Στα χέρια μας το τρίθυρο Mini Cooper 4ης γενιάς συνοδευόμενο από το γράμμα C, καθώς πρόκειται για την έκδοση με τον θερμικό κινητήρα βενζίνης (Ε για το ηλεκτρικό).
Φιλοδοξεί να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του, προσφέροντας μια εμπειρία οδήγησης η οποία παραμένει πιστή στις παραδόσεις, προσαρμοσμένη όμως στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.
Ταιριάζοντας ρετρό λεπτομέρειες με μοντέρνες πινελιές αποτελεί ξεχωριστή επιλογή με τον Oliver Heilmer (επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης ΜΙΝΙ) να τονίζει: «λιγότερη πολυπλοκότητα, περισσότερη μοναδικότητα».
Γνώριμο σχήμα, σήμα κατατεθέν τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα led εμπρός, η οκτάγωνη μάσκα και το σχεδόν κάθετο εμπρός παρμπρίζ, χαρακτηριστικά που διατηρήθηκαν σε όλες τις γενιές Mini. Κομψές γραμμές, καθαρές επιφάνειες, ισορροπημένες αναλογίες, αισθητική και αναγνωρίσιμο στυλ που αγαπήθηκε.
Από το πλάι ξεχωρίζουν οι τονισμένες καμπύλες του, οι μαύρες κολώνες με την οροφή να μοιάζει πως αιωρείται, οι ζάντες αλουμινίου ελαφρού κράματος 18″ οι οποίες γεμίζουν τους θόλους, προσδίδοντας έναν αθλητικό αέρα και ταυτόχρονα έναν «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα με εναλλαγές στα χρώματα. Στο αυτοκίνητο δοκιμής το μεταλλικό πράσινο χρώμα Ocean Wave, κάνει αντίθεση με την οροφή και τους καθρέπτες βαμμένα σε χρώμα λευκό, ενώ ταιριάζει με το καταπράσινο τοπίο στα ορεινά χωριά της Αρκαδίας.
Τριγωνικής σχεδίασης πίσω φωτιστικά σώματα led ενωμένα με τη μαύρη λαβή του πορτ-μπαγκάζ όπου αναγράφεται στο μέσο της η λέξη COOPER κάτω από το έμβλημα της εταιρίας. Ακριβώς από κάτω ανακλαστικά κάθετα τοποθετημένα και στην μέση του προφυλακτήρα, το φως ομίχλης, όλα αρμονικά και συμμετρικά.
Στην προέκταση της οροφής έχει τοποθετηθεί μια διακριτική αεροτομή για καλύτερη αεροδυναμική.
Οι τρεις επιλογές μοτίβου φωτισμού τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω φωτιστικά σώματα, μας επέτρεψαν να περάσουμε λίγο χρόνο «παίζοντας», ανακαλύπτοντας χαρακτηριστικά που δε συναντάς συχνά.
Από όποια πλευρά και να το κοιτάξει κανείς, βρίσκει ιδιαίτερες λεπτομέρειες που το καθιστούν μοναδικό και φυσικά η γοητεία του ελκύει τα βλέμματα των περαστικών στο διάβα του όπου κι αν βρεθεί.
Πλησιάζοντας, αυτόματα ξεκλειδώνει και μας υποδέχεται με το λογότυπο MINI στο δάπεδο, το οποίο προβάλλεται από τους εξωτερικούς καθρέπτες. Στιβαρό άνοιγμα πόρτας η οποία δεν διαθέτει πλαίσιο στα παράθυρα, χαρακτηριστικό των Mini Cooper.
Σύγχρονο και ταυτόχρονα λιτό εσωτερικό απέριττης σχεδίασης, συνδυάζει τη γνώριμη ρετρό αισθητική με την τεχνολογία. Ποιοτικά υλικά καλύπτουν το υφασμάτινο ταμπλό, τα καθίσματα συνδυάζουν άρτια δέρμα-ύφασμα με μπλε ραφή και αναγραφή ΜΙΝΙ, ενώ τα πλαστικά καλής συναρμογής στις πόρτες και στο υπόλοιπο εσωτερικό δεν εμφανίζουν τριγμούς και θορύβους κατά την κύλιση.
Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη κυκλικής σχεδίασης με διάμετρο 240mm τεχνολογίας OLED, η οποία αποτελεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων αλλά και σύστημα ψυχαγωγίας. Από εκεί κάνουμε όλες τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου και των συστημάτων ασφαλείας-υποβοήθησης.
Συνδέεται ασύρματα με το κινητό για αξιοποίηση των αγαπημένων μας εφαρμογών μέσω Apple Car play & Android Auto. Ο ήχος ιδιαίτερα προσεγμένος με ηχεία από την Harman Kardon να ανεβάζουν υψηλά τον πήχη, προσφέροντας κρυστάλλινο ήχο και ποιοτικό μπάσο.
Μπροστά από τον οδηγό αναδύεται μια μικρή κρυφή οθόνη (head-up display) με τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού, ορατή μόνο από τον οδηγό.
Μπορούμε να την κλείσουμε σε περίπτωση που ενοχλεί ή κάποιος δεν την θέλει. Δερμάτινο τιμόνι ιδιαίτερης σχεδίασης με το κάτω μέρος να συγκρατείται με έναν ιμάντα από το κεντρικό τμήμα, με έντονες «παχιές» χειρολαβές οι οποίες ενεργοποιούν όλα τα νεύρα στις απολήξεις των δακτύλων δίνοντάς μας καλύτερο έλεγχο και αίσθηση απόλυτης ακρίβειας χωρίς περιθώρια ολίσθησης.
Κάτω από την κεντρική οθόνη, οι διακόπτες αεροπορικού τύπου, για την εκκίνηση του κινητήρα, την επιλογή σχέσεων και την αλλαγή των προφίλ οδήγησης (Experience mode) έχει διαφοροποιηθεί ελαφρώς από τις προηγούμενες γενιές, διατηρώντας όμως την ίδια φιλοσοφία.
Οι αεραγωγοί είναι σχεδιασμένοι σε οριζόντια και κάθετη διάταξη, με μία μπίλια στο μέσο τους για την ρύθμιση κατεύθυνσης του αέρα. Ανάμεσα στα καθίσματα υπάρχει αρκετός αξιοποιήσιμος χώρος για αποθήκευση, ποτηροθήκες, ασύρματη φόρτιση με ιμάντα συγκράτησης της συσκευής που φορτίζει ώστε να μην κουνιέται, δύο θήρες usb-C και υποβραχιόνιο. Τα καθίσματα είναι μέτριας σκληρότητας και παρέχουν στήριξη στο σώμα και στο κεφάλι.
Η ανοιγόμενη διπλή ηλιοροφή δημιουργεί την αίσθηση ευρυχωρίας επιτρέποντας στο φως να μπει στην καμπίνα κατά τη διάρκεια της μέρας αλλά και το βράδυ να δούμε τα αστέρια ή την υπερπανσέληνο του Αυγούστου στον πεντακάθαρο ουρανό του Μαινάλου. Στα πίσω καθίσματα υπάρχουν δύο θέσεις για παιδιά ή για μετρίου αναστήματος ενήλικες καθώς ο χώρος για τα πόδια είναι περιορισμένος.
Αντίστοιχα ο χώρος αποσκευών στα 210 lt ικανοποιεί τις καθημερινές ανάγκες ενώ χωράει δύο μικρές βαλίτσες για το σαββατοκύριακο στο χωριό. Η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων και το διπλό πάτωμα όμως, επιτρέπουν την μεταφορά λίγο πιο μεγάλων αντικειμένων όταν χρειαστεί.
Ανοίγοντας το καπό του κινητήρα, τα φωτιστικά σώματα παραμένουν σταθερά στην θέση τους δημιουργώντας δύο τρύπες στο ενιαίο καπό, το οποίο ξεκινά από το πάνω μέρος του προφυλακτήρα, εκτελεί χρέη φτερών και φτάνει μέχρι και το παρμπρίζ.
Εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.5 lt, ισχύος 156 PS και μέγιστης ροπής 230 Nm. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Η επιτάχυνση 0-100km/h σε 7,7 sec και η τελική των 225 km/h αναδεικνύουν τις δυνατότητες αυτού του «μικρού μεγέθους» κινητήρα.
