«Σκέπαστο τουλάχιστον σκέπαστο, το αμαξάκι το ξεσκέπαστο», έπαιζε συνέχεια το ρεφραίν από Αθήνα μέχρι Πογωνιά.

Τα ανοιχτά αυτοκίνητα, ταιριάζουν απίστευτα με το ανάγλυφο της χώρας μας ειδικά αυτή την εποχή. Ελάτε να πάμε μια βόλτα από την Αθήνα μέχρι τον Αχέροντα. Ξεκίνησα απόγευμα κατά τις 17:30 για να πετύχω τη δύση του ηλίου μετά την Ιτέα. Από Νέα Οδό μέχρι Ορχομενό στον αυτοκινητόδρομο ήταν κλειστή η οροφή. Η υφασμάτινη οροφή της BMW 420 Cabrio είναι τόσο χοντρή σα να είναι σκληρή. Από ποιοτικό υλικό με άψογη συναρμογή, οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες 130 -140km/h δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με την κλειστή έκδοση.

Η υφασμάτινη οροφή είναι 40% ελαφρύτερη από τη σκληρή οροφή του προηγούμενου μοντέλου. Λειτουργεί με ηλεκτρικό μοτέρ, που επιτρέπει το άνοιγμα-κλείσιμο μέσα σε 18 δλ. μέσω ενός μπουτόν, ακόμα και εν κινήσει, με ταχύτητες έως 50km/h. Στο χώρο αποσκευών υπάρχει ένα κάλυμμα όταν είναι στη θέση του (300lt χωρητικότητα) μπορείς να ανοίξεις την οροφή. Όταν μετακινήσεις το κάλυμμα ο χώρος αυξάνεται στα 385lt.

Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο, ανοίγω την οροφή. Ποτίζουν τα χωράφια με το βαμβάκι, η μυρωδιά του βρεγμένου τόπου αγαλλιάζει την ψυχή. Περνάω έξω από τη Λειβαδιά, το μαρτυρικό Δίστομο, Δεσφίνα, Ιτέα, Γαλαξίδι. Ο ήλιος αρχίζει να δύει, η ζέστη σε συνδυασμό με την υγρασία κάνουν την ατμόσφαιρα αποπνικτική. Σταματώ για μια ανάσα μετά την Ιτέα, η γαλήνη του τοπίου με συνεπαίρνει. Το θερμόμετρο δείχνει 36 βαθμούς Κελσίου και η ώρα είναι 19:30.

Με φόντο τον κόλπο της Ιτέας

Μετά το Γαλαξίδι προς Ερατεινή, Τολοφώνα (σ.σ: πριν πιάσει η φωτιά) ένα τοπικό μικροκλίμα ανεβάζει τη θερμοκρασία στους 40 βαθμούς Κελσίου, ώρα 20:15! Προς στιγμή σκέφτομαι να κλείσω την οροφή και να βάλω κλιματισμό, το μετανιώνω.

Κατηφορίζοντας χωρίς πάντες, προς Αγ. Πάντες.

Μετά τα Τριζόνια είναι καλύτερα, φτάνω στη Ναύπακτο πιο δροσερός. Αξίζει να τονίσω εδώ πως τα σπορ αλλά και άνετα καθίσματα με τις πολλές ρυθμίσεις έχουν στα εμπρός προσκέφαλα αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού!

Στη γέφυρα του Αιτωλικού

Την επόμενη μέρα ξεκινώ από Ναύπακτο για Πογωνιά, εννοείται από τον παλιό δρόμο από Αστακό. Αφήνω την Ιόνια Οδό στο Μεσολόγγι και κατευθύνομαι προς Αιτωλικό. Σταματώ στη γέφυρα για μια εικόνα και λίγο μετά σε μια συμπαθέστατη γιαγιά για ντομάτες περιβολίσιες, καρπούζι, ρίγανη. Όλα εξαίρετα. Τα εγγόνια της χαζεύουν το αυτοκίνητο και αρχίζουν τις ερωτήσεις: «Εδώ γιατί γράφει λέιζερ, πετάει ακτίνες;» είναι μια χαρακτηριστική από τον πιτσιρικά που του έχουν τραβήξει την προσοχή τα Adaptive LED Headlights με BMW Laserlight.

