Το μεγάλο station της Subaru είναι ένα εξαίρετο δείγμα οχήματος μιας εποχής που τελειώνει.

Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση από τη Subaru, το Outback βρίσκεται στην 6η του γενιά και είναι πιο ώριμο από ποτέ. Ασφαλές, άνετο με άπλετους χώρους, τετρακίνηση και αντικομφορμιστικό χαρακτήρα. Πάλεψα αρκετά μέσα μου για να ξεχωρίσω ποιο είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του; Η ενδοτικότητα της ανάρτησης, ή το χαμηλό προφίλ του; Γιατί το Outback έχει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα για τις μέρες μας: Αξίζει χωρίς να προκαλεί! Πράγμα το οποίο έχει πολύ μεγάλη αξία στις μέρες μας. Με το μήκος του να ξεπερνά τα 4.8m, την απόσταση από το έδαφος στα 21,3cm, άπλετους χώρους και ικανότητες εκτός δρόμου, το Outback μπορεί να κοιτάξει στα μάτια οποιοδήποτε SUV έως 5m χωρίς να μειονεκτεί πουθενά. Είναι λοιπόν τεράστιο πλεονέκτημα το χαμηλό προφίλ ο Ιάπωνας έχει το “είσθε” χωρίς να θαμπώνει με το “φαίνεσθε”. Εδώ αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε την αναλυτική παρουσίαση του αυτοκινήτου και όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει. Συμπληρώσαμε πίσω από το τιμόνι του πάνω από 1000km κινούμενοι στην Πελοπόννησο σε κάθε είδους δρόμο: Αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δρόμο, χωματόδρομο, εκτός δρόμου.

Το Subaru Outback με φόντο την πηγή που βρίσκεται λίγο πριν το Χρυσοβίτσι, στο ανατολικό Μαίναλο.

Μπήκαμε μαζί του μέχρι και στα υψίπεδα του Μαινάλου (Ρουχή, Κεχρωτή), όπου βρίσκεται το φυσικό του περιβάλλον: Χωματόδρομοι, λάσπη, χιόνι, ανομοιομορφίες. Στο ταξίδι είναι αγχολυτικό, αρχοντικό, αναπαυτικό. Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτοκινήτου στο οποίο επιβιβάζεσαι κουρασμένος και αποβιβάζεσαι ξεκούραστος. Δεν υπάρχουν θόρυβοι στο εσωτερικό του και συμπεριφέρεται πολύ καλά στους πλάγιους ανέμους. Οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια τους.

 

Παρατηρώντας το εξωτερικά, πιθανώς κάποιοι να βλέπετε αναφορές στην Αμερικάνικη αγορά όπου η Subaru πουλά το 70% των οχημάτων της. Οι μύες που διαγράφονται κατά μήκος του αμαξώματος ένα αθλητικό προφίλ. Τα πλαστικά προστατευτικά στα φτερά και στους μαρσπιέδες σε συνδυασμό με τα χρώματα της έκδοσης Adventure προσδίδουν χαρακτήρα. Το Outback ξεπερνά τα 4.8m, έχει άπλετο χώρο για πέντε επιβαίνοντες με τις αποσκευές τους.


Το πορτμπαγκάζ, ανοίγει με κίνηση του ποδιού και η επιφάνειας φόρτωσης είναι ομοιόμορφη, καλύπτεται δε από ένα πρακτικό ποιοτικό κάλυμμα το οποίο αφαιρείται και πλένεται.


Παρότι το σχήμα του station wagon σε ξεγελά, η απόσταση από το έδαφος ξεπερνά τα 21cm, το Outback είναι εξαιρετικά ικανό εκτός δρόμου όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε: Γωνία προσέγγισης 19,7 μοίρες, γωνία ράμπας 21 μοίρες, γωνία αναχώρησης 22,6 μοίρες. Από τη θέση του οδηγού είσαι σχεδόν βέβαιος πως θα βρει παρότι αυτός που βρίσκεται απέξω σε διαβεβαιώνει ότι περνάς.


