματος συνδυάζουν θελκτικές γραμμές με high-tech ακρίβεια. Το εμπρός τμήμα – το πρώτο σημείο αναγνώρισης οποιουδήποτε αυτοκινήτου – καταργεί τη γνώριμη μάσκα και στη θέση της υιοθετεί μία διάταξη αισθητήρων, φώτων και αεροδυναμικών στοιχείων που παραπέμπει σε σφυροκέφαλο καρχαρία, δημιουργώντας μια νέα στιλιστική άποψη και παρουσία στο δρόμο.

Το Toyota bZ4X Concept βασίζεται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα e-TNGA, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα. Το μακρύ μεταξόνιο και οι κοντοί πρόβολοι διαμορφώνουν μία ευρύχωρη και ανοιχτή καμπίνας. Στην πραγματικότητα, ο χώρος των ποδιών των πίσω επιβατών είναι εφάμιλλος του πολυτελούς sedan Lexus LS. Το εμπρός τμήμα της καμπίνας είναι σχεδιασμένο γύρω από ένα “drive module” που προσφέρει στον οδηγό μία αίσθηση άμεσης σύνδεσης με το δρόμο και τις σημαντικές πληροφορίες. Χαμηλά τοποθετημένος, ο πίνακας οργάνων επιτρέπει πανοραμική ορατότητα και τονίζει την αίσθηση ευρυχωρίας. Τα χειριστήρια είναι συγκεντρωμένα γύρω από το κεντρική κονσόλα για εύκολη αναγνώριση και διαισθητική χρήση. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι τοποθετημένος πάνω από το τιμόνι που σημαίνει ότι λαμβάνει την όποια πληροφορία θέλει με ελάχιστη κίνηση των ματιών.

Το all-wheel drive σύστημα, που βασίζεται σε ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα, εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Subaru. Η πλούσια κληρονομιά και τεχνογνωσία και των δύο εταιρειών – Toyota και Subaru – συνδυάστηκαν και δημιούργησαν ένα κορυφαία σύστημα AWD. Το steer-by-wire καταργεί το παραδοσιακό, στρογγυλό τιμόνι, αντικαθιστώντας το με ένα νέο προσαρμοζόμενο χειριστήριο. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να μετακινεί τα χέρια του γύρω από το τιμόνι όταν θέλει να στρίψει, κάτι που αναβαθμίζει την ποιότητα της οδηγικής απόλαυσης. Το στοιχείο αυτό θα λανσαριστεί πρώτα στην Κίνα πριν αρχίσει να διατίθεται στον υπόλοιπο κόσμο.

Το νέο Toyota bZ4X Concept είναι το τελευταίο ορόσημο στο ταξίδι της Toyota στο δρόμο προς την επίτευξη μηδενικών ρύπων που ξεκίνησε πριν από 20 και πλέον χρόνια με το λανσάρισμα του πρώτου Prius, του πρώτου Hybrid Electric μαζικής παραγωγής. Μέχρι σήμερα, η Toyota έχει πουλήσει πάνω από 17 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα, εξοικονομώντας περίπου 140 εκατομμύρια τόνους CO2. Το διάστημα μεταξύ 2010 και 2019, η τεχνολογία εξηλεκτρισμού βοήθησε την Toyota να μειώσει τις συνολικές εκπομπές CO2 των οχημάτων σε όλο τον κόσμο κατά 22% περίπου. Μέχρι το 2025, η γκάμα μοντέλων της Toyota θα περιλαμβάνει πάνω από 70 εξηλεκτρισμένες εκδόσεις σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών 15 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα BEV. Στην Ευρώπη, αυτό μεταφράζεται σε ένα μίγμα συστημάτων κίνησης με πάνω από 70% υβριδικά το 2025, πάνω από 10% plug-in υβριδικά και πάνω από 10% μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων – BEV και FCEV (κυψελών καυσίμου).

Διαβάστε επίσης:

GP Εμίλια Ρομάνα: Κάνε στην άκρη Λιούις!

Πόσο ασφαλές είναι το ηλεκτρικό SUV της Skoda;

ΕQS: Η ηλεκτρική Mercedes S Class