H εκδήλωση έλαβε χώρα σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο, συγκέντρωσε πλήθος εκπροσώπων του ειδικού τύπου και στελέχη του αυτοκινητιστικού κλάδου.

Η παρουσίαση ξεκίνησε με την κα. Μαρίζα Πετράκου, Head of Marketing, Communication & PR. Ακολούθως, ο κ. Γιάννης Εμιρζάς, CEO της KOSMOCAR, παρουσίασε τις στρατηγικές κατευθύνσεις και τα μελλοντικά βήματα του ομίλου: «Η φράση Vorsprung durch Technik που μεταφράζεται ως Πρόοδος μέσω της τεχνολογίας αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της φιλοσοφίας της Audi. Με αυτή την ιδέα η Audi στοχεύει να προσφέρει όχι απλώς οχήματα, αλλά ολόκληρη εμπειρία που συνδυάζει τεχνολογική καινοτομία, βιωσιμότητα, ασφάλεια και πολυτέλεια. Μέχρι το 2030, η μάρκα λανσάρει 30 συνολικά εξηλεκτρισμένα μοντέλα και τον μεγαλύτερο αριθμό νέων μοντέλων στην ιστορία της ενώ παράλληλα, θα συνεχίσει να παράγει μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης τουλάχιστον μέχρι το 2033».

1

Η Audi έχει δεσμευτεί πως από το 2027 ότι νέο μοντέλο παρουσιάζει θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Επιπλέον έχει θέσει ως απώτατη ημερομηνία παραγωγής θερμικών συνόλων το 2033. Μένει να δούμε αν αυτές οι προθεσμίες θα αποδειχτούν ρεαλιστικές σε μια αγορά (Ευρωπαϊκή) τα δεδομένα της οποίας αλλάζουν συνεχώς. Όπως προβλέπεται από 1/1/25 ο μέσος όρος εκπομπών ρύπων των ταξινομημένων οχημάτων κάθε κατασκευαστή πρέπει να είναι στα 95 gr CO2./km. Οπότε η πολιτική των πωλήσεων πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα και τα περισσότερα μοντέλα προς πώληση θα είναι εξηλεκτρισμένα ή αμιγώς ηλεκτρικά. Αυτό δε σημαίνει ότι δε θα υπάρχουν μοντέλα RS απλά θα παράγονται λιγότερα. Η Audi έχει εδώ και καιρό ανακοινώσει πως τα ζυγά μοντέλα της 4,6,8 θα είναι ηλεκτρικά ενώ τα μονά 3,5,7 θα φέρουν εξηλεκτρισμένο θερμικό σύνολο.

Audi Q5

Το Audi Q5 SUV είναι δημοφιλές στη μεσαία κατηγορία στη Γερμανία και στην Ευρώπη για περισσότερα από 15 χρόνια. Το νέο Q5 είναι το πρώτο SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα PPC και τροφοδοτείται από αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έχουν γίνει ακόμα πιο οικονομικοί χάρη στην τεχνολογία MHEV plus. Το Q5 εντυπωσιάζει με ένα μοντέρνο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (infotainment) και την φιλοσοφία λειτουργίας του, τις εξατομικεύσιμες digital υπογραφές φωτισμού και τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Το σπορ Audi SQ5 συμπληρώνει τη νέα γκάμα του μοντέλου στην πρεμιέρα του, ενώ στο μέλλον, θα εμπλουτιστεί με plug-in hybrid εκδόσεις. Στο λανσάρισμα του νέου Q5 την ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με τεχνολογία MHEV plus, η οποία μπορεί να παρέχει έως και 18 kW (24 PS) πρόσθετης ισχύος για μικρά χρονικά διαστήματα. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro. Ο 2.0 TFSI κινητήρας αποδίδει 150 kW (204 PS), με μέγιστη ροπή 340 Nm. Ο 2.0 TDI γενιάς EA288 evo αποδίδει 150 kW(204 PS) και 400 Nm ροπής. To νέο Audi SQ5 τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας με τον 3.0lt V6 TFSI ισχύος 270 kW (367 PS) και έχει μέγιστη ροπή 550 Nm.

Δύο εκδόσεις είναι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά: advanced και S line. Επιπλέον, διατίθεται το μοντέλο SQ5. Η S line και το SQ5 διαφοροποιούνται με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα σε σχήμα L, με τον διαχύτη στο πίσω μέρος και με το διαθέσιμο “Black exterior package”. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε έντεκα χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων του απλού, μη μεταλλικού χρώματος (λευκό) Ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό του Audi Q5 SUV είναι η πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω σειρά καθισμάτων. Μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος και να ανακληθεί, αυξάνοντας έτσι τον όγκο του χώρου αποσκευών ή την άνεση για τους πίσω επιβάτες, όπως απαιτείται. Οι πίσω θέσεις φιλοξενούν άνετα τρία άτομα. Με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη αναδίπλωση, ο όγκος αποθήκευσης αυξάνεται στα 1.473 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου. Το κάλυμμα του χώρου αποσκευών μπορεί να αποθηκευτεί με ασφάλεια σε μια ειδικά σχεδιασμένη θήκη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, παρέχοντας ακόμη περισσότερο χώρο για τις αποσκευές. Οι τιμές του Q5 ξεκινούν από 52.300.

