Η Ελαφόνησος δεν είναι απλά η παραλία του Σίμου, το Cupra Leon δεν είναι απλά ένα Seat.

Ξεκινήσαμε Πέμπτη βράδυ από Αθήνα εν μέσω καύσωνα με σκοπό να διανυκτερεύσουμε στο Λεβίδι σε υψόμετρο 900m. Εκεί με 21 βαθμούς Κελσίου αποτελούσε ιδανική επιλογή για έναν άνετο ύπνο χωρίς κλιματιστικό.

1

Την επόμενη μέρα κατευθυνόμαστε προς Σπάρτη από τον κλειστό αυτοκινητόδρομο με προορισμό το λιμανάκι της Πούντας, όπου σε 10 λεπτά με το καραβάκι φτάνουμε Ελαφόνησο.

Το πορθμείο χρήζει εκσυγχρονισμού όσον αφορά στο σύστημά του που είναι «όποιος πρόλαβε τον Κύριο οίδε». Δυστυχώς δεν μπορείς να κάνεις κράτηση εισιτηρίου, ούτε να είσαι βέβαιος για την ώρα αναχώρησής σου. Φτάνοντας στην Ελαφόνησο υπάρχουν πολλά να δεις αλλά βασικά το μυαλό μας είναι στο Σίμο, μία από τις ομορφότερες και πολυβραβευμένες παραλίες.

To Cupra φωτογραφημένο στην παραλία του Σίμου.
To Cupra φωτογραφημένο στην παραλία του Σίμου.

Στα Cupra παρατηρείς με την πρώτη ματιά, θέλοντας και μη, το ξεχωριστό σήμα της εταιρίας σε απόχρωση χαλκού όπου εντείνει την θέληση να το οδηγήσεις.

Οι μικρές λεπτομέρειες είναι που κάνουν την διαφορά και μία από αυτές είναι το φως καλωσορίσματος Cupra το οποίο προβάλλεται κάτω από τους καθρέπτες όταν ξεκλειδώνουμε το αυτοκίνητο, ενώ ταυτόχρονα τα δυναμικά πίσω φώτα έχουν τη δική του φωτεινή υπογραφή που συνδυάζεται με μια χορογραφία που προσδίδει κομψότητα και σπορ αίσθηση.

Αθλητικές καμπύλες στον εξωτερικό σχεδιασμό, στο μπροστινό μέρος χαρακτηριστικές εντυπωσιακές γρίλιες με το λογότυπο στο κέντρο, μεγάλοι αεραγωγοί, LED φώτα που προσφέρουν μια σύγχρονη πινελιά, διαχύτης διαμόρφωσης αέρα στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα, διακριτική αεροτομή, ζάντες αλουμινίου 18’’ ασημί με μαύρο ματ χρώμα, προσωποποιούν τον έντονο χαρακτήρα της Cupra.

Η Ελαφόνησος έχει γραφικές γωνίες με πολύ όμορφα ελληνικά χρώματα. Περπατώντας το σούρουπο μετά το λιμάνι μπορεί να βγάλεις μοναδικές φωτογραφίες και να νιώσεις την ατμόσφαιρα, το vibe αυτού του διαφορετικού νησιού.

Ανοίγοντας την πόρτα, τα μπάκετ καθίσματα σε προδιαθέτουν ενώ προσφέρουν τη βέλτιστη στήριξη χωρίς να θυσιάζεται η άνεση. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην εργονομία με τον οδηγό να έχει πίσω από το τιμόνι μια οθόνη με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, έχοντας και την επιλογή να διαλέξει ανάμεσα σε αρκετές διαφορετικές διαμορφώσεις ώστε να βλέπει αυτά που θέλει και χρειάζονται.

Στην κεντρική κονσόλα, οθόνη αφής 10’’ με πολλές επιλογές συνδεσιμότητας με το κινητό (ασύρματα και ενσύρματα με Car play/ Android auto), εύχρηστη και γρήγορη όπως επιτάσσει η σύγχρονη εποχή.

Ο χώρος για τους επιβάτες είναι αρκετός και στα εμπρός αλλά και στα πίσω καθίσματα, όπου άνετα ταξιδεύουν 5 ενήλικες.

Παρόλο που όλα αποπνέουν σπορ χαρακτήρα, υπάρχουν διάφορες λεπτομέρειες και διακοσμητικά στοιχεία τα οποία προσθέτουν μια αίσθηση πολυτέλειας.

Η κινητήρια δύναμη προέρχεται από έναν βενζινοκινητήρα 1.5lt τεχνολογίας MHEV (ήπιο υβριδικό) με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG7. Πρόκειται για νέα προσθήκη στο γκρουπ με βελτιωμένες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Χρειάζεται 8,7s για τα 0-100km/h, διαθέτει μέγιστη ροπή 250Nm, και ταιριαστή κλιμάκωση του κιβωτίου DSG7. Η οδήγηση γίνεται απολαυστική και έχει μεγάλο ενδιαφέρον.

Η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα βοηθά στην απόκριση του γκαζιού στις χαμηλές στροφές προσφέροντας πολύ άνετες προσπεράσεις. Λόγω υβριδικής τεχνολογίας με το που αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού, ο κινητήρας μειώνει την παροχή καυσίμου, συντελώντας έτσι σε αντίστοιχη μείωση κατανάλωσης.