Μπαίνοντας στο εσωτερικό κυριαρχεί η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 11,6 ιντσών μέσω της οποίας με εύκολο τρόπο ελέγχονται οι περισσότερες λειτουργίες. Έχεις μια μοναδική αίσθηση ευρυχωρίας που υποστηρίζεται από τα φαρδιά καθίσματα και τους άπλετους χώρους για μικροαντικείμενα. Τα υλικά είναι ποιοτικά και η απόσταση του κεφαλιού από την οροφή αγχολυτική. Θα επέλεγα από τον εξτρά εξοπλισμό την ανοιγόμενη πανοραμική οροφή.

Η παράδοση του επίπεδου ατμοσφαιρικού μπόξερ κινητήρα διατηρείται από τη Subaru και στο νέο Outback: 2.5lt, 170PS με κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στα 9lt/100km. Στα πλεονεκτήματά του, το χαμηλό κέντρο βάρους, η άμεση απόκριση και η ευστροφία. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης, υπάρχουν όμως και 8 «διαβαθμίσεις» αν θες να χρησιμοποιείς τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.


Σε συνδυασμό με το Symmetrical AWD, το Active Torque Split και το X-Mode που έχει 3 διαβαθμίσεις ο οδηγός μπορεί να κινηθεί σε ιδιαίτερα απαιτητικές διαδρομές χωρίς ταλαιπωρία χάρη στην ενδοτικότητα της ανάρτησής του. Το Outback Adventure δοκιμής μας είχε κλιματισμό διπλής ζώνης, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα μπροστινά καθίσματα, θύρες USB και ηχοσύστημα Harman-Kardon 12 ηχείων. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές το μεγάλο μεταξόνιο και το ασφαλές σετάρισμα σου επιτρέπουν να διατηρείς πολύ υψηλή μ.ω.τ.

Στα προσπεράσματα ζητάς κάτι παραπάνω τα πρώτα 2-3sec (καλομάθαμε με την υπερτροφοδότηση) όμως αμέσως μετά καταλαβαίνεις ότι ο ατμοσφαιρικός μπόξερ τον έχει τον τρόπο του. Αρκεί να κάνεις λίγο υπομονή καθώς το βάρος αγγίζει τα 1700kg. Σε δασικούς δρόμους, κυρίαρχο ρόλο παίζει η ανάρτηση. Λακκούβες, νεροφαγώματα, ανομοιομορφίες, λάσπες, εμπόδια εξαφανίζονται.

Η ανάρτηση του Outback είναι σεταρισμένη όπως συνηθίζουν στη Subaru. Στην άσφαλτο πρώτα γέρνει και μετά κρατάει, στο χώμα εξαφανίζει τα πάντα. Το τιμόνι είναι ακριβές δεν απαιτεί ιδιαίτερη δύναμη και δε θα σε προβληματίσει ποτέ.


Το Outback είναι ένα άριστο δείγμα μιας εποχής που τελειώνει λόγω εξηλεκτρισμού. Με ατμοσφαιρικό κινητήρα πολλών κυβικών, συμμετρική τετρακίνηση, απίστευτη ανάρτηση με χώρους, σοβαρές ικανότητες εκτός δρόμου, υψηλά περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας, απαράμιλλη ποιότητα Subaru. Το κυριότερο κατ’ εμέ έχεις ένα πολυτελές αυτοκίνητο η παρουσία του οποίου δεν προκαλεί.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά Subaru Outback Αdventure
Κινητήρας: 2.498 cc
Ισχύς: 169 PS/ 5.000 rpm
Ροπή: 252 Nm/3.800 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT (συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής : 9,1lt/100km
Εκπομπές CO2: 193 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 164 ευρώ
Βάρος: 1.642 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.870/1.875/1.675 mm
Μεταξόνιο: 2.745 mm
Χώρος αποσκευών: 522
Τιμή: 60.750 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Μια Porsche, Cayenne Platinum!

Ηλεκτρικά VW: Αύξηση 73% στις πωλήσεις το 2021!