Ελέω Aramco και F1 έχει ανοίξει συζήτηση για χρήση βιοκαυσίμων 2ης γενιάς χωρίς αποτύπωμα ορυκτού άνθρακα στους θερμικούς κινητήρες.
Πρόσφατα τα βιοκαύσιμα 2η γενιάς – δεν εκπέμπουν CO2 από ορυκτό άνθρακα – πήραν εξαίρεση από την ΕΕ και μπορούν να χρησιμοποιούνται σε θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035. Αναλύσεις όμως δείχνουν πως δεν επαρκούν για να κινήσουν περισσότερο από το 2% του υπάρχοντος στόλου. Η παγκόσμια βιομηχανία ορυκτού άνθρακα ελπίζει πως τα e-fuels θα αποτελέσουν το κλειδί ώστε να γλυτώσουν τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα από την απαγόρευση πωλήσεων που έχει θεσπίσει η ΕΕ από το 2035. Οι αναλύσεις λένε πως τα συνθετικά καύσιμα θα επαρκούν για να κινήσουν μόλις το 2% των οχημάτων της Ε.Ε. το 2035. Η παραγωγή συνθετικών καυσίμων «e-fuels», που έχουν ανθρακική αλυσίδα παρόμοια της βενζίνης και του πετρελαίου δεν μπορεί να έχει αναπτυχθεί περισσότερα μέσα στην επόμενη δεκαετία. Στην Ε.Ε. θα κυκλοφορούν 287 εκ. οχήματα το 2035. Μόνο τα 5 εκ. από αυτά θα μπορούν να λειτουργήσουν με συνθετικά καύσιμα σύμφωνα με την πράσινη συλλογικότητα (Transport & Environment). Η ανάλυσή τους λέει πως τα βιοκαύσιμα θα λειτουργήσουν ως Δούρειος Ίππος ώστε να καθυστερήσει η μετάβαση σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Μιλώντας σχετικά ο αναλυτής Yoann Gimbert τόνισε: “Τα E-fuels παρουσιάζονται ως λύση ουδέτερου ανθρακικού αποτυπώματος για να παραταθεί η ζωή της τεχνολογίας θερμικού κινητήρα. Τα στοιχεία δείχνουν ότι επαρκούν για πολύ λίγα αυτοκίνητα».
Η πρόβλεψη βασίζεται σε βιοκαύσιμα που θα παράγονται εντός Ε.Ε. Οι αναλυτές λένε ότι η εισαγωγή βιοκαυσίμων δεν μπορεί να γίνει με σωστό τρόπο καθώς δεν υπάρχουν παγκόσμια στάνταρ πιστοποίησης ή παγκόσμια στάνταρ παραγωγής. Επιπλέον η παραγωγή e fuels σε άλλες χώρες θα επιβραδύνει τη δική τους απανθρακοποίηση. Τέλος τα βιοκαύσιμα σύμφωνα με τους αναλυτές πρέπει να πάνε κατά προτεραιότητα σε πλοία και αεροπλάνα τα οποία δεν μπορούν λόγω βάρους να χρησιμοποιήσουν μπαταρίες. Οι αναλύσεις δείχνουν πως ένα ηλεκτρικό όχημα θα εκπέμπει 53% λιγότερο CO2 από ένα όχημα θερμικού κινητήρα που χρησιμοποιεί e-fuel στον κύκλο ζωής του, δεδομένου ότι χρησιμοποιείται ρεύμα από ΑΠΕ.
Την ίδια στιγμή οι τελευταίες μελέτες δείχνουν πως η καύση βιοκαυσίμων δεν μειώνει τα οξείδια του αζώτου (ΝΟχ) στα παράγωγα της καύσης. Τέλος το κόστος για την κίνηση με βιοκαύσιμα σε ετήσια βάση 20.000km είναι 2000 ευρώ μεγαλύτερο απ’ το αντίστοιχο με ρεύμα. Η επόμενη φάση διαπραγματεύσεων εντός ΕΕ για τη διαμόρφωση των νόμων μετά το 2035 ξεκινά από τις 27/10.
Διαβάστε επίσης