Ομαλές εναλλαγές σχέσεων κατά την ήπια οδήγηση, σχεδόν ανεπαίσθητες. Επιλέγοντας το προφίλ Go-Kart όμως, ξυπνάει το θηρίο που κρύβει μέσα του και με σπορ ρύθμιση στην χαρτογράφηση του κινητήρα, ο ρυθμός επιτάχυνσης ανεβαίνει και κατά το ανέβασμα των σχέσεων νιώθουμε ένα «κλώτσημα» στην πλάτη μας, με διάπλατα χαμόγελα να συνοδεύουν την έκφραση ευχαρίστησης και την έκκριση αδρεναλίνης.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση καυσίμου παρέμεινε στα 8,5 lt/100km με το γκάζι να είναι «γλυκό» και το πόδι ελαφρώς βαρύ λόγω και των άδειων δρόμων στην Αττική, τηρουμένων των ορίων πάντα.
Κινηθήκαμε και εκτός αστικού ιστού, σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο στην ορεινή Αρκαδία. Κινητήρας και κιβώτιο μας συνόδευσαν άξια, ικανοποιώντας τις ανάγκες μας και τις ορέξεις μας.
Ίσως το κιβώτιο με τα χειριστήρια (paddles) πίσω από το τιμόνι, το οποίο διατίθεται ως έξτρα εξοπλισμός, να μας επέτρεπε να κάνουμε μερικά κατεβάσματα πριν από την στροφή για καλύτερη αίσθηση μεταφοράς βάρους και πιο άμεσης απόκρισης στο πεντάλ του γκαζιού κατά την έξοδο.
Εκτός από το Go-Kart mode, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει: Core mode για κλασική και άνετη οδηγική εμπειρία MINI ή Green mode για αποδοτικότητα και εξοικονόμηση καυσίμου.
Η οδήγηση στην πόλη γίνεται εύκολη υπόθεση καθώς οι διαστάσεις του Mini Cooper το καθιστούν αρκετά ευέλικτο, ενώ η πρόκληση του παρκαρίσματος παύει να απασχολεί.
Μάλιστα με το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης του βασικού εξοπλισμού, εντοπίζει μόνο του την θέση παρκαρίσματος και αυτόματα παρκάρει χωρίς εμείς να χρειάζεται να κάνουμε το παραμικρό.
Οι κάμερες 360ο μας εμφανίζουν κάθε εμπόδιο, ενώ παράλληλα μας ειδοποιούν και οι αισθητήρες παρκαρίσματος όπου μέσω ενός πολύ γρήγορου και υψηλού επιπέδου λογισμικού, η πληροφορία και η εικόνα στην οθόνη εναλλάσσονται ανάλογα τις συνθήκες για να μας παρέχουν την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση.
Οι κάμερες αυτές μπορούν να καταγράφουν την διαδρομή μας και να την αποθηκεύουν σε ένα usb stick, για να την δούμε αργότερα αν θέλουμε ή αν χρειαστεί.
Και έφτασε η ώρα να μιλήσουμε για την αίσθηση οδήγησης, η Mini κρατώντας την υπόσχεσή της, διατηρεί το στιβαρό πλαίσιο, με το σωστό ζύγισμα και το τιμόνι «ξυράφι», με την αμεσότητα το κοντού μεταξονίου να ανταποκρίνεται με ασφάλεια και σβελτάδα στις κινήσεις των χεριών μας.
Σύστημα διεύθυνσης που πραγματικά θυμίζει καρτ. Οι τροχοί σχεδόν άκρη-άκρη εμπρός και πίσω μας δίνουν όλη την πληροφορία ώστε να ξέρουμε που ακριβώς πατάνε, επιτρέποντας, να σημαδεύσουμε και να στρίψουμε ακριβώς εκεί που θέλουμε. Δυνατά φρένα τα οποία παραμένουν ακούραστα και διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή, με το πεντάλ να έχει καλή αίσθηση και πληροφόρηση.
Το βάρος στα 1.335 kg δεν είναι αμελητέο, ούτε προβληματίζει όμως. Ο κινητήρας ζωηρός σε όλο το φάσμα στροφών λειτουργίας, σπάνια αδυνατεί να ανταπεξέλθει. Η ρύθμιση της σφιχτής ανάρτησης σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο δεν επιτρέπει κλίσεις στις γρήγορες εναλλαγές πορείας σε συνεχείς καμπές.
