Το μεσαίο SUV φορούσε έναν καινούργιο δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα (197+20PS).

Θυμάμαι η πρώτη γενιά της GLC επιδέχονταν βελτίωση όσον αφορά το σετάρισμά της. Ήταν σαφές ότι η ανάρτηση ήθελε δουλειά, ήταν άνετη αλλά το κράτημα ήταν από ασφαλές ως αδιάφορο και η συμπεριφορά υπό πίεση νωθρή. Τούτου δοθέντος αντιλαμβάνεστε πόσο μεγάλη έκπληξη ήταν για μένα η νέα GLC. Για να είμαι δίκαιος το θέμα είχε εξαλειφθεί και στην προηγούμενη GLC Coupe αλλά εδώ οι μηχανικοί έχουν κάνει ένα βήμα παραπάνω.

Η νέα GLC με ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και  πολλαπλών συνδέσμων πίσω είναι μια πραγματική Mercedes. Για τους «παλιούς» πραγματικές Mercedes είναι οι πισωκίνητες E Class και S Class. Με κράτημα, πάτημα και άνεση υπεράνω κριτικής. Ε η νέα GLC δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από την E Class στο ταξίδι.

Εκτός ίσως από τη συμπεριφορά σε δυνατό πλευρικό άνεμο (δεν αντιμετώπισα τέτοιες συνθήκες ταξιδεύοντας). Δεν το γνωρίζω θετικά, το υποθέτω λόγω της μεγαλύτερης πλευρικής μετωπικής επιφάνειας. Η E Class με ύψος στα 1.4m δεν απέχει πολύ από το μεσαίο διαχωριστικό με αποτέλεσμα να ταξιδεύει απρόσκοπτα.

Mercedes

Αλλά και η GLC στο ταξίδι είναι «πραγματική Mercedes». Με ταχύτητα στα 130km/h στον αυτοκινητόδρομο το εσωτερικό έχει θόρυβο ίδιο με το σαλόνι του σπιτιού. Ίσως και λιγότερο. Την ίδια στιγμή ο πετρελαιοκινητήρας χάρη στο 9αρι αυτόματο κιβώτιο γυρίζει νωχελικά λίγο κάτω από τις 2000rpm ακριβώς στην περιοχή της μέγιστης ροπής. Το μεγάλο SUV επιταχύνει αγχολυτικά χάρη στη ροπή (44 + 20 Νm) και στη σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου.

Οι προσπεράσεις γίνονται αβίαστα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και χαρτογράφηση Sport που δίνει ακόμη πιο άμεση απόκριση. Η GLC σε δρόμο με στροφές έχει αρχοντική συμπεριφορά: Δεν κοπανάει καθόλου, δεν γέρνει, δε σε αγχώνει. Στρίβει όπως έρχεσαι με όσα χωρίς πρόβλημα. Μπορεί να κινηθεί πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι μπορεί να ονειρευτεί ο τυπικός χρήστης ενός τέτοιου οχήματος.

Mercedes
Ήταν δροσερά στο Μαίναλο (-8 βαθμούς Κελσίου)

Ανεβήκαμε μέχρι το χιονοδρομικό του Μαινάλου με τη GLC. Όντας 4κινητη (4Matic) παρότι φορούσε λάστιχα κανονικά δεν είχε κανένα πρόβλημα. Το δημοσιογραφικό αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο και με δυο σετ χιονοκουβέρτες ένα για κάθε άξονα αν χρειάζονταν, δε χρειάστηκε. Αξίζει να τονίσουμε πως το ήπιο υβριδικό σύστημα αποτελεί μεγάλη αβάντα τόσο στο ξεκίνημα στα κρύα πρωϊνά (είδαμε -8 βαθμούς Κελσίου στο Μαίναλο) όσο και στις ομαλές επιταχύνσεις σε ανηφορική διαδρομή.

Η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα κάνει πολύ σημαντική δουλειά στις χαμηλές στροφές εκεί που θεωρητικά υστερεί λόγω τρόπου λειτουργίας ο πετρελαιοκινητήρας. Βέβαια ο συγκεκριμένος είναι τόσο καλά εξελιγμένος και τόσο σωστά συνδυασμένος όσον αφορά τις χαρτογραφήσεις με το 9αρι αυτόματο κιβώτιο που δεν κρεμάει και δεν υστερεί πουθενά. Είναι σα να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα, μια EQC.

Ο νέος 4κύλινδρος δίλιτρος ντίζελ φέρει μια σειρά αναβαθμίσεων όπως αλλαγή στη διαδρομή των εμβόλων, αύξηση της πίεσης ψεκασμού, δύο υδρόψυκτους υπερτροφοδότες και πολλές βελτιώσεις στο κύκλωμα επεξεργασίας των καυσαερίων. Ταυτόχρονα συνδυάζεται με το ήπιο 48V υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς που τον συνοδεύει.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό της νέας GLC (στάνταρ στις επαναφορτιζόμενες εκδόσεις) περιλαμβάνεται πακέτο με αερανάρτηση AIRMATIC και σύστημα τετραδιεύθυνσης. Η αερανάρτηση διαθέτει ενεργή ρύθμιση των χαρακτηριστικών απόσβεσης ενώ το σύστημα τετραδιεύθυνσης στρίβει τους πίσω τροχούς σε γωνιά έως 4,5 μοίρες αντίθετα από τους εμπρός σε ταχύτητες έως 60 km/h.