Με δέσμη φωτός στα 300m είναι σα να ταξιδεύεις μέρα ακόμη και την νύχτα. Τα φώτα αυτά με έσωσαν κυριολεκτικά ένα βράδυ που επιχείρησα να πάω από Πογωνιά, Πλαγιά από το σύντομο δρόμο που περνάει μέσα από τα μαντριά: Σκυλιά, λακκούβες, κατσίκια, γελάδια, κακοτεχνίες, τυφλές στροφές, στενέματα συνθέτουν ένα εφιαλτικό σκηνικό. Ευτυχώς μύριζε θυμάρι για παρηγοριά. Είναι ντροπή οι δρόμοι στο Δήμο Ακτίου Βόνιτσας. Γεμάτοι λακκούβες και παγίδες. Ευτυχώς η ενδοτική ανάρτηση της BMW 420 Cabrio σε συνδυασμό με την κορυφαία ακαμψία του αμαξώματος μας επιτρέπει να είμαστε άνετοι.

Στο λιμάνι της Πάλαιρου

Με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αυτή η BMW κρατάει εξαιρετικά, χωρίς να κοπανάει. Δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, αλλά η συμπεριφορά της είναι ουδέτερη αγχολυτική και εξαιρετικά σταθερή. Αν σβήσεις τα ηλεκτρονικά και προκαλέσεις την ουρά σε γλιστερό οδόστρωμα δε θα πει όχι. Το μεγάλο μεταξόνιο συντελεί στον εύκολο έλεγχο με τη σωστή δοσολογία τιμονιού γκαζιού. Χαμογελάς και συνεχίζεις.

Η μύτη του Μύτικα

Με έδρα την Πογωνιά που βρίσκεται δίπλα στον Πάλαιρο, κάναμε εκδρομές. Από το γειτονικό Μύτικα νοικιάζαμε βαρκάκια (σ.σ: με 70 ευρώ, χωρίς δίπλωμα με μηχανή 30HP) και εκδράμαμε προς Καστό, Κάλαμο, Μεγανήσι. Μοναδικής καθαρότητας νερά, καταπράσινα κολπάκια, πολλά σκάφη, επίγειος παράδεισος.

Η βόλτα με τη βάρκα σου δίνει πρόσβαση σε παραλίες μοναδικής ομορφιάς. Σας το προτείνω ακόμη και αν η ναυτοσύνη σας είναι ανύπαρκτη όπως η δική μου!

Μια μέρα πήγαμε στις Πηγές του Αχέροντα που απέχουν περίπου 100km από την Πάλαιρο. Πολύς πάρα πολύς κόσμος, απολάμβανε τη δροσιά των κρύων νερών του ποταμού. Είδα το Χάρο, μου είπε έλα, δεν είχα κέρμα, με άφησε για την άλλη φορά.

Οπότε το σούρουπο κατεβήκαμε στην όμορφη Πάργα για ένα παγωτό. Σε αντίθεση με Πάλαιρο, Μύτικα εκεί είχε πολύ, πάρα πολύ κόσμο. Κανείς δεν φορούσε μάσκα, κανείς δεν κρατούσε αποστάσεις. Προτιμήσαμε το παγωτό στο χέρι και καθίσαμε στην παραλία που μετά τη δύση του ήλιου είχε αδειάσει από κόσμο.

Μια άλλη μέρα πήγαμε στους Εγκρεμνούς στην Λευκάδα. Η διάσημη παραλία είναι και πάλι προσβάσιμη και εδώ μπορείτε να δείτε όλες τις λεπτομέρειες. Η οδήγηση της 420 Cabrio συνδυάζει τα σβέλτα προσπεράσματα χωρίς άγχος χάρη στον δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 184PS με την εξαίρετη κατευθυντικότητα στις στροφές και την επαφή με τη φύση χάρη στην ανοικτή οροφή. Την ίδια στιγμή το κιβώτιο ταχυτήτων περνάει απαρατήρητο, οι αυτόματες αλλαγές είναι τόσο ήπιες που δεν γίνονται αισθητές. Ταυτόχρονα είναι ταχύτατες από τα paddles πίσω από το τιμόνι, σε φάση τέρμα γκάζι, με τη χαρτογράφηση στο Sport.

