Με τη νέα BMW σειρά 1 1.5lt/170PS ξεκινήσαμε για τον μύλο των Ξωτικών.

Ο παραλληλισμός ήταν άμεσος: Τα Τρίκαλα έγιναν προορισμός στις γιορτές χάρη στην επιμονή του σημερινού υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, να δημιουργήσει ένα θεματικό χωριό που θα ανεβάσει την επισκεψιμότητα της περιοχής.

1

Το εγχείρημα πέρασε από πολλά στάδια για να φτάσει στη σημερινή ώριμη μορφή του.  Όπως ακριβώς και η προσπάθεια της BMW να μπει στην κατηγορία C με τη σειρά 1.

Πέρασε από πολλά στάδια – κάποια όχι και τόσο πετυχημένα – για να φτάσει στη σημερινή ώριμη μορφή που θέτει τα στάνταρ στην κατηγορία. Παρότι αποτελεί το μικρότερο μοντέλο της εταιρίας, δεν υστερεί σε ποιότητα, εμφάνιση, τεχνολογία και επιδόσεις.

Αντίθετα, από την πρώτη κιόλας επαφή διαπιστώνει κανείς πως πρόκειται για ένα δυναμικό hatchback που απευθύνεται τόσο στους φανατικούς της εταιρίας όσο και σε εκείνους που αναζητούν ένα αυτοκίνητο ξεχωριστό, σύγχρονο και ευέλικτο εντός πόλης.

 

Η εμπρός μάσκα είναι ελαφρώς πιο μαζεμένη από τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας και δίνει ταυτότητα.

Στο κέντρο της βρίσκεται ένα μεγάλο ραντάρ για τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και γύρω περίτεχνες γραμμές διαγώνιες και κάθετες που θυμίζουν το έμβλημα Μ. Φωτιστικά σώματα led με δύο κάθετες γραμμές για φώτα ημέρας τα οποία θυμίζουν δόντια φιδιού, προσδίδουν μια χαρακτηριστική μορφή σε συνδυασμό με τους μορφοποιητές ροής αέρα στην άκρη του προφυλακτήρα. Το αυτοκίνητο δοκιμής έφερε το πακέτο Μ Sport Advanced το οποίο φέρει μεταξύ άλλων καθίσματα μπάκετ, ραφές στο ταμπλό, τιμόνι με μεγάλη διάμετρο στεφάνης η οποία ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης και άλλα ιδιαίτερα στοιχεία φωτισμού στο εσωτερικό.

 

Μυώδεις γραμμές τόσο στο εμπρός καπό όσο και στις πόρτες προσδίδουν στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το ξεχωριστό τοπίο στα Μετέωρα ανάμεσα στους πελώριους βράχους, όμορφο δημιούργημα της φύσης με τα μοναστήρια να δεσπόζουν στην κορυφή τους αποτελεί ένα μοναδικό σκηνικό. Οι περιπλανήσεις μας με την BMW 120 μας έδωσαν μερικές συναισθηματικές εικόνες.

Το αυτοκίνητο ξεχωρίζει από τις ζάντες M ελαφρού κράματος 18″ με ακτίνες σε σχήμα Y δίχρωμες (μαύρο-ασημί), του εξωτερικούς καθρέπτες στο χρώμα του αυτοκινήτου (M Portimao Blue μεταλλικό, για το αυτοκίνητο δοκιμής), τον πίσω προφυλακτήρα σε σχήμα διαχύτη και την  αεροτομή που λειτουργεί ως προέκταση της οροφής.

 

Με το σύστημα keyless entry, έχοντας το κλειδί στην τσέπη  το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει όταν πλησιάζουμε. Ανοίγοντας την πόρτα σε υποδέχεται ένα άνετο εσωτερικό, τεχνολογικά άρτιο με όλες τις σύγχρονες ανέσεις. Διπλή κυρτή οθόνη υψηλής ευκρίνειας, με την αριστερή να αποτελεί τον πίνακα οργάνων με όλες τις πληροφορίες ταξιδιού. Η κεντρική είναι αφής, διαθέτει το τελευταίο λειτουργικό BMW Operating System 9 και από εκεί μπορούμε να χειριστούμε το σύστημα ψυχαγωγίας, τον διζωνικό κλιματισμό, την πλοήγηση, να κάνουμε ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο και να αξιοποιήσουμε τις εφαρμογές του κινητού μας μέσω Apple Car play & Android Auto. Το head up display προβάλλει τις πληροφορίες που επιλέγει ο οδηγός στο οπτικό του πεδίο ώστε να μην χρειάζεται να αποσπάται η προσοχή του κατά την οδήγηση.