Οπότε είναι αισθητή η άμεση απόκριση στους ελιγμούς, το όχημα διαθέτει ευελιξία ενώ σε ταχύτητες άνω των 60 km/h οι πίσω τροχοί στρίβουν έως και 4,5 μοίρες στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη σταθερότητα ολισθαίνοντας το πίσω μέρος προς το εσωτερικό της στροφής.

H νέα GLC δεν ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά από την προκάτοχό της, παρόλο που είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις αλλά και λίγο πιο χαμηλή. Εμπρός τα νέα φώτα με καινούργια οπτική υπογραφή εντυπωσιάζουν και με τη λειτουργία τους το βράδυ. Όντας full led και προσαρμοζόμενα, στρίβουν μαζί με το τιμόνι φωτίζουν στα 400m και σκιάζουν τα προπορευόμενα ή τα αντίθετα διερχόμενα οχήματα (έως 4). Κοντολογίς είτε μέρα ταξιδεύεις, είτε νύχτα, ένα και το αυτό. Παρατηρώντας την GLC απέξω στέκεσαι στην εντυπωσιακή μάσκα – χωροδικτύωμα αλλά και στην προστατευτικό σκαλοπάτι στο πλάι του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό αντικρύζεις ένα απέριττο, στυλάτο σαλόνι με συνδυασμό δέρματος και αλουμινίου. Η ποιότητα είναι αισθητή και συμβαδίζει με την αρμονία. Η κεκλιμένη κεντρική οθόνη 12,3’’ αποτελεί φυσική επέκταση την κεντρικής κονσόλας, άριστα ενσωματωμένη, λες και ήταν πάντα εκεί, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 11,9’’ και ο κρυφός φωτισμός με οπτικές ίνες προσδίδουν στη συνολική εικόνα μια διάσταση εκπληκτική.

Η κεντρική οθόνη αφής είναι εύχρηστη ενώ το MBUX δεύτερης γενιάς, εκτός από αναβαθμισμένες δυνατότητες, έχει γίνει ταχύτερο. Ταυτόχρονα τα γραφικά είναι εύληπτα και η πλοήγηση στα μενού ακολουθεί την κοινή λογική καθιστώντας το χειρισμό βασικών λειτουργιών εύκολο ακόμη και για τον ευκαιριακό χρήστη.

Mercedes

Οι χώροι είναι καλύτεροι χάρη και στο μεγαλύτερο μεταξόνιο (1.5cm) ειδικά οι πίσω επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο για τα πόδια τους σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 70 lt, φτάνοντας τα 620 lt. Πρόκειται για μια από τις θετικές συνέπειες που έχει το χτίσιμο της νέας GLC στη πλατφόρμα MRA2, οι χώροι που προσφέρει η GLC είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί για την κατηγορία.

Ο ανταγωνισμός είναι εξαιρετικά έντονος ενδεικτικά αναφέρω: BMW X3, Volvo XC60, Mazda CX60, Alfa Romeo Stelvio, DS7, Jaguar F Pace. Η GLC με τον πετρελαιοκινητήρα δεν υστερεί σε κανένα τομέα, εντυπωσιάζει σε ανάρτηση, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, άνεση ταξιδιού. Η τελική επιλογή εναπόκειται στο προσωπικό γούστο, εγώ μπορώ μόνο να σας διαβεβαιώσω για την αρτιότητα του συγκεκριμένου μοντέλου. Το οποίο θα επέλεγα σίγουρα με τον πετρελαιοκινητήρα που του ταιριάζει γάντι!

Mercedes

Τεχνικά χαρακτηριστικά Μercedes GLC 220d 4matic

Kινητήρας: 1.993 cc

Ισχύς: 197 ps/3.600 rpm

Ροπή: 440 Νm/1.800-2.800rpm (ηλεκτροκινητήρας: +23 ps, +200 nm)

Κιβώτιο:  Αυτόματο, 9 σχέσεων

Μετάδοση: Στους 4 τροχούς

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,0 sec

Τελική ταχύτητα:  219 km/h

Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 6,5 lt/100 km

2: 136 g/km (WLTP)

Τέλη κυκλοφορίας: 95 ευρώ

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.716/1.890/1.640 mm

Μεταξόνιο: 2.888 mm

Χώρος αποσκευών: 620 lt

Βάρος: 2.000 kg

Τιμή: από 72.650 ευρώ

Mercedes

Διαβάστε επίσης:

Ο χειμώνας στη Σουηδική Λαπωνία κρατά πολύ!

Τετράφυλο τριφύλι: Ο θρύλος με αριθμούς!