Οι επόμενες μέρες θα δοκιμάσουν τις αντοχές ανθρώπων και μηχανών, καλό είναι να ξέρουμε τα βασικά του κλιματισμού.
Η βασική αρχή της ψύξης είναι η αφαίρεση θερμότητας από τον αέρα. Αυτό γίνεται με τη χρήση ενός ψυκτικού μέσου που κυκλοφορεί μέσα σε σωλήνες. Το ψυκτικό μέσο απορροφά θερμότητα από τον αέρα και στη συνέχεια εξατμίζεται σε αέριο.
Το αέριο ψύχεται και υγροποιείται και στη συνέχεια επαναχρησιμοποιείται για να απορροφήσει περισσότερη θερμότητα. Η θερμότητα αποβάλλεται στο περιβάλλον. Με την αύξηση της θερμοκρασίας περιβάλλοντος, μειώνεται η θερμοχωρητικότητά του. Αυτό έχει ως συνέπεια να απαιτείται ολοένα και περισσότερη ενέργεια για το ίδιο αποτέλεσμα. Ενεργειακός κόλαφος.
Ειδικά εντός πόλης τα κλιματιστικά διαμορφώνουν μικροκλίμα αυξάνοντας κατά τόπους, τη θερμοκρασία έως και 5 βαθμούς Κελσίου. Λόγω της κυριαρχίας του τσιμέντου που λειτουργεί ως φούρνος (φαινόμενο αστικής νησίδας) τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα.
Προφανώς η μόνωση, η συνεχή χρήση του κλιματισμού σε θερμοκρασίες π.χ. 25 – 26 βαθμών Κελσίου και ο βιοκλιματικός σχεδιασμός μπορούν να αμβλύνουν το πρόβλημα. Αλλά ποτέ κανένα κλιματιστικό δεν μπορεί να είναι τόσο αποδοτικό όσο ένα σωστά προσανατολισμένο, ανοικτό παράθυρο.
Όσον αφορά στον κλιματισμό στο αυτοκίνητο είναι σημαντικό να μην αφήνουμε το όχημά μας στον ήλιο μεσημέρι, τις μέρες του καύσωνα.
Ακόμη κι αν είμαστε αναγκασμένοι να το κάνουμε, απαιτείται ηλιοπροστασία.
Προφανώς ένα λευκό αυτοκίνητο είναι πολύ πιο αποδοτικό από ένα μαύρο για αντανακλά τη θερμότητα. Επιπλέον τα ειδικά φίλτρα στα τζάμια βοηθούν στην αντανάκλαση των θερμικών φορτίων. Ο κλιματισμός του αυτοκινήτου λειτουργεί ως εξής: Ο συμπιεστής λαμβάνει αέριο ψυκτικό μέσο και το συμπιέζει σε υψηλή πίεση και θερμοκρασία.
Το συμπιεσμένο αέριο ψυκτικό μέσο, περνά από τον συμπυκνωτή, όπου ψύχεται και υγροποιείται. Το υγρό ψυκτικό μέσο απορροφά θερμότητα από τον αέρα μέσα στο αυτοκίνητο. Το εξατμισμένο ψυκτικό μέσο περνά από τον αποξηραντήρα, όπου αφαιρείται η υγρασία. Στη συνέχεια, το ψυκτικό μέσο σε αέρια μορφή επιστρέφει στον συμπιεστή για να ξεκινήσει ξανά ο κύκλος. Το φίλτρο αέρα απομακρύνει τη σκόνη και τα αλλεργιογόνα από τον αέρα πριν εισέλθει στο σύστημα.
Η αντλία νερού κυκλοφορεί το ψυκτικό υγρό του κινητήρα, το οποίο βοηθά στην ψύξη του συμπιεστή. Όσο αυξάνεται η θερμοκρασία περιβάλλοντος και μειώνεται η θερμοχωρητικότητα τόσο πέφτει η απόδοση του συστήματος.
Ο θερμοστάτης ελέγχει τη θερμοκρασία του αέρα μέσα στο αυτοκίνητο. Οι ανεμιστήρες βοηθούν στην κυκλοφορία του κλιματισμένου αέρα μέσα στο αυτοκίνητο.
Αποτελεσματική χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο:
• Ξεκινώντας ανοίξτε όλα τα παράθυρα για να εξισωθεί η θερμοκρασία του εσωτερικού με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Χρησιμοποιήστε τον κλιματισμό μόνο όταν είναι απαραίτητος, αυξάνει την κατανάλωση έως και 20%.
• Διατηρήστε τα παράθυρα κλειστά όταν χρησιμοποιείτε τον κλιματισμό. Σταθμεύστε το αυτοκίνητό σας στη σκιά όταν είναι δυνατόν. Αυτό θα βοηθήσει στην αποφυγή υπερθέρμανσης του εσωτερικού του αυτοκινήτου.
• Σερβίρετε τακτικά το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου σας. Αυτό θα βοηθήσει στην διασφάλιση της σωστής λειτουργίας του και στην πρόληψη προβλημάτων.
• Η χρήση του κλιματισμού στα ταξίδια είναι στοιχείο ενεργητικής ασφάλειας. Ένας ιδρωμένος, αφυδατωμένος εκνευρισμένος και θερμικά καταπονημένος οδηγός δεν θα αντιδράσει έγκαιρα στο έκτακτο.
Διαβάστε επίσης:
Volkswagen ID.7 με αυτονομία 707km!
Περισσότερες εκδόσεις για την ηλεκτρική Porsche Macan!
Φερστάπεν: Θα έχουμε μάχη φέτος!