Κατά την δική μας δοκιμή, κινούμενοι σε όλα τα είδη οδικού δικτύου (πόλη, εθνική οδός, επαρχιακός δρόμος, δρόμοι νησιού), η κατανάλωση διαμορφώθηκε στα 6,8lt/100χλμ με το κλιματιστικό συνεχώς αναμμένο.

Οι αλλαγές ταχυτήτων περνούν απαρατήρητες σπάνια θα χρειαστεί να επέμβει ο οδηγός και να χρησιμοποιήσει τα χειριστήρια πίσω από το τιμόνι (paddles) για χειροκίνητες αλλαγές.

Μου προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση πως σε οποιονδήποτε τύπο οδοστρώματος, σε οποιασδήποτε συνθήκες κίνησης, η αίσθηση και η πληροφορία που μεταφέρεται στο εσωτερικό παραμένει το ίδιο άνετη, ήρεμη αλλά και πολύ «συγκεκριμένη».

Οι μηχανικοί έχουν καταφέρει να σετάρουν το σύστημα ανάρτησης με τρόπο, που δημιουργεί μια ισορροπία. Δεν υπάρχουν αναίτιες αναπηδήσεις, το Cupra δεν κοπανάει στις κακοτεχνίες, ενώ παράλληλα δεν γέρνει στις στροφές.

Η αίσθηση, λόγω και του χαμηλού κέντρου βάρους σε σχέση μ’ ένα SUV δίνει μια σιγουριά στον οδηγό θυμίζοντας τις σπορ Cupra καταβολές. Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ακρίβεια, απαιτεί μικρές κινήσεις, η γρήγορη κρεμαγιέρα από τέρμα σε τέρμα είναι σχεδόν 2 στροφές του τιμονιού.

Συνολικά, το ταξίδι γίνεται απολαυστικό και ξεκούραστο με το Cupra Leon. Σίγουρα χαρίζει χαμόγελα στους πιο δυναμικούς οδηγούς καθώς έχει εξαιρετική οδική συμπεριφορά με κρυφό μυστικό επιτυχίας, την ισορροπία. Δύσκολα οι συνεπιβάτες θα αντιληφθούν τον σβέλτο ρυθμό, με αποτέλεσμα όλοι να μεταφέρονται ευτυχισμένοι.

Ο οδηγός έχει την επιλογή να διαλέξει ανάμεσα σε 4 προγράμματα οδήγησης με το Sport να εκμεταλλεύεται άριστα την ισχύ του υβριδικού συστήματος. Οφείλουμε να τονίσουμε τα εξαιρετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, καθώς νύχτα, σε επαρχιακό δρόμο χωρίς φώτα είναι σα να οδηγείς μέρα ενώ ταυτόχρονα δεν είναι κουραστικά σε αντανακλάσεις.

Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και ευκολίας ενώ ακόμη και από τον βασική έκδοση, ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος. Αυτόματα φώτα, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, σύστημα lane assist (διατήρησης εντός της λωρίδας), cruise control όπου ξεκουράζει τον οδηγό κυρίως στην εθνική οδό, σύστημα όπου προειδοποιεί για εμπόδια έχοντας σε επιφυλακή το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση ανάγκης κ.α.. Όλα αυτά συντελούν ώστε ο οδηγός να διατηρεί την επαφή με τον δρόμο, να παίρνει όλη την πληροφορία από το τιμόνι και να κινείται με ασφάλεια.

Καθώς το ταξίδι ήταν τετραήμερο στην Ελαφόνησο, θα ήθελα να σημειώσω πως ο χώρος αποσκευών (380 lt) χώρεσε με άνεση όλες μας τις αποσκευές και δεν χρειάστηκε να αφήσουμε την ομπρέλα και τα καρεκλάκια στην αποθήκη. Αποτελεί μια ισχυρή πρόταση για τους λάτρεις της οδήγησης που αναζητούν ένα γρήγορο, διασκεδαστικό και κομψό 5θεσιο όχημα. Συστήνεται όμως ακόμη και για οικογενειάρχες που θέλουν χώρους αλλά ταυτόχρονα να απολαμβάνουν και την οδήγηση. Απέναντί του υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός: Hyundai i30, Ford Focus, Peugeot 308, Opel Astra, Honda Civic, Toyota Corolla. Το Cupra, διαφέρει, συμφέρει και έχει τρόπο να τα καταφέρει. Δοκιμάστε το!

Τεχνικά χαρακτηριστικά Cupra Leon 1.5 TSI 150ps DSG MHEV

Κυβισμός: 1.498 cc

Ισχύς: 150 PS

Ροπή: 250 Nm

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων DSG7

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4398 / 1799 / 1444 mm

Μεταξόνιο: 2689 mm

Χώρος αποσκευών: 380 lt

Βάρος: 1364 kg

Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,7 sec

Τελική ταχύτητα: 214 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,8 lt/100km

Εκπομπές CO2: 136 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 87 ευρώ

Τιμή: Από 32.149 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Έχουν ήχο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Μπορείτε να παραγγείλετε τη νέα Mercedes GLA!

Takumi Master: Ο γητευτής του μετάλλου!