Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε εκτενώς τη Mercedes Α 35 AMG τόσο στην 5θυρη, όσο και στην 4θυρη έκδοση. Η Α 35 AMG είναι κατά την άποψή μας η χρυσή τομή ανάμεσα στη συμβατική έκδοση των 163PS (σ.σ: η οποία έχει ικανοποιητικές επιδόσεις) και στην ακραία Α45 AMG των 421PS.
Η βασική μας δοκιμή έγινε με την Α 35 AMG sedan οδηγήσαμε όμως και την 5θυρη έκδοση σε μια προσπάθεια να εντοπίσουμε τις όποιες διαφορές μπορεί να υπάρχουν. Όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά σε δημόσιο δρόμο, πρακτικά δεν υπάρχει διαφορά. Όποιος σας πει το αντίθετο, λέει ψέματα ή είναι υποκειμενικός. Πιθανόν σε μια κλειστή σε δημόσια κυκλοφορία, στριφτερή διαδρομή η 5θυρη να αποδειχτεί πιο ευέλικτη.
Αντίστοιχα ίσως η 4θυρη λόγω κατανομής βάρους/αεροδυναμικής να έχει ένα ανεπαίσθητο πλεονέκτημα σε γρήγορες καμπές στην πίστα. Αλλά σε καμία περίπτωση τέτοιες λεπτομέρειες δεν μπορούν να παίξουν κάποιο ρόλο, στην τελική επιλογή της μιας ή της άλλης έκδοσης. Περισσότερο εδώ μπαίνει η αισθητική, που είναι καθαρά υποκειμενικός παράγοντας αλλά και η επιθυμία για διακριτικότητα: Αν θες να προκαλέσεις, επιλέγεις την 5θυρη με τη μεγάλη πίσω αεροτομή. Η sedan έκδοση έχει λιγότερο επιθετικά χαρακτηριστικά στη σχεδίασή της και περνά απαρατήρητη στους πολλούς.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ο φαν του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα αισθανθεί οικεία: Μπάκετ καθίσματα, κόκκινες ζώνες, εξαιρετικής ποιότητας υλικά, το σήμα AMG, διάτρητα αλουμινένια πεντάλ, paddles πίσω από το τιμόνι, μόνο ο Χάμιλτον λείπει. Το πάχος της στεφάνης του τιμονιού είναι ιδανικό για να ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης. Επιπλέον εντυπωσιάζει το κόκκινο σιρίτι στο πάνω μέρος της στεφάνης που δεικνύει την ευθεία των τροχών. Ο οδηγός κάθεται σωστά και έχει πολλές επιλογές για να ρυθμίσει το κάθισμα στα μέτρα του, αποκλείεται να μην βρει την ιδανική θέση οδήγησης. Πράγμα εξαιρετικά σημαντικό βέβαια για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Μπροστά του ο οδηγός έχει το μοναδικό ταμπλό της Α Class με τις δυο οθόνες υψηλής ευκρίνειας 10,25 ιντσών. Η οθόνη που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, φιλοξενεί τον πίνακα οργάνων και έχει πληθώρα διαμορφώσεων. Η δεύτερη οθόνη δεξιά του, χρησιμεύει για το χειρισμό των πολυμέσων και φυσικά του συστήματος διαδραστικής επικοινωνίας MBUX. Προφανώς ο συνειδητοποιημένος αγοραστής θα δώσει πολύ περισσότερη σημασία στις χαρτογραφήσεις του κινητήρα μέσω του AMG Dynamic Select: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual. Φτιαχτικός είναι ο διευρυμένος κρυφός φωτισμός πάνω και κάτω από το ταμπλό, στις πόρτες αλλά και μέσα στους στρογγυλούς αεραγωγούς, οι αποχρώσεις του οποίου μπορούν να επιλεγούν από τον οδηγό: Διαλέγω κόκκινο!
Η ποιότητα κατασκευής, η επιλογή των υλικών, ο συνδυασμός δέρματος, αλκαντάρα, αλουμινίου και πλέξης ανθρακονήματος γοητεύουν και τον πλέον αδιάφορο, ενώ καθιστούν σαφή τον ειδικό χαρακτήρα της κατασκευής. Μοναδικής αισθητικής οι αλουμινένιοι αεραγωγοί που θυμίζουν εισαγωγή αεροστροβίλου.
Πατώντας το κουμπί έναυσης του κινητήρα ο μπάσος ήχος του 4κυλινδρου υπερτροφοδοτούμενου δίλιτρου βενζινοκινητήρα AMG γεμίζει το χώρο. Θυμάμαι όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά Α45AMG τα υποτιμητικά σχόλια για το 4κύλινδρο μοτέρ αυτό από τους φανατικούς των V8 και V12. Πόσο άδικο είχαν…
Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει “ηλεκτρική λειτουργία”. Η ροπή των 41kgm είναι παντού και σε συνδυασμό με την αμεσότητα του αυτοματοποιημένου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων δημιουργούν μια αίσθηση, συνεχούς καταιγιστικής επιτάχυνσης. Δυο εβδομάδες στο μπάκετ της Α35 μου εξασφάλισαν ένα γλυκό μούδιασμα στο σβέρκο για άλλο τόσο.
