Η 3η γενιά διαφέρει τόσο πολύ από τις προηγούμενες που θα μπορούσε να φέρει διαφορετικό όνομα.
Την νέα γενιά την γνωρίσαμε από κοντά το καλοκαίρι σε παρουσίαση της BMW Hellas. Το Νοέμβριο και στο πλαίσιο της αξιολόγησης των νέων μοντέλων για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023» είχαμε την ευκαιρία να συμπληρώσουμε πίσω από το τιμόνι της λίγα χιλιόμετρα. Αυτές τις μέρες έχουμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή την δίλιτρη, τετρακίνητη, υπερτροφοδοτούμενη πετρελαιοκίνητη έκδοση με ήπιο υβριδικό σύστημα απόδοσης 211PS.
Η BMW X1 έχει μεγαλώσει, είναι πολύ πιο άκαμπτη και έχει νέα ηλεκτρονικά συστήματα. Αυτά μπορεί να τα διαπιστώσει κανείς διαβάζοντας τις τεχνικές προδιαγραφές του νέου μοντέλου. Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές η οδική συμπεριφορά, το σετάρισμα του αυτοκινήτου, το ζύγισμά του. Οδηγώντας την Χ1, την 4κινητη έκδοση είναι αναπάντεχη για SUV η οδική συμπεριφορά της.
Ξέρω καλά πως το 95% των υποψήφιων αγοραστών της κατηγορίας δεν ενδιαφέρεται καθόλου για οδήγηση. Δεν ρωτά ποτέ για την ανάρτηση, τα φρένα, τον κινητήρα, τα φώτα του αυτοκινήτου που θα αγοράσει. Κοιτούν το σαλόνι, τις οθόνες, την πολυτέλεια, τους χώρους, τη συνδεσιμότητα, τη συναισθηματική σχεδίαση.
Η προηγούμενη γενιά της BMW X1 τα κατάφερνε πολύ καλά σ’ αυτούς τους τομείς, όπως και οι μεγαλύτερες εκδόσεις Χ. Βλέπετε ο ανταγωνισμός σ’ αυτές τις κατηγορίες είναι πολύ έντονος και το επίπεδο υψηλό. Μου κάνει λοιπόν τρομερή εντύπωση πως η BMW αποφάσισε να επενδύσει τόσα πολλά στην οδική συμπεριφορά. Αντιλαμβάνομαι ότι τα πράγματα ίσως να διαφέρουν στις μικρές τρικύλινδρες προσθιοκίνητες εκδόσεις βενζίνης με τα 136PS ή τα 170PS. Στην ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση με την 4κινηση ο οδηγός απολαμβάνει μια πρωτόγνωρη οδική συμπεριφορά. Τολμώ να πω ότι δεν διαφέρει σε τίποτα από αυτή μιας BMW σειρά 3.
Στα χέρια του μέσου οδηγού σίγουρα, τώρα στα χέρια του εξειδικευμένου στην πίστα προφανώς το ψηλότερο κέντρο βάρους θα παίξει το ρόλο του, αλλά αυτό θα συμβεί σε ρυθμούς απλησίαστους σε δημόσιο δρόμο. Με την πρώτη ματιά η X1 διαφέρει. Έχει έντονες γωνίες μια τεράστια μάσκα μπροστά και ένα πολύ δυναμικό πίσω μέρος που τραβά τα βλέμματα όντας ασυνήθιστο. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η κυρτή οθόνη που φιλοξενεί δυο επιμέρους οθόνες: Πίνακας οργάνων 10.25΄΄ και κεντρική οθόνη 10.7΄΄ αφής που είναι πραγματικά εύχρηστη. Η ποιότητα υλικών αναμενόμενη, άριστη και η απτή αίσθηση πολυτελής παραπέμπει σε BMW μεγαλύτερης κατηγορίας.
Εξαιρετικές εντυπώσεις προκαλούν τα άνετα παχιά καθίσματα οδηγού συνοδηγού. Η εκμετάλλευση των χώρων είναι άρτια, τρεις ενήλικες βολεύονται άνετα πίσω για ταξίδι. Αντίστοιχα θα χωρέσουν και οι αποσκευές τους στο πορτμπαγκάζ που φτάνει τα 1545lt αν ρίξεις τα πίσω καθίσματα. Να σημειωθεί πως η έδρα του πίσω καθίσματος μετατοπίζεται μπρος πίσω κατά 13cm ανάλογα με τις ανάγκες.
