Η Turbo GT διαθέτει μέχρι και 115 kW (156PS) περισσότερη ώθηση για μέγιστο διάστημα δύο δευτερολέπτων, σε σύγκριση με την Turbo S.

Για να επιτευχθεί αυτό με ηλεκτρικό κινητήρα χρειάζονται συγκεκριμένες προδιαγραφές.

1

«Έχουμε καταγράψει ότι ορισμένοι από τους πελάτες μας αναζητούν ένα κορυφαίο μοντέλο με ακόμη υψηλότερη ισχύ», εξηγεί ο Christian Müller, επικεφαλής μηχανικός στη γραμμή παραγωγής της Porsche Taycan: «Μια αύξηση της ισχύος είναι ένα από τα βασικά ζητούμενα για υψηλές επιδόσεις, γι’ αυτό και επικεντρωθήκαμε σε αυτό από τα πρώιμα στάδια της εξέλιξης».

Για τον Müller και την ομάδα του, η προσοχή τους στράφηκε αρχικά στον μετατροπέα (inverter) του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης στον πίσω άξονα – που μετατρέπει την συνεχή τάση της μπαταρίας (χωρητικότητα 105 kWh) σε εναλλασσόμενη τάση και τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα. Στο Taycan Turbo S, είναι εγκατεστημένος εκεί ένας μετατροπέας με ένταση 600 amperes (A). Ο μετατροπέας του Turbo GT λειτουργεί με ρεύμα έντασης 900 amperes και επομένως ωθεί περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια προς τον ηλεκτρικό κινητήρα.

 

Ταυτόχρονα στον μετατροπέα χρησιμοποιείται ως υλικό ημιαγωγού καρβίδιο πυριτίου αντί πυριτίου, μειώνοντας έτσι τις απώλειες κατά την εναλλαγή και αυξάνοντας τη συχνότητα παλμών. Το αποτέλεσμα είναι σημαντικά βελτιωμένη απόδοση και σταθερότητα στην απόδοση. «Αυτή είναι η πιο σημαντική παράμετρος αυτή τη στιγμή» τονίζει ο Müller. Όσο απλά κι αν ακούγονται αυτά τα μέτρα, δεν είναι τόσο απλά στην εφαρμογή τους. “Ο νέος μετατροπέας είναι μεγαλύτερος σε ύψος επομένως έπρεπε να τροποποιήσουμε το αμάξωμα για να χωρέσει» λέει ο Müller: «Ως αποτέλεσμα, δημιουργήθηκε ένα εξόγκωμα μεταξύ των θόλων των τροχών στο χώρο αποσκευών, το οποίο αναδείξαμε με την επιγραφή “Turbo GT”.”Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας και ο νέος μετατροπέας συντονίστηκαν και εξελίχθηκαν για χρήση ρεύματος υψηλότερης έντασης 900 A, το οποίο παρέχει εξαιρετική ισχύ ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, εξασφαλίζοντας την τυπική απόδοση Porsche. Οι ειδικοί της Porsche αφιέρωσαν επίσης πολύ χρόνο στο κιβώτιο ταχυτήτων δύο σχέσεων στον πίσω άξονα. Ο Christian Müller εξηγεί: «Η μεγαλύτερη ροπή αυξάνει το επίπεδο καταπόνησης, γι’ αυτό και κάναμε τα εξαρτήματα του κιβωτίου πιο ανθεκτικά – για παράδειγμα, τις ειδικά επεξεργασμένες επιφάνειες των γραναζιών, τα ρουλεμάν και τον συμπλέκτη». Οι μηχανικοί κατάφεραν να τα χωρέσουν όλα αυτά στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων, το οποίο ενισχύθηκε επίσης. Πλέον με δυο διαφορετικές σχέσεις κιβωτίου μπορούμε να έχουμε τελική 305 km/h.