Με την sedan ταξίδεψα ως το Μαίναλο. Με την 5θυρη έκανα τη διαδρομή Ορχομενός, Λειβαδιά, Δεσφίνα, Ιτέα, Γαλαξίδι, Ναύπακτος. Στον αυτοκινητόδρομο η Α 35AMG ταξιδεύει σα Mercedes. Καθότι η δύναμη του κινητήρα είναι μεγάλη και το αυτοκίνητο οδηγείται με το γκάζι, απολαμβάνεις τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας, που σου δίνει η περίσσεια δύναμης. Οι νεοσαλίγκαροι εξαφανίζονται από μπροστά σου, προτού δουν τι πέρασε. Το μεγάλο ατού είναι η ενδοτικότητα της ανάρτησης. Η Α35 AMG κρατάει χωρίς να κοπανάει. Προφανώς αν την επέλεγα θα έβαζα τις στάνταρ 18αρες ζάντες και όχι τις πανέμορφες 19αρες (235/35/19) του αυτοκινήτου δοκιμής μας. Αυτό θα το έκανα για ν’ αποφύγω το τόσο χαμηλό προφίλ που απαιτεί προσοχή και ενέχει συμβιβασμούς στους κακοσυντηρημένους ελληνικούς δρόμους.
Η γεωμετρία της ανάρτησης είναι γόνατα MacPhreson εμπρός, τέσσερις σύνδεσμοι πίσω. Οι μηχανικοί της AMG χρησιμοποιούν ραλιτζίδικο σετάρισμα, το αυτοκίνητο στην απότομη αλλαγή πορείας, γέρνει και μετά κρατάει απίστευτα. Σε βαθμό που νομίζεις πως θα ξεκολλήσει η άσφαλτος ή το πέλμα από το σκελετό του ελαστικού. Η στάνταρ τετρακίνηση με τον πολύδισκο κεντρικό συμπλέκτη δίνει όλη την ισχύ εμπρός, σε κανονικές συνθήκες. Μπορεί όμως να πάει αστραπιαία στο 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων. Σε ρόλο μπλοκέ διαφορικού το ηλεκτρονικό σύστημα AMG Dynamics, το οποίο μέσω του ESP, φρενάρει τον αφόρτιστο εσωτερικό τροχό, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση.
Στην πράξη τα όρια της λογικής και της νομιμότητας ξεπερνιόνται πολύ πιο γρήγορα από του αυτοκινήτου. Το Α35 ΑMG είναι ένα σύγχρονο τετρακίνητο όπλο που σου χαρίζει αβίαστα χαμόγελα και αυτοπεποίθηση. Έχεις την αίσθηση, που εύκολα γίνεται βεβαιότητα πως κρατάει κι άλλο, με όσα κι αν στρίψεις. Με το Sport+ τα ηλεκτρονικά αργούν να παρέμβουν αν “αξιολογούν” ότι ξέρεις τι κάνεις, αλλά τελικά παίζουν το ρόλο τους, χωρίς να καταργούν τους νόμους της φυσικής. Ναι γυρνάει και σε κολακεύει σαν οδηγό, κρύβοντας τις αδυναμίες σου. Αποτελεσματικά τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός με τις ασημί δαγκάνες AMG. Σε βίαιο φρενάρισμα καλό είναι να σφίξεις τον αυχένα, αν δε θες να ζαλιστείς. Εννοείται πως σβήνουν μεμιάς οι αναμνήσεις σου από Impreza, Evo, Focus RS και τα συναφή της κατηγορίας. Άλλες εποχές, υποδεέστερες κατασκευές.
Στα μάτια μου απέναντι στην Α35 AMG sedan βρίσκονται η BMW M235i xDrive Gran Coupe και η Alfa Romeo Giulia Veloce. Δεν έχω οδηγήσει ακόμη την BMW αλλά ανάμεσα στα άλλα δυο, δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο με λογικά κριτήρια. Οπότε αφήστε την καρδιά να αποφασίσει, η επιλογή σας θα είναι, ούτως ή άλλως, εξαίρετη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Α 35AMG sedan
Κινητήρας: 1.991 cc
Ισχύς: 306 PS/5.800 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/3.000-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4.8 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 10.2 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 164 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 400 €
Βάρος: 1.570 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.558/1.797/1.411 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt.
Τιμή: από 60.150 €
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ζιζέλ Πελικό: Ένοχος για όλους τους βιασμούς ο σύζυγός της – Καταδικάστηκε με την ανωτάτη των ποινών
- MIG: Ολοκληρώθηκε η πώληση ακινήτου στην Σερβία έναντι 1,55 εκατ. ευρώ
- ΟΝΕΧ: Συμφωνία με ΜΑΝ για τις μηχανές πρόωσης στα ρυμουλκά
- Εθνική Τράπεζα: Αύξηση τζίρου 3% για τις ελληνικές επιχειρήσεις το 2025 – Ποιοι κλάδοι ξεχώρισαν