• AUTO

    Tα 5 αυτοκίνητα που ξεχώρισα το 2022


    Όπως πάντα τέτοια μέρα μετρώ και αναλογίζομαι τα αυτοκίνητα που οδήγησα μέσα στη χρονιά (107) και αναπολώ αυτά που με συγκίνησαν.

    Θέλω να ξεκαθαρίσω πως δεν πρόκειται για πρόταση αγοράς καθώς δεν απευθύνομαι σ’ εσάς αγαπητοί αναγνώστες, αλλά αναφέρω το προσωπικό μου γούστο. Δεν έχει επίσης σχέση με την βαθμολογία μου για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023» την οποία μπορείτε να δείτε εδώ.  Στο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023» έβαλα άριστα στο Opel Astra που με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5lt/130PS το θεωρώ μια ολοκληρωμένη επιλογή (σ.σ: το καλύτερο Astra που έφτιαξε ποτέ η Opel) θέλοντας να το προτείνω στους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας. Τα 5 αυτοκίνητα που ξεχώρισα το 2022 αφορούν προσωπικές μου επιλογές, οχήματα που θα μπορούσα να συμβιώσω μαζί τους. Εδώ μπορείτε να δείτε τα αυτοκίνητα που ξεχώρισα το 2021, το 2020 αλλά και το 2019.

    Στην πεντάδα του 2022 βρίσκονται 3 εξηλεκτρισμένα οχήματα, ένα πετρελαιοκίνητο και ένα αμιγώς ηλεκτρικό. Μη σας κάνει εντύπωση που δεν υπάρχει κάποια επιλογή με κινητήρα βενζίνης. Έχει πάψει να εξελίσσεται, καταργείται σιγά σιγά και ο λόγος είναι απλός: Ο χαμηλός συντελεστής απόδοσης που είναι μόνο 30%. Πάμε με τυχαία σειρά:

    Mercedes GLE 300d

    Η Mercedes GLE 300d στη Θεσσαλονίκη.

    Ένα μοναδικό αυτοκίνητο με το οποίο είχα την ευκαιρία να ταξιδέψω. Φορά ένα νέο 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που αποδίδει 272PS από το θερμικό σύνολο (diesel) και με τη βοήθεια της ήπια υβριδικής τεχνολογίας EQ Boost δεύτερης γενιάς της Mercedes-Benz, έχει ηλεκτρικά άλλα 20PS και 200 Nm. Συζητάμε για έναν υβριδικό εξηλεκτρισμένο πετρελαιοκινητήρα με έμφαση στην οικονομία. Πήγαμε ήρθαμε στη Θεσσαλονίκη χωρίς ανεφοδιασμό!

    Ford Mustang Mach E

    H Mustang Mach E στο Πήλιο

    Μοναδικό αυτοκίνητο, λαμπρό δείγμα της νέας εξηλεκτρισμένης εποχής. Ταξίδεψα μαζί της φέτος στη Λάρισα αλλά και στο Πήλιο. Επιλογή μου η πισωκίνητη έκδοση με τα 294PS και την μεγάλη μπαταρία των 88kwh. Με εξαιρετική οδική συμπεριφορά, τεράστια αυτονομία εντός πόλης, διαφορετική σχεδίαση, άνεση, χώρους. Η Ford με το Mustang Mach E μπαίνει σε μια νέα εποχή, ο ιστορικός του μέλλοντος θα χρησιμοποιεί αυτό το αυτοκίνητο ως σημείο αναφοράς. Στο μυαλό μου έχω συνεχώς την εικόνα του αθόρυβου ξεκούραστου ταξιδιού.

    BMW X1

    H ΒΜW X1 με φόντο την ομίχλη στο οροπέδιο του Λεβιδίου

    Η BMW έκανε ένα τεράστιο άλμα με τη νέα X1. Το επισημάναμε εν μέρει και στην παρουσίαση που έγινε πριν λίγο καιρό. Η 3η γενιά δεν έχει καμία σχέση με την προηγούμενη, καμία όμως, τόσο που θα μπορούσε κάλλιστα να φέρει άλλο όνομα. Είναι μεγαλύτερη, πιο άκαμπτη και το κυριότερο στρίβει σαν 3αρα. Όσο κι αν ακούγεται υπερβολικό αυτό για ένα SUV με ψηλά το κέντρο βάρους, ο μέσος οδηγός δεν θα καταλάβει πουθενά διαφορά και ο εξειδικευμένος οδηγός, μόνο στην πίστα θα καταγράψει μικρές διαφορές κυρίως λόγω του υποστροφικού χαρακτήρα της προσθιοκίνητης πλατφόρμας. Στα χέρια μας αυτές τις μέρες βρίσκεται η 4κίνητη πετρελαιοκίνητη έκδοση των 211PS που μας έχει εντυπωσιάσει.

    Dacia Duster

    To Dacia Duster με φόντο τα μεταλλεία της Σερίφου

    Μπορεί να μην το έχετε συνειδητοποιήσει αλλά πλέον εκλείπουν από την αγορά τα σκληροπυρηνικά 4χ4. Αν εξαιρέσει κανείς ένα Raptor και ένα Hilux πολύ δύσκολα μπορείς να βρεις ένα ικανό όχημα εκτός δρόμου. Αν έχεις υψηλό προϋπολογισμό μια καλή επιλογή είναι το κοντό Defender. Αν όμως για πολλούς λόγους δεν μπορείς να ξεπεράσεις το ψυχολογικό όριο των 35χ. ευρώ τότε το Dacia Duster είναι μονόδρομος. Είχαμε την 4κινητη πετρελαιοκίνητη έκδοση το καλοκαίρι στη Σέριφο ένα νησί με πολλούς δύσβατους χωματόδρομους και μας έβγαλε ασπροπρόσωπους.

    Toyota Corolla Cross

    H Corolla Cross φωτογραφημένη στο πάρκο της Κάτω Βρύσης.

    H Toyota μπαίνει σε μια κατηγορία όπου απουσίαζε μ’ ένα όνομα βαρύ σαν ιστορία. Στην πρώτη μας επαφή μας εντυπωσίασε κυρίως με τη δύναμη του κινητήρα (197PS). Δεν περιμένεις από ένα υβριδικό Toyota να έχει τέτοια επιτάχυνση.  Την ίδια στιγμή η κατανάλωση παραμένει στα γνωστά επίπεδα των υβριδικών Toyota δηλαδή στα 4lt. Με χώρους, αξιοπιστία, ποιότητα κατασκευής, άνετη ανάρτηση και γκάζια χωρίς να καίει, τι άλλο να ζητήσει κανείς;

    Δεδομένο ότι ένας στους δυο αγοραστές επιλέγει όχημα από την κατηγορία των SUV είναι λογικό ότι στη φετινή μου λίστα βρίσκονται 5 SUV. Αυτά δοκιμάζουμε, αυτά αξιολογούμε. Αναπολώντας τη χαμένη νιότη και την εποχή που φεύγει όμως δε σκέφτεσαι SUV. Αντί επιλόγου μια φωτογραφία από το δίλιτρο Mazda MX5 με το οποίο απολαύσαμε μια καλοκαιρινή βόλτα στο δειλινό.

    Καλή χρονιά να έχουμε, με υγεία και πολλά χιλιόμετρα.

    Διαβάστε επίσης

    Otto vs Miller

     



    ΣΧΟΛΙΑ