 

Όταν ενεργοποιείται το Launch Control με τη λειτουργία Overboost, το Taycan Turbo GT έχει ισχύ εξόδου 815 kW (1.108 PS) για μέγιστο δύο δευτερόλεπτα. Στη λειτουργία Attack Mode, το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο αποδίδει ισχύ 700 kW (952 PS) για δέκα δευτερόλεπτα. Ειδικά όταν πρόκειται για ένα υψηλών επιδόσεων σπορ αυτοκίνητο όπως το Taycan Turbo GT, μόνο το άθροισμα όλων των δυνατοτήτων επιτυγχάνει τη συνολική απόδοση. Οπότε απαιτείται και βελτιωμένη αεροδυναμική με τροποποιημένο κάτω μέρος του αμαξώματος και νέο μπροστινό και πίσω σπόιλερ. Χρειάζονται ανθεκτικά φρένα, χαμηλού βάρους (κεραμικά), ειδικά ελαστικά υψηλών επιδόσεων σε ζάντες 21 ιντσών από σφυρήλατο αλουμίνιο. Το Taycan Turbo GT με το σπορ πακέτο Weissach δεν έχει περιττό εξοπλισμό εξασφαλίζοντας έτσι κορυφαίες επιδόσεις στην πίστα. Ακόμη και τα πίσω καθίσματα έχουν αφαιρεθεί. Έτσι το Turbo GT με το πακέτο Weissach είναι 70 κιλά ελαφρύτερο.

 

Το ισχυρό ηλεκτρικό όχημα κινείται με σταθερή ισχύ 580 kW (789 PS). Όταν το Turbo GT με το Launch Control ενεργοποιημένο εκκινεί από στάση διατίθενται 760 kW (1.034 PS). Με την ισχύ Overboost, το σύνολο φτάνει τα 815 kW (1.108 PS) για μέγιστο δύο δευτερόλεπτα. Το μοντέλο με το πακέτο Weissach φτάνει τα 100 km/h σε 2,2 δευτερόλεπτα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι για ένα δέκατο του δευτερολέπτου ταχύτερο από το εξίσου ισχυρό Taycan Turbo GT. Η Taycan Turbo GT με το πακέτο Weissach κατέρριψε τρία ρεκόρ στο Nordschleife, στη Laguna Seca και στην πίστα της Σαγκάη (Shanghai International Circuit).

 

Εάν ο οδηγός ενεργοποιήσει τη λειτουργία Attack Mode, διατίθεται πρόσθετη ισχύς έως 120 kW (163 PS) για δέκα δευτερόλεπτα (προϋπόθεση: μπαταρία φορτισμένη σε περισσότερο από 30%, θερμοκρασία μπαταρίας πάνω από δέκα βαθμούς Κελσίου. Συνιστάται μόνο για χρήση σε πίστα). Ωστόσο, αυτή η ισχύς δεν μπορεί να προστεθεί στα 815 kW (1.108 PS), αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο εκτός της λειτουργίας Overboost και του Launch Control. Ο Christian Müller και η ομάδα του ανέπτυξαν αυτή τη λειτουργία με βάση την Porsche 99X Electric που αγωνίζεται στη Formula E. Είναι ξανά διαθέσιμη μετά από ένα διάλειμμα τεσσάρων δευτερολέπτων. “Αυτός ο περιορισμός χρόνου μας επιτρέπει να διατηρούμε υπό έλεγχο την θερμική καταπόνηση για τον κινητήρα και την μπαταρία. Αν θέλετε να βιώσετε το μέγιστο των δυνατοτήτων του Taycan Turbo GT στην πίστα μπορείτε να το προετοιμάσετε ανάλογα. Με την επιλογή του κατάλληλου προγράμματος, το υψηλών επιδόσεων σπορ αυτοκίνητο θα φέρει την μπαταρία ιόντων λιθίου στη βέλτιστη θερμοκρασία εκκίνησης, η οποία για το Nordschleife, για παράδειγμα, είναι λίγο κάτω από τους 13 βαθμούς Κελσίου. Ο Christian Müller γελάει και τονίζει: «Δεν χρειάζεται ζέσταμα το Taycan Turbo GT, σε αντίθεση με τα σπορ αυτοκίνητα που φέρουν θερμικό κινητήρα».

 

 

Διαβάστε επίσης:
Porsche: Βιετνάμ – Κίνα με μια 911 Dakar!

Ιδού η νέα Porsche 911 Carrera S!

Η Porsche ενώνει δυνάμεις με την Frauscher για τη γέννηση ενός ηλεκτρικού ταχύπλοου με το DNA της Macan