Οφείλω να ξεκαθαρίσω πως δεν πρόκειται για πρόταση αγαπητοί αναγνώστες, καθώς αναφέρω το προσωπικό μου γούστο. Δεν έχει επίσης σχέση με την βαθμολογία μου για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» εκεί έβαλα άριστα στο Toyota CHR χάρη στην αποδοτικότητά του.

Τα 5 αυτοκίνητα που ξεχώρισα το 2024 αφορούν οχήματα που θα μπορούσα να συμβιώσω μαζί τους. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε την αντίστοιχη 5αδα του 2023202220212020, 2019.

1

Στην πεντάδα του 2024 βρίσκονται 3 ηλεκτρικά οχήματα και 2 βενζινοκίνητα. Μη σας κάνει εντύπωση που δεν υπάρχει κάποια επιλογή με κινητήρα πετρελαίου.

Έχει πάψει να εξελίσσεται, καταργείται σιγά σιγά ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε ο ατμοσφαιρικός βεζνινοκινητήρας και ο λόγος είναι απλός: Μέσος όρος εκπομπών ρύπων. Αναφέρω τα αυτοκίνητα με αλφαβητική σειρά:

Alfa Romeo Giulia

Έζησα μαζί της έντονα τον Οκτώβριο στην Ελαφόνησο. Δεν κρύβω ότι έχω κόλλημα με την Ιταλίδα γι’ αυτό και χρόνια τώρα βρίσκεται σταθερά στο ΤΟΡ 5. Μου αρέσει οπτικά, μου αρέσει οδηγικά, μου ταιριάζει ως ιδιοσυγκρασία. Αισθάνομαι ότι κάποιος με κολακεύει και με κανακεύει όταν την οδηγώ. Έγραφα τον Οκτώβριο: Κοιτώντας την, κάθε γωνία έχει μια διαφορετική γοητεία: «Δεν έχω ξαναδεί τέτοιες ζάντες» λέει η γυναίκα μου. Εγώ κοιτώ το πίσω μέρος και σκέφτομαι τι γλέντι θα γίνονταν, αν οι Ιταλοί επέτρεπαν να απενεργοποιούνται τα ηλεκτρονικά.

ΒΜW σειρά 1

ΒΜW σειρά 1

Το μόνο αυτοκίνητο που βρίσκονταν και στην τελική 11αδα του ΑτΧ. Έγραφα στην δοκιμή: «Η ευελιξία, η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και η δυναμική στις στροφές της νέας BMW Σειράς 1 ενισχύονται χάρη στην ακαμψία της δομής του αμαξώματος και της σύνδεσης του πλαισίου. Η 120 στρίβει χωρίς να γέρνει ή να πλέει και κινείται χωρίς να κοπανάει αναίτια. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις όσον αφορά στην ισορροπία κρατήματος, παρότι προσθιοκίνητη η συγκεκριμένη BMW είναι καλά ζυγισμένη χωρίς εντάσεις και φλυαρίες». Απίστευτο το πόσο βελτιώθηκε η σειρά 1 από την πρώτη προσπάθεια της BMW πριν δυο δεκαετίες.

BYD SEAL

ΒΥD Seal

Δεν έκρυψα ποτέ ότι μου αρέσουν τα σπορ σεντάν. Το ηλεκτρικό σπορ σεντάν της BYD είναι στα μάτια μου ανταγωνιστικό της Taycan και διαθέτει πληθώρα εκδόσεων με εφάμιλλες δυνατότητες και ισχύ. Εντυπωσιάζει στο δρόμο και ελάχιστοι οδηγοί μπορούν να βρουν διαφορές ανάμεσα σ’ αυτό και την Porsche. Aξίζει όμως να τονιστεί πως η τιμή του είναι 3 φορές χαμηλότερη.

Toyota bz4x

Toyota bz4x

Συμπλήρωσα εκατοντάδες km μαζί του αρχές Σεπτεμβρίου τις μέρες του ΕΚΟ Acropolis Rally. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota που ξεχωρίζει για τις ικανότητές του τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Επίσης ξεχωρίζει για τη ρύθμισή του και τον ήπιο τρόπο λειτουργίας του. Έγραφα στη δοκιμή: «Στο ταξίδι τώρα η κατανάλωση ανέβαινε στα 16.8kwh/100km. Οπότε χρειάζεται σωστός προγραμματισμός με σημεία φόρτισης με την αυτονομία να είναι ανάμεσα στα 350 – 400 km αναλόγως συνθηκών. Μέχρι τη Λαμία φτάναμε άνετα και φορτίζαμε σε ταχυφορτιστή της ΔΕΗ blue δίπλα στο Service Park. Το bz4x με την μπαταρία των 400V φορτίζει με ρυθμό ως 72kw ανά ώρα ανεξαρτήτως αν ο φορτιστής είναι ισχύος 120 – 180 ή και 300kw. Οδηγικά αξίζει να σταθούμε στην εξαιρετική ακαμψία του πλαισίου αλλά και στην ανάρτηση που είναι πολύ καλά ρυθμισμένη. Είναι ενδοτική και ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Εξαιρετικά σταθερό πάτημα με περιορισμένες κλίσεις, κάνουν τον οδηγό να νιώθει ασφαλής, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο».

Volvo C40

Volvo C40

Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της σουηδικής εταιρείας ξεχωρίζει για την ομοιογενή συμπεριφορά του και την αποδοτικότητά του. Έγραφα κατά τη διάρκεια της δοκιμής: «Είναι ξεχωριστό, διαθέτει τολμηρό στυλ και μαγνητίζει τα βλέμματα όσων προλαβαίνουν να το δουν βέβαια καθώς να το ακούσουν αποκλείεται. Η σχεδίασή του παραπέμπει σε πεντάπορτο κουπέ με χαρακτηριστικά από suv premium κατηγορίας. Δυναμική κάθετη εμπρός μάσκα στο χρώμα του αυτοκινήτου (Crystal white στο αυτοκίνητο δοκιμής μας) με μικρή εισαγωγή αέρα για ψύξη του ηλεκτροκινητήρα και μείωση των αντιστάσεων του αέρα. Φωτιστικά σώματα led σε σχήμα του σφυριού του Σουηδού Θεού Θωρ που αποτελεί τη σχεδιαστική υπογραφή της Volvo και ένα μεγάλο έμβλημα της εταιρίας στο κέντρο του εμπρός τμήματος. Χαρακτηριστικό καπό με δυναμικές γραμμές το οποίο καλύπτει όλη την επάνω επιφάνεια μέχρι και πάνω από τους τροχούς».

Διαβάστε επίσης:

Οδηγώντας σε μεικτές συνθήκες!

Ότι αντέχει στο χρόνο, αξίζει!

Προετοιμάστε το αυτοκίνητό σας για το χειμώνα!