Το μεγάλο υβριδικό SUV της Honda, είναι μια κορυφαία επιλογή για μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης.
Δεν το κρύβω ότι μου αρέσει πολύ η Μάνη. Τόσο η Μεσσηνιακή όσο και η Λακωνική. Αλλά αν με βάλεις οπωσδήποτε να διαλέξω ένα κομμάτι της αυτό αναμφίβολα θα είναι από Γερολιμένα έως Κότρωνα: Πέτρα, χώμα, ήλιος, αέρας, θάλασσα, φραγκοσυκιές και αετοί ζουν σ’ αυτό τον τόπο. Τον αδούλωτο, τον αφιλόξενο. Μήτε Τούρκος, μήτε Γερμανός πάτησε εκεί το πόδι του «τι να κάνουν ρε μπαμπά αφού δεν έχει τίποτα» αντιδρά η μικρή. Προφανώς την ενοχλεί η έλλειψη μοδάτων beach bar, νεανικών συντροφιών και πολύχρωμων επιλογών.
Στη Μάνη δεν έχει τέτοια. Οι πέτρινοι τοίχοι έχουν πάχος 1m, τα παράθυρα πολύ μικρά ανοίγματα και η σπάνια βλάστηση βρίσκεται μόνο στις χαράδρες εκεί που μαζεύει την υγρασία ο αέρας. Από Κότρωνα προς τα κάτω έχει μερικές μοναδικές παραλίες: Αλύπα, Κοκκάλα, Αγ. Κυπριανός, Άμπελος, Κοκκινόγεια. Με διαφορά τα πιο διαυγή νερά που έχω δει. Κυρίαρχο στοιχείο η άσπρη πέτρα, οι εκκλησίες, τα πέτρινα κτίσματα. Το βράδυ αξίζει να πας στην πλατεία της Λάγιας. Ένα τίμιο μαγαζί απέναντι από την εκκλησία με τοπικά προϊόντα και τιμές κοντά στο κόστος, από ανθρώπους για ανθρώπους. Όχι από επιχειρηματίες για τουρίστες.
Από κει ο δρόμος σε ρίχνει από τα Συχαλάσματα προς το Γερολιμένα. Ένα γραφικό ψαροχώρι με καλό φαγητό και ακόμη καλύτερη θέα τριγύρω. Αξίζει αν η φυσική σας κατάσταση το επιτρέπει να ανεβείτε τα σκαλοπάτια ως την κορυφή του λόφου για να δείτε το ηλιοβασίλεμα. Πρώτη επιλογή μια βουτιά η Κοκκινόγεια και περπάτημα, ως το φάρο του Ταίναρου. Εξίσου καλές επιλογές ο Μάραθος, η Αλύπα (χωρίς κόσμο) ο Αγ. Νικόλαος στον Κότρωνα. Μοναδικές γωνιές, με ανεπανάληπτη φυσική ομορφιά.
Δεν το κρύβω ότι μου αρέσει πολύ το Honda CRV. Όπως και το Honda e αλλά αυτή είναι μια άλλη συζήτηση αστική. Το Honda CRV είναι κατά την άποψή μου ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο για εκδρομές. Όχι ότι υστερεί εντός πόλης με το υβριδικό του σύστημα. Το CRV είναι πλέον στην 5η του γενιά και διαθέτει ένα σύστημα Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD), που συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson που λειτουργεί σε συγκεκριμένο φάσμα στροφών και ένα κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης CVT. Αν δεν πατάς τέρμα το γκάζι το σύνολο παραμένει αθόρυβο, αγχολυτικό, άνετο, οικονομικό. Η συνολική κατανάλωση στα 1500km που συμπληρώσαμε τριγυρίζοντας στη Μάνη ήταν στα 7.8lt/100km τιμή εξαιρετικά καλή για συνεχή χρήση του κλιματισμού σ’ ένα SUV 4.6m με δύναμη 184PS .
Εσωτερικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων απεικονίζεται η λειτουργία του υβριδικού συστήματος ενώ αντί για λεβιές ταχυτήτων βλέπεις μόνο τέσσερα κουμπιά: P, R,N, D. Το υβριδικό CRV δεν προσφέρεται ως 7θέσιο αφού το χώρο των δύο επιπλέον καθισμάτων καταλαμβάνει η μπαταρία. Αντίστοιχα ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί από 561lt στα 497 lt αλλά παραμένει επαρκής. Διαπιστώσαμε του λόγου το αληθές φορτώνοντας το με όλα τα απαραίτητα για ένα φθινοπωρινό τριήμερο: Από SUP και καρέκλες έως ομπρέλες και αποσκευές. Μετακινώντας το πολύ πρακτικό υφασμάτινο κάλυμμα της εταζιέρας αποκαλύπτεται ένας τεράστιος χώρος που σε προφυλάσσει από γκρίνιες και κακοτοπιές.