 

Νέα σχεδίαση στο ταμπλό το οποίο είναι φτιαγμένο από μαλακά υλικά με τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού να είναι ενσωματωμένοι, σχεδόν κρυφοί, δίνοντας μια μινιμαλιστική πινελιά στο πλούσιο σε εξοπλισμό εσωτερικό της νέας BMW σειρά 1.

Καθίσματα M sport, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα με πλευρική στήριξη, θερμαινόμενα και φωτιζόμενο λογότυπο M στο πάνω μέρος τα οποία προσθέτουν μια δυναμική στη συνολική εμπειρία ταξιδιού.

Η πανοραμική ανοιγόμενη οροφή επιτρέπει στο φως να εισέλθει στην καμπίνα όπου άνετα φιλοξενεί τέσσερις ενήλικες. Aπό τη στιγμή που η σειρά 1 έγινε προσθιοκίνητη έχουν γίνει άλματα στην αξιοποίηση των χώρων με το καινούργιο μοντέλο να διαθέτει επαρκείς χώρους.

Επιπλέον θα βρείτε ποτηροθήκες και αποθηκευτικό χώρο στο υποβραχιόνιο ανάμεσα στα καθίσματα, ενώ ο χώρος αποσκευών στα 300 lt χωράει τις αποσκευές για μια διήμερη απόδραση ενώ σε διθέσια διαμόρφωση φτάνει τα 1.135lt  για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Διαθέτει 2 θύρες USB-C εμπρός και 2 πίσω για φόρτιση συσκευών. Το ηχοσύστημα Harman/Kardon με τον κρυστάλλινο ήχο του, γεμίζει το εσωτερικό με ποιοτικό ήχο, δημιουργώντας όμορφη ατμόσφαιρα με τις μουσικές επιλογές μας.

 

Ο υπερτροδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας 1.499 cc με ήπια υβριδική τεχνολογία αποδίδει 170 PS και 280 Nm. Κινηθήκαμε αρκετά σε αυτοκινητόδρομο όπου χωρίς θόρυβο και χωρίς οι στροφές να ανεβαίνουν ψηλά δεν νιώσαμε ποτέ έλλειψη δύναμης.

Η αμεσότητα στην απόκριση του γκαζιού δημιουργεί  αυτοπεποίθηση. Από τα Μετέωρα ξεκινήσαμε μια όμορφη διαδρομή μες τα χιόνια όπου ανεβήκαμε στο Ξύλινο χωριό κοντά στο Περτούλι.

Στον επαρχιακό δρόμο, ο κινητήρας ανταποκρίνεται θετικά, μπορείς να πραγματοποιήσεις με ασφάλεια ένα προσπέρασμα σε ανηφορικό κομμάτια.

 

Σε συνδυασμό με το 7τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, όπου οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες και γρήγορες, ανεβήκαμε μέχρι το Περτούλι, το όμορφο Νεραϊδοχώρι και περάσαμε από την Ελάτη για να κατέβουμε προς την τοξωτή γέφυρα της Παλαιοκαρυάς απολαμβάνοντας τις ομορφιές της φύσης. Οι καταστροφές από την περσινή επέλαση του Daniel είναι ακόμη ορατές σε πολλά σημεία.

Δεν χρειάστηκε σχεδόν πότε να αλλάξουμε σχέση με τα paddles, πίσω από το τιμόνι, αλλά χάριν της οδηγικής ευχαρίστησης τους αξιοποιήσαμε.

Σε κατηφορικά κομμάτια αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού και κατά τη διάρκεια της πέδησης, η μπαταρία του ήπιου υβριδικού συστήματος αποθηκεύει την ανακτώμενη ενέργεια, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αυτονομία αλλά και ένα πρόσθετο Boost τραβώντας παρατεταμένα το αριστερό paddle μας έδινε επιπλέον ισχύ για 10 δευτερόλεπτα ώστε να κάνουμε πιο άνετα μια προσπέραση.

 

Στο σύνολο της διαδρομής μας η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στα 6,8 lt/100km, ενώ εύκολα μες την πόλη πέφτει κάτω από τα 6 lt/100km.

Σπάνια χρειάστηκε ν’ ανεβάσουμε στροφές, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Αυτό οφείλεται στη ροπή που είναι επαρκής από τις χαμηλές στροφές και ικανή να κινήσει το αυτοκίνητου βάρους 1.5tn ενώ οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν ξεκούραστο και ήσυχο ταξίδι. Σε αυτό συντελεί και η ηχομόνωση, όπου δεν επιτρέπει τον θόρυβο από τον αέρα και την κύλιση να εισέρχεται στην καμπίνα.