Audi Q6 e-tron

Το Audi Q6 e-tron είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην Premium Platform Electric (PPE), σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στην ηλεκτροκίνηση. Οι ισχυροί, συμπαγείς και εξαιρετικά αποδοτικοί ηλεκτροκινητήρες, καθώς και μια νέας τεχνολογίας μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποτελείται από δώδεκα modules και 180 πρισματικές κυψέλες με ονομαστικό ενεργειακό περιεχόμενο 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμο) εξασφαλίζουν αυτονομία έως 634km. Το Audi Q6 e-tron quattro έχει συνδυαστική απόδοση 285 kW και για το 0-100 km/h χρειάζεται 5,9 δευτερόλεπτα. Το SQ6 e-tron με συνδυαστική απόδοση έως και 380 kW χρειάζεται μόλις 4,4 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h. Οι μέγιστες ταχύτητές τους είναι 210 και 230 km/h αντίστοιχα. Χάρη στην τεχνολογία 800 volt και τη μέγιστη ικανότητα φόρτισης των 270 kW στο βασικό εξοπλισμό, το Audi Q6 e-tron quattro μπορεί να αποκτήσει επιπλέον αυτονομία 255 χιλιομέτρων σε μόλις δέκα λεπτά σε έναν ταχυφορτιστή DC.

Η έξυπνη, υψηλή απόδοση και η προγνωστική θερμική διαχείριση είναι βασικό στοιχείο αυτής της εντυπωσιακής απόδοσης φόρτισης. Εξοπλισμένο με σύστημα Plug & Charge, το όχημα αναγνωρίζεται σε συμβατούς σταθμούς φόρτισης όταν το καλώδιο φόρτισης είναι συνδεδεμένο και ξεκινά τη διαδικασία φόρτισης. Η φόρτιση είναι επίσης πλήρως αυτόματη. Εάν ένας σταθμός φόρτισης λειτουργεί με τεχνολογία 400 Volt, το Audi Q6 e-tron μπορεί, για πρώτη φορά, να ενεργοποιήσει την τμηματική φόρτιση. Η μπαταρία των 800 Volt χωρίζεται αυτόματα σε δύο μπαταρίες με ίση τάση, οι οποίες στη συνέχεια μπορούν να φορτιστούν παράλληλα με έως και 135 kW. Αν το ένα τμήμα της μπαταρίας έχει διαφορά μεγαλύτερη των 10V από το άλλο τμήμα, τότε φορτίζεται το τμήμα με τη μικρότερη τάση μόνο, προκειμένου να εξισορροπηθούν τα 2 τμήματα. Αφού εξισορροπηθεί η τάση μεταξύ των 2 τμημάτων, τότε η παράλληλη φόρτιση συνεχίζεται. Η φόρτιση AC με ισχύ έως και 11 kW είναι δυνατή σε τυπικούς οικιακούς φορτιστές. Μια μονάδα λογισμικού του Audi Q6 e-tron καθιστά δυνατή τη φωτεινή υπογραφή. Στην περίπτωση των ψηφιακών πίσω φώτων OLED δεύτερης γενιάς, τα έξι πάνελ OLED με συνολικά 360 τμήματα δημιουργούν μια νέα εικόνα κάθε δέκα χιλιοστά του δευτερολέπτου χρησιμοποιώντας έναν ειδικά αναπτυγμένο αλγόριθμο. Χάρη στην τέλεια αρμονία μεταξύ της σχεδίασης φωτισμού και της νέας τεχνολογίας, το φως στο νέο Audi Q6 e-tron φαίνεται πιο ζωντανό από ποτέ. Η ενεργή ψηφιακή υπογραφή φωτός δείχνει επίσης τον δρόμο προς το μέλλον της τεχνολογίας φωτισμού Audi.

Το εσωτερικό του Audi Q6 e-tron προσανατολίζεται περισσότερο από ποτέ στις ανάγκες του χρήστη. Η πανοραμική οθόνη Audi MMI και η οθόνη επιβατών MMI 10,9’’ σχηματίζουν μια οπτικά ξεκάθαρη ψηφιακή εικόνα, ενώ το άνετο σαλόνι ξεχωρίζει για την luxury ποιότητα  και την εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Η σχεδιαστική φιλοσοφία SoftWrap εκτείνεται από τις πόρτες σε όλο το πιλοτήριο μέχρι την κεντρική κονσόλα, δημιουργώντας μια ομοιογενή και περιβάλλουσα αίσθηση χώρου.

Η αυξημένη άνεση του μεσαίου καθίσματος στο πίσω μέρος είναι χαρακτηριστική ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μακρύ μεταξόνιο (2.899 χιλιοστά) και χωρίς κεντρικό τούνελ. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει 526 λίτρα αποθηκευτικού χώρου ή 1.529 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Επιπλέον 64 λίτρα αποθηκευτικού χώρου είναι διαθέσιμα στο frunk (εμπρός πορτμπαγκάζ) κάτω από το εμπρός καπό.

Η κατανομή ροπής με έμφαση στο πίσω μέρος ως τμήμα ενός συστήματος σε μεγάλο βαθμό μεταβλητής τετρακίνησης ενισχύει επίσης τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης του Q6 e-tron. Οι διαφορετικές διαστάσεις των ηλεκτροκινητήρων στον πίσω και τον μπροστινό άξονα επιτρέπουν την κατανομή ροπής με έμφαση πίσω ακόμη και υπό πλήρες φορτίο.

Προκειμένου να συμπληρωθεί η κατανομή βάρους προς τα πίσω, καθώς και να διασφαλιστεί ακόμη μεγαλύτερη πρόσφυση και δυναμική οδήγησης, τα πίσω ελαστικά του Q6 e-tron είναι φαρδύτερα από αυτά στο μπροστινό μέρος. Τo νέο Q6 e-tron είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές.

Audi A5

Πρόκειται ουσιαστικά για τη σειρά Α4 που πλέον θα ονομάζεται Α5. Οι δύο εκδόσεις αμαξώματος Sedan και Avant, εκπροσωπούν τέλεια τον σπορ χαρακτήρα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Audi. Η νέα σχεδίαση στο εσωτερικό σε συνδυασμό με τα πλήρως ψηφιοποιημένα όργανα και χειριστήρια και με τα υψηλής ποιότητας υλικά, δημιουργούν μια μοναδική αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης στο εσωτερικό.

Η νέα φιλοσοφία λειτουργίας αυξάνει την αλληλεπίδραση με το όχημα. Οι αποδοτικοί εξηλεκτρισμένοι κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα δυναμικά μοντέλα S ολοκληρώνουν τη γκάμα των μοντέλων Α5. Με την επέκταση της γκάμας των μοντέλων της, η AUDI AG αναδιάρθρωσε την ονομασία των οχημάτων της μέσα στο 2024. Η ειδοποιός διαφορά βρίσκεται στους αριθμούς που χρησιμοποιούνται στα ονόματα των ηλεκτρικών και των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στο εξής, οι ζυγοί αριθμοί αντιπροσωπεύουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, οι μονοί αριθμοί τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Με το ντεμπούτο της τελευταίας γενιάς, το Audi A4, ένα επί σειρά ετών best-seller μοντέλο, θα ονομάζεται πλέον Audi A5 και θα παράγεται στο Neckarsulm. Διατίθεται σε τέσσερις νέες εκδόσεις αμαξώματος: ως A5 Sedan, S5 Sedan, A5 Avant και S5 Avant. Αυτές οι εκδόσεις είναι τα πρώτα μοντέλα που κυκλοφορούν βασισμένα στην Premium Platform Combustion (PPC), τη νέα πλατφόρμα για μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Οι αποδοτικοί κινητήρες της οικογένειας Audi A5 Sedan & Avant καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα επιλογών: κινητήρες βενζίνης, κινητήρες πετρελαίου με τεχνολογία Mild Hybrid Plus και Sport κινητήρες με αυτόματο κιβώτιο. Ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης TFSI στο Audi A5 Sedan με ισχύ 204 hp και ροπή 340 Nm είναι εξοπλισμένος με υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και λειτουργεί με μια τροποποιημένη διαδικασία καύσης που είναι ιδιαίτερα αποδοτική ως προς την κατανάλωση καυσίμου υπό μερικό φορτίο. Η τεχνολογία VTG επιτρέπει τη σταθερή και ευέλικτη ανάπτυξη ροπής ακόμα και σε χαμηλές στροφές κινητήρα σε βενζινοκινητήρες. Ο τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας διατίθεται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και σύστημα κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς.

Ο δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου TDI με ισχύ 204 hp και ροπή 400 Nm διατίθεται στο Audi A5 Sedan και Avant με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς ή με σύστημα quattro ultra. Με στόχο την αύξηση της απόδοσης και της άνεσης, ο κινητήρας είναι εξηλεκτρισμένος χρησιμοποιώντας τη τεχνολογία MHEV plus. Τo εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύστημα μειώνει τις εκπομπές ρύπων CO2 χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Επιπλέον, η άνεση του TDI ενισχύεται περαιτέρω από μία 48 Volt γεννήτρια εκκίνησης για ομαλή εκκίνηση του κινητήρα.

Ο χρόνος αντίδρασης κατά την εκκίνηση μειώνεται και το αυτοκίνητο είναι αισθητά πιο ευέλικτο. Η έκδοση S5 Sedan και Avant είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που βασίζεται στον κινητήρα V6 TFSI 3,0 λίτρων με ισχύ 367 hp και ροπή 550 Nm. Διαθέτει υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και τεχνολογία MHEV plus για πρώτη φορά. Το εξελιγμένο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη S tronic στο Audi S5 είναι σχεδιασμένο για περισσότερη ροπή, μειώνει επίσης το βάρος στον μπροστινό άξονα και βελτιώνει την ευελιξία.  Τα Audi A5 και Audi S5 Sedan και Avant θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο σε τιμές που ξεκινούν από 61.980 χιλιάδες.

Διαβάστε επίσης

Στην Ελλάδα το νέο Citroen C3!