Σηκώθηκα χαράματα για να την φωτογραφίσω με το πρώτο φως του ήλιου στην Πάλαιρο. Εσείς θα κρίνετε το αποτέλεσμα, προσωπικά όμως το απόλαυσα, γιατί την γούσταρα πολύ τη Γερμανίδα καλλονή. Ήρεμη δύναμη. Εντυπωσιακά χαμηλή ήταν και η κατανάλωσή της στα 6.1lt/100km.

Ο κόλπος του Αγ. Γιάννη δίπλα στο Βαθυαβάλι

Αρκετές φορές κολυμπήσαμε στο Βαθυαβάλι, έναν υπήνεμο κόλπο με καταπράσινα νερά. Φοβερό τοπίο, αλλά οι λεπτομέρειες χαλάνε την εικόνα. Η πρόσβαση γίνεται μέσω ενός δρόμου που θυμίζει πεδίο βολής του στρατού αισθάνομαι ντροπή για τις τοπικές αρχές.

Δειλινό με φόντο την Πάλαιρο

Όλο το κομμάτι Πάλαιρος, Μύτικας, Αστακός θυμίζει σε νοοτροπία κουλτούρα, τιμές, υποδομές την Ελλάδα της δεκαετίας του 1970. Με τα καλά της και τα αρνητικά της. Φτάνοντας στην παραλία Βαθυαβάλι υπάρχει ένα τίμιο beach bar που ηλεκτροδοτείται από πετρελαιογεννήτρια. Βλέπω το μικρό να κουβαλάει ένα κουβά πάγο για να βάλει μέσα τα νερά. Εξανίσταμαι: «Ξέρετε πόσο CO2 έχει εκλυθεί από την καύση του πετρελαίου για να σχηματιστούν τα παγάκια που μου φέρατε;» Ο πιτσιρικάς με κοιτά σα Κινέζο, χαμογελά αμήχανα όταν τον προτρέπω να χρησιμοποιήσει σε κάτι άλλο την ενέργεια του πάγου.

Επιστρέφοντας την 420 Cabrio στις εγκαταστάσεις της BMW Hellas είχα ένα μικρό κράτημα, πράγμα σπάνιο για επαγγελματία που οδηγεί συνεχώς διαφορετικά αυτοκίνητα. Δεν ξέρω αν οφείλονταν στο πόσο μου άρεσε, στις ανέμελες μέρες που πέρασα μαζί της ή στο καλοκαίρι που τελειώνει. Κατόπιν ώριμου σκέψεως αποφάνθηκα πως δεν έχει και τόση σημασία. Καλά ήταν ξεσκέπαστο!

Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW 420 Cabrio

Κινητήρας: 1.998 cc
Συνδυαστική Ισχύς: 184PS/ 5000 -6500 rpm
Ροπή: 30.8kgm/1350 – 4000 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Steptronic 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,2 sec
Τελική ταχύτητα: 236 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.1 lt/100 km (δοκιμής)
Βάρος: 1.690 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.768/1.852/1.384 mm
Μεταξόνιο: 2.851 mm
Χώρος αποσκευών: 391 -1069 lt (διθέσια διαμόρφωση)
Εκπομπές CO2: 131 gr/km WLTP
Τέλη κυκλοφορίας: 84 €
Τιμή: από 67.300€

Το στάνταρντ Live Cockpit Plus, περιλαμβάνει το σύστημα ελέγχου/λειτουργίας iDrive με Control Display 8,8 ιντσών και Touch Controller και έναν πίνακα οργάνων black panel με έγχρωμη οθόνη 5,1 ιντσών στο κέντρο. Το προαιρετικό BMW Live Cockpit Professional, από την άλλη, διαθέτει πλήρως ψηφιακή οθόνη, που περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι με μία οθόνη διαγώνια 12,3 και Control Display 10,25 ιντσών.

Διαβάστε επίσης:

Κατέβηκα στους Εγκρεμνούς Λευκάδας!

iX3: Ιδού η νέα ηλεκτρική BMW!

Δυναμικό ξεκίνημα το 2021 για BMW και Mercedes – Ρεκόρ πωλήσεων