 

H BMW σειρά 1, είναι καλοζυγισμένη με ανάρτηση ενδοτική και ρύθμιση όσο πρέπει, σφιχτή. Δεν γέρνει σε καμία περίπτωση, το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται άμεσα, με ακρίβεια και ασφάλεια, ενώ δεν αισθανθήκαμε ποτέ να μας κουράζει κατά την απόσβεση ανωμαλιών, που πιστέψτε μας συναντήσαμε πάρα πολλές στο επαρχιακό δίκτυο όπου κινηθήκαμε.

Προσφέρει εμπειρία οδήγησης με συμμετοχή του οδηγού ο οποίος απολαμβάνει να οδηγεί ενώ ταυτόχρονα φτάνει ξεκούραστος στον προορισμό του. Υπό πίεση υποστρέφει έντονα και χρειάζεται προσοχή στην τοποθέτηση στην είσοδο της στροφής και απαλές κινήσεις. Αν ξέρεις τι κάνεις, γράφει ακριβείς και αναζωογονητικές τροχιές, αν την στραμπουλήξεις μουριάζει, δυστροπεί και τα ηλεκτρονικά πιάνουν δουλειά.

 

Όσον αφορά στην ενεργητική ασφάλεια, εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία εξασφαλίζουν άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις εντός και εκτός αστικού ιστού. Θα ξεχωρίσουμε τον αυτοπροσαρμοζόμενο διατηρητή ταχύτητας (adaptive cruise control) ο οποίος στην Eθνική Oδό ήταν ο βοηθός μας.

Στα 300km του αυτοκινητόδρομου αναλαμβάνει μέρος της δουλειάς διατηρώντας κατεύθυνση και αποστάσεις. Το σύστημα διατήρησης πορείας μας κεντράρει στην λωρίδα μας με αποτέλεσμα η δύναμη που χρειάζεται να βάλουμε στα χέρια μας για να στρίψουμε στις ήπιες καμπές να είναι ελάχιστη.

 

Άλλα συστήματα όπως του αυτόματου παρκαρίσματος/ξεπαρκαρίσματος, οι κάμερες 360o και οι προβολείς led με το «έξυπνο σύστημα διαχείρισης» το οποίο «σβήνει» τις δέσμες φωτός που ενοχλούν το προπορευόμενο είναι σύμμαχοι του οδηγού για ασφαλείς μετακινήσεις. Οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, η ένδειξη νεκρού σημείου στους εξωτερικούς καθρέπτες  και άλλα πολλά μας βοήθησαν να κινηθούμε με ασφάλεια.

Το σύστημα Stop & Go που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακολουθεί τη ροή της κυκλοφορίας αποδεικνύεται σωτήριο καθώς επιβραδύνει σύμφωνα με τον μπροστινό μας, σταματάει εντελώς και μόνο του ξανά ξεκινάει όταν το προπορευόμενο αυτοκίνητο προχωρήσει.

 

Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται ακριβώς στα μέτρα του οδηγού έχοντας πλήρη έλεγχο και ορατότητα παντού και πάντα. Με τιμή από 28.960 € η BMW σειρά 1 αποτελεί επιλογή και προτείνουμε να την αξιολγήσετε αν ψάχνετε αυτοκίνητο στην κατηγορία.

Προσφέρει πληθώρα πακέτων εξοπλισμού, επιλογές κινητήρα βενζίνης και πετρελαίου, μια μεγάλη παλέτα χρωματικών επιλογών έτσι ώστε ο υποψήφιος αγοραστής να διαμορφώσει ακριβώς όπως εκείνος επιθυμεί το αυτοκίνητό του. Έντονος ο ανταγωνισμός στην κατηγορία : Toyota Corolla, Peugeot 308, Audi A3, Mercedes A class, Mazda 3, Cupra Leon. Η BMW σειρά 1 ξεχωρίζει για την ισορροπημένη οδηγική συμπεριφορά της, τα σπορ στοιχεία, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, την ενδοτική ανάρτηση, τα υψηλής ποιότητας υλικά στο εσωτερικό, την τεχνολογία και την αποδοτικότητα της.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά ΒΜW 120 M Sport Advanced mild hybrid

Κυβισμός: 1.499 cc

Ισχύς: 170 PS

Ροπή: 280 Nm

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο  steptronic 7 σχέσεων

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.361 / 1.800 / 1.459 mm

Μεταξόνιο: 2.670 mm

Χώρος αποσκευών: 300 lt – 1.135 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)

Βάρος: 1.500 kg

Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,8 sec

Τελική ταχύτητα: 226 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,8 lt/100km

Εκπομπές CO2: 123 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 78 ευρώ

Τιμή: 40.528 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

 

 

Διαβάστε επίσης:

Οδηγούμε τη νέα BMW σειρά 1! (video)

Ένα παιδικό κάθισμα εμπρός!

Τα αυτοκίνητα πάνε μόνα τους για δοκιμή!