Η στεφάνη του τιμονιού είναι χοντρή έχει το ιδανικό πάχος για να ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης του χεριού προσφέροντάς σου ολοκληρωμένη αίσθηση οδήγησης. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι καινούργιο 7ταχυτο και τόσο καλά ρυθμισμένο που περνάει απαρατήρητο. Χάρη στη σταθερή ροπή των 55Nm του ηλεκτροκινητήρα δεν υπάρχει πουθενά η παραμικρή υστέρηση δύναμης.
Αντίθετα ο οδηγός έχει παντού αβίαστη επιτάχυνση, αγχολυτική που του επιτρέπει να πραγματοποιεί αστραπιαία προσπεράσματα χωρίς να το σκέφτεται πολύ. Την ίδια στιγμής το ταξίδι ρυθμίζεις το διατηρητή ταχύτητας στα 120km/h η 7η επιτρέπει στον κινητήρα να περιστρέφεται στις 1800rpm και ο δείκτης κατανάλωσης είναι οριακά κάτω από 6lt/100km.
Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, ούτε προθέρμανση δε χρειάζεται πια ο ντήζελ!
Ο συνδυασμός του ήπιου υβριδικού συστήματος με την πετρελαιοκίνηση έχει συνθέσει τα καλά δυο κόσμων με το τελικό αποτέλεσμα να μην υστερεί πουθενά: Γραμμική απόδοση, γκάζια, χαμηλή κατανάλωση! Γίνονται;
Η καλή αεροδυναμική, η ακόμη καλύτερη ηχομόνωση αλλά και ποιότητα των υλικών κρύβουν τα km/h. Πας με 130 και έχεις την αίσθηση ότι πας με 80. Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο και μπαίνοντας σε επαρχιακό δρόμο αρχίζουν τα ωραία. Η 4κινητη BMW είναι γρήγορη, καλοζυγισμένη και ουδέτερη. Σε προκαλεί να στρίψεις με αντικοινωνικό ρυθμό ανταποκρίνεται αβίαστα χωρίς να γέρνει ή να κοπανάει. Πολύ πάνω από τα όρια λογικής και νομιμότητας, θα ανοίξει λίγο την τροχιά της ελεγχόμενα ίσα ίσα για να σου τονίσει ότι το παράκανες. Όλα αυτά απλά και φιλικά για τον καθημερινό οδηγό.
Πρόκειται αναμφισβήτητα για μια ολοκληρωμένη πρόταση που έχει επιπλέον το ατού της κορυφαίας οδικής συμπεριφοράς. Προφανώς ο ανταγωνισμός (Mercedes GLA, Volvo XC40, Jaguar E Pace, Range Rover Evoque) είναι πολύ έντονος. H X1 υπερέχει ξεκάθαρα σε οδική συμπεριφορά, φτάνοντας στα επίπεδα των Stelvio και Macan. Αν αυτό παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή σας, τότε το μόνο που απομένει είναι να διαμορφώσετε το αυτοκίνητο της αρέσκειάς σας. Με φειδώ βέβαια γιατί η τιμή μπορεί ν’ ανέβει πολύ!
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW X1 xDrive 2.3d
Κυβισμός: 1.995cc
Συνδυαστική ισχύς:211PS
Συνδυαστική ροπή: 400 Nm
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.500×1.845×1.642 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.692mm
Χώρος αποσκευών: 500 – 1545lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.765kg
Eπιτάχυνση 0-100km/h: 7,4sec
Τελική ταχύτητα: 225km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2: 128gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 154 ευρώ
Τιμή: 54.600 ευρώ
Διαβάστε επίσης
Σκοτώθηκε σε δυστύχημα ο Κεν Μπλοκ!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πανελλαδικές: Λήγει την Παρασκευή η προθεσμία υποβολής αίτησης συμμετοχής
- Nissan Motor: Εκτόξευση της μετοχής κατά 23,7% – Η πιθανή συγχώνευση με την Honda αλλάζει τα δεδομένα
- Στο στόχαστρο Βουρλιώτη τα funds και οι εταιρείες διαχείρισης κόκκινων δανείων
- Credit Agricole: Νέος CEO ο τραπεζικός βετεράνος Olivier Gavalda