Ο Θωμάς Κρασώνης είναι 23 ετών με περισσότερα από 18 χρόνια εμπειρίας στους αγώνες καρτ και αυτοκινήτων. Ξεκίνησε να αγωνίζεται για πρώτη φορά σε ηλικία πέντε ετών δείχνοντας το ταλέντο και την ικανότητά του στους αγώνες καρτ, συμμετέχοντας στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα από το 2009 έως το 2011 και στο World Karting Series τη διετία 2011-2012.
Στη συνέχεια συμμετείχε στο Rhein – Main Germany Kart Cup το 2013-2014 και κατέλαβε την 3η θέση στη γενική κατάταξη του 2015 Winterpokal Kerpen Germany ADAC German Championship πριν μεταπηδήσει στους αγώνες αυτοκινήτου.
Το 2016 έκανε μια επιτυχημένη μετάβαση από τους αγώνες καρτ στους αγώνες αυτοκινήτου, συμμετέχοντας στο Πρωτάθλημα Junior Saloon Car, αγωνιζόμενος στις πιο διάσημες αγωνιστικές πίστες του Ηνωμένου Βασιλείου και καταλαμβάνοντας την 6η θέση στη γενική κατάταξη του πρωταθλήματος το 2017.
Μετά από μία διετία στην Αγγλία, το 2018 μεταπήδησε στο Mini John Cooper Works Italian Cup, γνωστό και ως MINI CHALLENGE Italy, τερματίζοντας στην 4η θέση του γενικού πρωταθλήματος μέσα από πολύ έντονες μάχες και πολλές παρουσίες στο βάθρο. Το 2019 έκανε στροφή στα «stock cars» με κινητήρα V8, συμμετέχοντας στο NASCAR WHELEN Euro Series.
Το 2021 αγωνίστηκε στην κατηγορία Elite 2 του πρωταθλήματος NASCAR WHELEN Euro Series Championship, με την ALEX CAFFI MOTORSPORT / ACADEMY MOTORSPORT, ως teammate του Jacques Villeneuve, Παγκόσμιου Πρωταθλητή της F1 και θρύλου του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το 2022 ανέβηκε στην κορυφαία κατηγορία του EuroNASCAR, το Πρωτάθλημα EuroNASCAR PRO, αγωνιζόμενος ταυτόχρονα και στις δύο κατηγορίες του πρωταθλήματος.
Το 2023 ο Κρασώνης αγωνίζονταν επιλεκτικά στις ΗΠΑ και στη σειρά Speedweeks (μέρος του πρωταθλήματος NASCAR USA), σε οβάλ πίστες, προκειμένου να αποκτήσει εμπειρία και να ανέβει στην ιεραρχία του NASCAR USA. Παράλληλα, συνέχισε να αγωνίζεται στην Ευρώπη στο EuroNASCAR με την ομάδα MARKO STIPP MOTORSPORT.
Για την αγωνιστική περίοδο 2024, ο Κρασώνης αγωνίστηκε επιλεκτικά στις ΗΠΑ, στις σειρές World Series of Asphalt και V8 Oval και μετά από πολλές σκληρές μάχες στην Ευρώπη κατέλαβε την 3η θέση στην κατάταξη του πρωταθλήματος EuroNASCAR 2 και την 8η θέση στο πρωτάθλημα EuroNASCAR PRO. Φέτος θα αγωνιστεί και στις δύο κατηγορίες του EuroNASCAR, την PRO και την 2, έχοντας υψηλές βλέψεις και φυσικά στόχο τις νίκες και τη διεκδίκηση των δύο τίτλων.
Η νέα σεζόν τον βρίσκει σε νέα ομάδα, καθώς θα συνεργαστεί με τους πρωταθλητές του 2024, τους Βέλγους της «PK Carsport», χρησιμοποιώντας τον αριθμό «13» στο αγωνιστικό του αυτοκίνητο. Υποστηρικτές της προσπάθειας του Θωμά Κρασώνη στο NASCAR Euro Whelen είναι η Costamare Shipping Company και η Γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη».
Δείτε όλα όσα είπε στην παρουσίαση ο Έλληνας αθλητής.
Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί του για την καθημερινότητά του:
«Πρέπει να υπάρχει προσεκτική διατροφή γιατί υπάρχει όριο στα κιλά (80) αν είμαι ακόμη και ένα κιλό παραπάνω χάνω σε χρόνο γύρου. Αν είσαι ελλιποβαρής προστίθεται έρμα πίσω από το κάθισμα του οδηγού. Συνεργάζομαι με γυμναστή, διατροφολόγο και φυσιοθεραπευτή που είναι υπεύθυνοι για την διατήρηση της φυσικής κατάστασης μου ώστε να ανταπεξέλχομαι κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Συμμετέχω σε 4 αγώνες κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο και οι απαιτήσεις είναι πολύ υψηλές. Οι συνθήκες είναι απαιτητικές καθώς μπορεί μέσα στο αυτοκίνητο οι θερμοκρασίες το καλοκαίρι να ξεπερνούν τους 95 βαθμούς Κελσίου. Οπότε η προπόνηση είναι καθημερινότητα, με στόχο την αντοχή για να μην κουράζομαι και ελαχιστοποιώ τα λάθη. Επίσης κάνω ενδυνάμωση στον αυχένα και στα πλευρά. Επίσης εργάζομαι στον προσομοιωτή για να διατηρώ τους αυτοματισμούς μου».
Ο συνεργάτης μας Άγγελος Πάρχας είχε την ευκαιρία να βρεθεί στο δεξί κάθισμα ενός ειδικά τροποποιημένου αγωνιστικού καθώς στους αγώνες Nascar συμμετέχουν μονοθέσια αυτοκίνητα. Περιγράφει την εμπειρία του ως συνοδηγός:
«Βλέποντας το μήκος του, το φάρδος του, η πρώτη σκέψη είναι πως αυτό το αυτοκίνητο δεν “χωράει” στην πίστα των Μεγάρων. Δεμένος σφιχτά στο κάθισμα στο πρώτο πάτημα του γκαζιού νιώθεις την ωμή δύναμη, τη δόνηση από τον 8κύλινδρο κινητήρα ενώ ο μπάσος ήχος δημιουργεί χαμόγελα ευτυχίας.
Επιλογή πρώτης σχέσης στο κιβώτιο και ο Θωμάς επιταχύνει ομαλά για αρχή, αλλαγή σε 2η με το σειριακό κιβώτιο να είναι άμεσο και φρένα για την Κ1 όπου δεν περιμένει κανείς πως θα είχε πρόσφυση να στρίψει με χιλιόμετρα χωρίς αποσταθεροποίηση. Εκεί σίγουρα παίζει ρόλο και η ικανότητα του οδηγού όπου βρίσκει την ισορροπία στο σταδιακό πάτημα του πεντάλ του γκαζιού με χειρισμούς ακριβείας στο τιμόνι.
Μια περίεργη αλλά και πρωτόγνωρη αίσθηση δημιουργεί η έλλειψη παραθύρων, υπάρχει μόνο ένα προστατευτικό δίχτυ. Νιώθεις τον αέρα, ακούς δυνατά τον ήχο, εισέρχονται και μερικά πετραδάκια ή κομματάκια ελαστικού χωρίς να προκαλούν ενόχληση, αντιθέτως παράγουν αδρεναλίνη.
Η ακαμψία του, η σφιχτή ανάρτηση και τα πολύ φαρδιά ελαστικά προσφέρουν πρόσφυση ακόμη και σε μια πίστα όπου δεν φτάσαμε στην ταχύτητα που αρχίζει να αποκτά σημαντικό μέγεθος η απόδοση του του αεροδυναμικού πακέτου. Μοναδική εμπειρία να κάθεσαι στο διπλανό μπάκετ ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου με επαγγελματία οδηγό».
Διαβάστε επίσης:
Rolls-Royce Phantom: Παραμύθι με δράκο!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τζορτζ Τσούνης: Η θητεία μου στην Ελλάδα ήταν η μεγαλύτερη τιμή της ζωής μου – Αντίο
- Νετανιάχου: Το Ισραήλ διατηρεί «το δικαίωμα να επαναλάβει τον πόλεμο» με την υποστήριξη των ΗΠΑ
- Ιράν: Αποκάλυψε υπόγεια ναυτική βάση νότια της χώρα – Ορισμένα είναι εξοπλισμένα, ικανά να πλήξουν αμερικανικά πλοία
- Θεοδωρικάκος: Η πολιτική της κυβέρνησης μας είναι η στήριξη της ελληνικής περιφέρειας