Στο ταξίδι το CRV είναι ήσυχο, ξεκούραστο, αγχολυτικό. Τα φαρδιά άνετα καθίσματα, η ενδοτική ανάρτηση, οι άπλετοι χώροι στο εσωτερικό συντελούν στην άνεση οδηγού και επιβατών. Τα ποιοτικά υλικά, η ηχομόνωση και το εξαίρετο ηχοσύστημα φροντίζουν ώστε το ταξίδι να είναι ευχάριστο για όλους. Εντυπωσιάζει ο αποθηκευτικός χώρος τριών επιπέδων στην κεντρική κονσόλα αλλά και η αναδίπλωση (με μία κίνηση) των διαιρούμενων 60/40 πίσω καθισμάτων για φόρτωση ογκωδών αντικειμένων (SUP).
Με το CRV ταξιδεύει άνετα η οικογένεια με τις αποσκευές της. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και προγράμματα χαρτογράφησης Sport, Econ και EV του υβριδικού συστήματος. Με την τελευταία επιλογή, το υβριδικό CR-V μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για λίγο με ταχύτητα ως 40km/h.
Είναι αξιοσημείωτη η άοκνη προσπάθεια του υβριδικού συστήματος να διατηρεί σβηστό το θερμικό κινητήρα ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες μέσα στα στενά των Μανιάτικων χωριών.
Το υβριδικό σύστημα, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης επιλέγει κάποιο από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα κίνησης -EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στο πρώτο, η μπαταρία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα και εκείνος τους τροχούς. Στο δεύτερο ο βενζινοκινητήρας συνδέεται με γεννήτρια που παράγει ρεύμα, ως range extender. Στο τρίτο, που είναι διαθέσιμο εν κινήσει το ηλεκτρικό σύστημα, δεν εμπλέκεται και ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απ’ ευθείας με τον άξονα μετάδοσης, χωρίς κιβώτιο.
Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα των 184PS το CRV έχει δύναμη για ένα ασφαλές προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο. Μπορεί δε να κινηθεί σβέλτα και να σε βγάλει από κακοτοπιές ειδικά αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport και αδιαφορήσεις για το θόρυβο που κάνει η συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση στη φάση «τέρμα γκάζι». Πιστεύω πως πρόκειται για συνειδητή επιλογή των Ιαπώνων μηχανικών ώστε να αποθαρρύνουν τον ενθουσιώδη οδηγό και να τον κατευθύνουν σε πιο υβριδική συμπεριφορά.
Εκτός πόλης η κατανάλωση που είδαμε ήταν στα 8.1lt/100km με συνεχή χρήση κλιματισμού, εντός πόλης έπεφτε στα 7lt/100km. Με το CRV ταξιδέψαμε στα χωριά της Λακωνικής Μάνης. Μια απαιτητική διαδρομή που έχει απ’ όλα: Αυτοκινητόδρομο ως τη Σπάρτη, επαρχιακό δρόμο με στροφές έως Γύθειο, Αερόπολη Κότρωνα, χωματόδρομο, πέτρες, άμμο απ’ όλα είχε το πρόγραμμα.
Κυρίαρχο στοιχείο του CRV είναι η άνεση: Σε χώρους, σε καθίσματα, σε μπες –βγες, σε ανάρτηση, σε αίσθηση οδήγησης. Δε σε προβληματίζει σε καμία περίπτωση. Δε χρειάζονται αλλαγές ταχυτήτων, δεν υπάρχει καν κιβώτιο, δε κοπανάει στις ανομοιομορφίες και στις λακκούβες, δε γέρνει στις στροφές. Άλλο μεγάλο ατού είναι η απρόσκοπτη θέα για όλους τους επιβάτες. Απολαμβάνεις το φυσικό τοπίο από τα μεγάλα παράθυρα και έχεις μια σημαντική αίσθηση ευρυχωρίας στο εσωτερικό του.
Πιέζοντας αντιλαμβάνεσαι πως η ισορροπία κρατήματος είναι μελετημένη και η συμπεριφορά ασφαλέστατη ακόμη και σε μη οικογενειακούς ρυθμούς. Ταυτόχρονα η αξιοπιστία της Honda, η αισθητική του μοντέλου και η ευρυχωρία συνθέτουν ένα περιβάλλον που αποζητάς.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda CR-V Hybrid CVT AWD
Κινητήρας: 1.993 cc
Ισχύς: 145 PS/6.200 rpm
Ροπή: 175 Nm/4.000 rpm
2 Ηλεκτροκινητήρες
Συνδυαστική Ισχύς: 184 PS
Ροπή: 315 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μονής σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 8.5 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 126 gr/km
Βάρος: 1.670 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.600 x 1.855 x 1.689 mm
Χώρος αποσκευών: 497 lt
Τιμή Από 44.800 ευρώ (έκδοση sport line)
Διαβάστε επίσης: