Είναι αλήθεια πως το Μέτσοβο ήταν ένας από τους δύσκολους, απρόσιτους προορισμούς από Αθήνα. Μετά την παράδοση των δυο τμημάτων της Κεντρικής Οδού η πρόσβαση είναι πιο εύκολη. Ακόμη όμως και σήμερα που χρειαστήκαμε 300min η ευκολία είναι σημαντική. Καμία σχέση με ότι είχα στο μυαλό μου για το ιστορικό χωριό των Αβέρωφ.
Προτού παραδοθεί η Ιόνια Οδός η πρόσβαση εκεί ήταν μια περιπέτεια που με βάση τη λογική απαιτούσε διανυκτέρευση. Σήμερα μέσω Νέας Οδού, Κεντρικής Οδού είναι εύκολο να πας μέχρι εκεί, κινούμενος κυρίως σε αυτοκινητόδρομο (85% της διαδρομής). Όταν παραδοθεί και το βόρειο τμήμα του Ε65 η πρόσβαση θα γίνεται σε 4 ώρες με άνεση και ασφάλεια.
Ταξιδεύοντας σκεφτόμουν πως αλλάζουν οι καιροί, κάποτε ήταν άγχος να πας στο Μέτσοβο, πριν λίγα χρόνια ήταν άγχος να πας με ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Μέτσοβο, σήμερα είναι πανεύκολο. Θεωρητικά η Mercedes EQB250+ θα μπορούσε οριακά να φτάσει χωρίς φόρτιση στο Μέτσοβο, βέβαια αυτή τη φορά στόχος του ταξιδιού μας δεν ήταν να μετρήσουμε αυτονομία αλλά άνεση. Βλέπετε η incharge που συμπληρώνει 3 χρόνια λειτουργίας στην Ελλάδα έχει τοποθετήσει σε 11 σημεία ταχυφορτιστές 360kw. Αν έχεις το κατάλληλο όχημα με μπαταρία τάσεως 800V μπορείς να δεις ρυθμό φόρτισης που ξεπερνά τα 250kw την ώρα.
Ακόμη όμως και με την EQB των 400v είδαμε ρυθμό 101kw, τιμή εντυπωσιακή. Για να γεμίζει στο 80% η μπαταρία των 70kwh δεν χρειάστηκαν παρά μερικά λεπτά της ώρας. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού πραγματοποιήσαμε δυο στάσεις για επαναφόρτιση στο ΣΕΑ Αταλάντης και στο ΣΕΑ Σοφάδων. Αμφότερες ολιγόλεπτες ίσα να ξεμουδιάσουμε από το πολύωρο ταξίδι.
Το ταξίδι της ηλεκτροκίνησης ξεκίνησε για το incharge πριν τρία χρόνια για να προσφέρει σε όλους τους οδηγούς ηλεκτροκίνητων οχημάτων τη δυνατότητα να ταξιδεύουν ανά την Ελλάδα. Η nrg, είναι μια εταιρεία ενέργειας που κάνει το ταξίδι της ηλεκτροκίνησης πραγματικότητα, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, με το δίκτυο incharge: Πρόκειται για το δίκτυο με τους πιο γρήγορους ταχυφορτιστές στην Ελλάδα σήμερα.\
Οι ταχυφορτιστές incharge, που βρίσκονται στο εθνικό οδικό δίκτυο και στους αυτοκινητοδρόμους, είναι προηγμένης τεχνολογίας και είναι ικανοί να φορτίσουν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα έως και στο 80% της δυναμικής του, σε 20 λεπτά. Τα 86 από τα 440 σημεία ταχυφόρτισης είναι εγκατεστημένα σε πρατήρια αυτοκινητοδρόμων AVIN & Shell, καθώς και σε άλλα σημεία εντός των ΣΕΑ, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος του Εθνικού οδικού δικτύου, κάνοντας έτσι πραγματικότητα το ταξίδι της Ηλεκτροκίνησης για τον Έλληνα οδηγό. Το προσεχές διάστημα θα τοποθετηθούν ταχυφορτιστές ισχύος 360KW τόσο στους αυτοκινητοδρόμους, όσο και σε άλλα σημεία εντός πόλεων. Φέτος, το δίκτυο incharge γιορτάζει 3 χρόνια και τα αποτελέσματά του είναι εντυπωσιακά:
– Περισσότερα από 1600 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα, ώστε πάντα ο οδηγός να βρίσκει το σημείο που τον εξυπηρετεί- αύξηση 690% από το 2021
– 760 τοποθεσίες σε όλη την Ελλάδα
– Ταχύτητα φόρτισης, διαθέτοντας τους πιο γρήγορους ταχυφορτιστές στο εθνικό δίκτυο και στους αυτοκινητόδρομους. Φορτιστές με ισχύ ως και 360kW που προσφέρουν έως 500χλμ. αυτονομία μόνο με 20’ φόρτισης.
– Πάνω από 23.000 εγγεγραμμένοι χρήστες incharge
– Εξυπηρέτηση, διαθέσιμη 24/7, ώστε οι οδηγοί των ηλεκτρικών οχημάτων να νιώθουν πάντα ασφάλεια.
– Βραβευμένη εφαρμογή incharge – το απόλυτο εργαλείο για τον οδηγό ηλεκτρικού οχήματος.
– RFID card, για μία απρόσκοπτη εμπειρία φόρτισης, με ή χωρίς μπαταρία, σήμα κτλ.
Στο Μέτσοβο καταλύσαμε στο ξενοδοχείο Grand Forest το οποίο διαθέτει 5 φορτιστές ΑC της incharge που μας επέτρεψαν να φορτίσουμε το βράδυ ώστε να είναι είμαστε έτοιμοι για επιστροφή την επόμενη μέρα. Το βράδυ είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε από τον εγγονό του αείμνηστου Ευάγγελου Αβέρωφ, Αλέξανδρο, την ιστορία της οικογένειάς του, αλλά και τις σημερινές δραστηριότητες του οινοποιείου.
Το Μέτσοβο αριθμεί σήμερα 3000 κατοίκους, είναι ένας διάσημος τουριστικός προορισμός και έχει σημαντική δική του παραγωγή σε τυριά, κρασιά και υφαντά.
Το δείπνο που ακολούθησε την παρουσίαση του δικτύου της incharge ήταν με υλικά τοπικής παραγωγής, που συνοδεύονταν με κρασιά από το Κατώγι Αβέρωφ.
Ο συντονιστής της αποστολής και Business Operations Manager της nrg Ηλίας Πετρής τόνισε: « Στην nrg επενδύουμε διαρκώς σε νέες τεχνολογίες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, με σκοπό την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση του οδηγού ηλεκτροκίνητου οχήματος. Κλείνουμε 3 χρόνια με εξαιρετικά αποτελέσματα που δείχνουν ότι οι Έλληνες οδηγοί εμπιστεύονται το incharge».
- Το incharge αποτελεί ένα πανελλαδικό δίκτυο με περισσότερες από 600 θέσεις φόρτισης, με 1.200 φορτιστές και ταχυφορτιστές σε περισσότερα από 760 σημεία.
- Μέχρι το 2030, στόχος της εταιρείας είναι ο αριθμός των σημείων φόρτισης να φτάσει τις000.
- Οι ταχυφορτιστές που έχουν εγκατασταθεί σε πρατήρια αυτοκινητοδρόμων AVIN και Shell καθώς και σε άλλα σημεία εντός των ΣΕΑ, καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του εθνικού δικτύου, με 86 σημεία ταχυφόρτισης και εκατοντάδες σε άλλα κεντρικά πρατήρια πόλεων.
- Η nrg ενισχύει τη θέση της στην ηλεκτροκίνηση με συνεργασίες και συμμαχίες, όπως με τις αλυσίδες σουπερμάρκετ My Market (περισσότερα από 220 σημεία φόρτισης) και Μασούτης (περισσότερα από 130 σημεία φόρτισης).
- Οι συνεργασίες της nrg εκτείνονται και σε άλλους κλάδους επιχειρήσεων, όπως ξενοδοχεία από όλη την Ελλάδα (Costa Navarino, Grecotel), επιχειρήσεις εστίασης, επιχειρήσεις με στόλους οχημάτων και χώρους στάθμευσης.
- Η nrg έχει εξαγοράσει το 60% της Automotive Solutions. Μέσω της εξαγοράς, η εταιρεία μπήκε δυναμικά στον κλάδο της μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά scooters, ηλεκτρικά ποδήλατα και μικρά ηλεκτρικά οχήματα) και των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων με στόχο να συμβάλλει στην αποσυμφόρηση των αστικών δρόμων και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.
- Η ηλεκτροκίνηση, με τα σημερινά δεδομένα, είναι σημαντικά πιο οικονομική από τα συμβατικά καύσιμα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελένη Πατάκη: «Ο κόσμος γνωρίζει πόσο καλό κάνει το βιβλίο»
- Χάνονται 700 θέσεις εργασίας από απόσυρση 100 ρυμουλκών! – Ο παραλογισμός ενός ΠΔ που ευνόησε τους Τούρκους
- Ανατροπή στον ΣΚΑΙ από Αλαφούζο: Η «σφραγίδα» Ζούλα και οι φήμες για τον Τούρκο Ατζούν
- Schneider Electric: Στο 7% η ανάπτυξη εξοπλισμών για κτήρια το 2025