Δεν έχω κρύψει την συμπάθειά μου για τις Alfa Romeo. Αντίθετα προσπαθώ κάθε φορά που δοκιμάζω μια να είμαι όσο το δυνατόν αντικειμενικός και ορθολογιστής, χωρίς να παρασύρομαι από το συναίσθημα. Αλλά να τώρα αυτό το πράσινο χρώμα, σε συνδυασμό με το καφέ δέρμα στο εσωτερικό, κολάζει και Αρεοπαγίτη. Αποφάσισα να την φωτογραφίσω μέσα στο δάσος ψάχνοντας να βρω πως εναρμονίζεται με το φυσικό περιβάλλον. Ξέρετε το φ (1,618) ο αριθμός της αναλογίας (Εν αρχή ην ο λόγος) απαντάται παντού στη φύση. Όπως απαντάται και στο εξαιρετικά ισορροπημένο σχέδιο της Stelvio. Την πήγα λοιπόν στο δάσος θέλοντας να δω πως «δένει» με το φυσικό περιβάλλον, στα ίδια χρώματα. Το αποτέλεσμα της φωτογράφησης μ’ άφησε εκστατικό, δεν ξέρω αν συμφωνείτε και μοιράζεστε τον ίδιο ενθουσιασμό.
Η Stelvio με μήκος 4.7m είναι ένα μεγάλο SUV από την Alfa Romeo, σχετικά ελαφρύ για την κατηγορία του. Στην πρώτη της γενιά ήταν σημείο αναφοράς για την οδική της συμπεριφορά, συγκρίνονταν μόνο με την ακριβότερη Porsche Macan. Τα χρόνια πέρασαν (5) από τότε ο έντονος ανταγωνισμός έφτασε σε ανάλογα επίπεδα οδηγικής συμπεριφοράς: Τα Volvo XC60, BMW X3, Mercedes GLC Coupe, Range Rover Velar είναι εξαιρετικά στο δρόμο. Εδώ θα πρέπει να ξεκαθαρίσω πως για μένα δεν έχουν λογική εκδόσεις με πολύ ισχυρές ιπποδυνάμεις. Αν θες σπορ αυτοκίνητο πάρε τη Giulia.
Τούτου δοθέντος αν οι οικογενειακές μου ανάγκες με οδηγούσαν στη Stelvio σίγουρα θα επέλεγα τον υπετροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 2.2lt. Αυτός στην έκδοση Sprint της δοκιμής απέδιδε 190PS ενώ στην έκδοση Veloce που κοστίζει 3.800 ευρώ παραπάνω αποδίδει 210PS. Αμφότερες είναι τετρακίνητες υπάρχει όμως και μια πισωκίνητη πετρελαιοκίνητη έκδοση με 160PS. Θα ήταν αμετροεπές να ισχυριστώ ότι λείπει η δύναμη, άνετα προσπερνάς ακόμη και με 4 επιβάτες συν αποσκευές για ένα Σαββατοκύριακο.
Πέρα από συγκλονιστική εμφάνιση η Stelvio έχει πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, κορυφαία υλικά αλλά και σύγχρονη σχεδίαση. Αρκεί να ρίξει μια ματιά κανείς στο πόσο αρμονικά έχει ενσωματωθεί η κεντρική οθόνη εντός του ταμπλό: Η Ιταλική σχολή σχεδίασης στα καλύτερά της. Το ανανεωμένο εσωτερικό διαθέτει περισσότερες θέσεις για μικροαντικείμενα οι δυνατότητες διασύνδεσης είναι ανάλογες του ανταγωνισμού και το λογισμικό της κεντρικής οθόνης εύχρηστο. Τα καθίσματα είναι φαρδιά, παχιά και στηρίζουν ικανοποιητικά το σώμα στις στροφές, με μια κουβέντα σε κανακεύουν.
Το 8αρι αυτόματα κιβώτιο της ZF είναι σωστά παραμετροποιημένο για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κινητήρα.
Η ανάρτηση είναι σφιχτή όπως αρμόζει σ’ ένα σπορ αυτοκίνητο επιδόσεων.
Αν επιλέξεις πετρέλαιο 55 κετανίων ώστε να μην κροταλίζει στο ρελαντί, διαπιστώνεις πως έχει θετικό τράβηγμα χαμηλά, χωρίς να λαχανιάζει ιδιαίτερα ψηλά. Δεδομένου του χαρακτήρα (SUV) δεν μπορώ να πω ότι είναι απολύτως απαραίτητα τα επιπλέον 20PS της έκδοσης Veloce. Ούτε και περιττά είναι όμως. Έπιασα τον εαυτό μου να καταφεύγει συχνά στο πρόγραμμα Dynamic για ένα γρήγορο προσπέρασμα στους στενούς Μανιάτικους δρόμους πριν την Καρδαμύλη. Η Stelvio είναι εξαιρετική στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Σταθερή, αθόρυβη σε ταχύτητες 130 -140km/h με κατανάλωση κάτω από 10 ευρώ/100km. Αυτό οφείλεται και στο νέο πιο αεροδυναμικό πάτωμα του αυτοκινήτου. Σε δρόμο με στροφές ακροβατεί ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα. Δεν είναι Giulia, δεν είναι SUV. Έχει χαρακτήρα που ταιριάζει με τα γονίδιά της είναι πραγματική Alfa Romeo. Διαβαίνοντας από τα χωριά της Μεσσηνιακής Μάνης γίναμε θέμα.
Η Stelvio στην παραλία της Καλόγριας στην Καρδαμύλη.
H Stelvio δεν περνάει απαρατήρητη, αντίθετα μαγνητίζει τα βλέμματα σε κάθε πέρασμά της. Υπολογίστε πως μαζί της θα είστε πάντα στο επίκεντρο της προσοχής. Τούτου δοθέντος θα πρέπει να την διατηρείται πεντακάθαρη και καλογυαλισμένη και καλό είναι να έχετε και εσείς ανάλογη αισθητική ώστε να μην δείχνετε παράταιρος πίσω από το τιμόνι της. Να πάλι με παρασύρει το συναίσθημα δεν είναι ωραία γυναίκα, αυτοκίνητο είναι. Αυτοκίνητο με ψυχή θα μου επιτρέψετε να συμπληρώσω.
Που καταλήγουμε; Προφανώς αν ενδιαφέρεστε για τη Stelvio δεν ασχολείστε και πολύ με τον ανταγωνισμό. Ναι καλύτερα η Veloce με τα 210PS, οπωσδήποτε diesel. Την λάτρεψα την πράσινη, δε φεύγει όμως το μυαλό μου από το ανθρακί ματ. Καλορίζικη!
Η Stelvio είναι εξοπλισμένη με αρκετά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, σημειώνουμε: Lane Keeping Assist (σύστημα διατήρησης πορείας), Active Blind Spot Assist (ενεργό σύστημα παρακολούθησης τυφλής γωνίας), το Active Cruise Control (ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας) και Traffic Sign Recognition (σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας)
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Alfa Romeo Stelvio Sprint
Κινητήρας: diesel 2.143 cc
Ισχύς: 190 PS/3500rpm
Ροπή: 45,8kgm/1750rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,6 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση (lt/100 km): 7,6 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 161 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.687 x 1.903 x 1.632 mm
Μεταξόνιο: 2.818 mm
Βάρος: 1.745 kg
Χώρος αποσκευών: από 525 έως 1.600 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 109 ευρώ
Τιμή: Από 53.000 ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!