Για την κίνηση εντός πόλεως ίσως να χρειαζόταν τα αμορτισέρ να έχουν μαλακή ρύθμιση με γρηγορότερη απόσβεση για τους κακοσυντηρημένους δρόμους του αστικού δικτύου και ίσως μικρότερης διάστασης ζάντας με υψηλότερο προφίλ ελαστικού από αυτό που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (215/40R18).
Στον αυτοκινητόδρομο από Αθήνα προς Τρίπολη και στο επαρχιακό δίκτυο, σε διαδρομή με στροφές η συμπεριφορά του ήταν αυτή που περιμένει κανείς από ένα Mini, δυναμική, απόλυτη, σβέλτη και ακριβής.
Μπορεί κάποιος μετά από μια απαιτητική διαδρομή να μην βγει τόσο ξεκούραστος, αλλά όταν αποβιβαστεί σίγουρα το χαμόγελο θα φτάνει στα αυτιά και οι παλμοί της καρδιάς θα χτυπάνε κόκκινο. Διαθέτει όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, με μικρή, όχι ενοχλητική παρεμβατικότητα και ήπιους ήχους για τις ειδοποιήσεις χωρίς να αγχώνουν ή να τρομάζουν τον οδηγό.
Η προειδοποίηση διατήρησης λωρίδας σε βοηθά να κινείσαι στη σωστή λωρίδα, το Cruise Control διατηρεί σταθερή την ταχύτητα κίνησης, ο Personal Assistant (Ψηφιακός Βοηθός) με φωνητικές εντολές, η προειδοποίηση τυφλού σημείου με οπτική, ηχητική ένδειξη αλλά και με δόνηση στο τιμόνι και άλλα πολλά συστήματα που μειώνουν τα περιθώρια λάθους και ατυχήματος.
Εύχρηστο και γρήγορο μενού στην κεντρική οθόνη αφής, όπου αν το ψάξει κανείς θα δει πως το Mini Cooper έχει δυνατότητα παραμετροποίησης σχεδόν για τα πάντα. Έχει και κουμπί Celebrate (Γιορτάζω), όπου όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, παίζει ένα βίντεο με κινούμενα σχέδια με μουσική και φωτορυθμικά που θυμίζουν ντισκοτέκ.
Κάπου εκεί, σε ένα κρυφό μενού ανακαλύψαμε ακόμη και πως μπορούμε να «σκρατσάρουμε» τον δίσκο βινυλίου, πηγαίνοντάς μας πίσω σε μια άλλη εποχή.
Γενικά οι έξυπνες λειτουργίες της οθόνης, αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη (AI) στον μέγιστο βαθμό κάνοντας τη ζωή μας πιο εύκολη και πιο ευχάριστη σε ορισμένες περιπτώσεις.
Οι επιλογές εξατομίκευσης τόσο σε χρώματα, διχρωμίες, ζάντες, πακέτα εξοπλισμού και κινητήρια σύνολα, καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολο το γεγονός να συναντήσει κανείς ακριβώς το ίδιο αυτοκίνητο με αποτέλεσμα το κάθε Mini Cooper να είναι ξεχωριστό και μοναδικό. Με τιμή από 25.550€ αποτελεί δελεαστική πρόταση για όλες τις ηλικίες, ακόμη περισσότερο για άτομα που αγαπούν την συναισθηματική σχεδίαση και την οδήγηση.
Στέκεται απέναντι στα: Toyota Yaris, Peugeot 208, Audi A1, DS3. Τέσσερα διαφορετικά σχεδιαστικά στιλ: Essential, Classic (όπως και το αυτοκίνητο δοκιμής), Favoured και JCW με αποκλειστικά χαρακτηριστικά το καθένα και τέσσερα πακέτα εξοπλισμού (XS, S, M, L). Το Mini Cooper C είναι μια μοντέρνα αναβίωση της κλασικής σχεδίασης του Mini, διατηρώντας τη διαχρονική του γοητεία, ενώ παράλληλα ενσωματώνει σύγχρονες πινελιές που το καθιστούν φρέσκο και επίκαιρο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mini Cooper C 1.5 Classic Trim
Κυβισμός: 1.499 cc
Ισχύς: 156 PS
Ροπή: 230 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 3.876 / 1.744 / 1.452 mm
Μεταξόνιο: 2.495 mm
Χώρος αποσκευών: 210 lt, 725 lt διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1.335 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,7 sec
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,5 lt/100km
Εκπομπές CO2: 140 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 98 ευρώ
Τιμή: 37.600 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα