Η επαναφορτιζόμενη Χ2 έχει εκτός από το θερμικό κινητήρα (125PS, 3κύλινδρος, turbo, βενζίνη) που κινεί τον εμπρός άξονα και έναν ηλεκτροκινητήρα (95PS) που εδράζεται και κινεί τον πίσω άξονα. Αξίζει να τονιστεί πως ο ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται στον πίσω άξονα στις κατά βάση προσθιοκίνητες Χ1, Χ2. Στις πισωκίνητες BMW o ηλεκτροκινητήρας ενσωματώνεται στο 8αρι κιβώτιο.
Η Χ2 phev είναι 4κίνητη καθώς τον εμπρός άξονα κινεί ο θερμικός κινητήρας και τον πίσω άξονα ο ηλεκτροκινητήρας.
Μαζί της ταξιδέψαμε υπό πυκνή ομίχλη από την Αθήνα προς το Μαίναλο και το ιστορικό Λεβίδι. Στο ταξίδι τα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας του αυτοκινήτου είναι μια ακόμη ασφαλιστική δικλείδα για τον οδηγό. Το head up display σε βοηθά να μην παίρνεις τα μάτια σου από το δρόμο, τα άνετα καθίσματα σε κανακεύουν, το ποιοτικό ηχητικό σύστημα σου κρατά συντροφιά. Πράγματι και αυτή η BMW έχει φτιαχτεί για να ταξιδεύει. Υπό ομίχλη, μειώνουμε ταχύτητα, ανάβουμε τα φώτα ομίχλης, δεν ανάβουμε τη μεγάλη σκάλα, ανάβουμε τα αλάρμ και παρακολουθούμε την άσπρη γραμμή που βρίσκεται στη μέση του αυτοκινητόδρομου για να έχουμε σταθερή πορεία. Τα ελαστικά 245/45/19 Michelin Pilot Sport 4 περιορίζουν σημαντικά την άνεση, θα προτιμούσαμε για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ένα πιο συμβατικό ελαστικό σε 18αρα ζάντα.
Είναι βέβαιο πως τα σπορ ελαστικά είναι εντελώς ακατάλληλα για το τερέν δοκιμών που επιφυλάσσαμε στη Χ2. Χιόνισε έντονα στην ορεινή Αρκαδία και αδράξαμε την ευκαιρία να δούμε τι κάνει το αυτοκίνητο σ’ αυτές τις συνθήκες!
Προφανώς είναι αδύνατον να κινηθούμε χωρίς υποβοήθηση στην πρόσφυση. Τοποθετήσαμε στους εμπρός τροχούς (σ.σ: σε 4κινητο βάζουμε μπροστά τις αλυσίδες ή τα πανιά) αντιολισθητικές κουβέρτες, ώστε να έχουμε πρόσφυση στο φρέσκο χιόνι και ξεκινήσαμε για το χιονοδρομικό του Μαινάλου. Ίσως ν’ ανέβαινε η Χ2 ως εκεί χωρίς κουβέρτες αν δεν μας έκοβε κανένας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν κατέβαινε! Με την πρόσφυση που μας εξασφάλιζαν οι κουβέρτες και καθώς ο δρόμος ήταν άδειος αρχίσαμε τις δοκιμές.
Σταμάτημα και εκκίνηση στην παγωμένη ανηφόρα: Σπινάρει έντονα το πίσω μέρος και με αιφνιδιάζει. Σκέφτομαι γιατί συμβαίνει αυτό, όντας υβριδικό ξεκινά ηλεκτρικά με τον πίσω άξονα. Βάζω επιλογή Sport που ενεργοποιεί τον θερμικό κινητήρα, ξεκινάω, οι εμπρός τροχοί τραβούν θετικά, οι πίσω χαζοσπινάρουν. Σταματώ, στρίβω τελείως το τιμόνι, και επιχειρώ να εκκινήσω εκ νέου: Έντονο σπινάρισμα πίσω για λίγο μέχρι να τραβήξουν οι εμπρός τροχοί. Έκανα πολλές δοκιμές ακόμη προτού καταλήξω στα εξής: Ο Γερμανός μηχανικός που σετάρισε το αυτοκίνητο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι σ’ αυτές τις συνθήκες το δοκίμαζε με χειμερινά ελαστικά ή χιονολάστιχα που εξασφαλίζουν τα ίδια επίπεδα πρόσφυσης και στους δυο άξονες.
Εγώ είχα εξασφαλίσει με τις κουβέρτες πρόσφυση στον εμπρός άξονα, αλλά πίσω το αυτοκίνητο φορούσε ψηλοτάκουνα σε αγώνα τρεξίματος. Λόγω υβριδικής τετρακίνησης, δεν υπάρχει διαφορικό να “κλειδώσει” την ισχύ μπροστά και τα ηλεκτρονικά έκαναν τη δουλειά του, μετά από μερικά sec, όσα χρειάζονταν για να παρακάμψουν την default εντολή που εκκινεί το υβριδικό αυτοκίνητο με τον ηλεκτροκινητήρα. Στο μεταξύ σπινάρισμα…
Με τη χαρτογράφηση στο eco pro ή στο comfort ετοιμαστείτε για έντονη μπάντα, πριν πάρει ο θερμικός κινητήρας. Στο Sport με πλήρη ισχύ η Χ2 phev με τη βοήθεια των αντιολισθητικών κουβερτών αντιμετώπισε ότι δυσκολία κι αν της βάλαμε. Ακόμη και σε έντονη ανηφόρα υπό κλίση σε μανούβρα, με τον εμπρός αριστερά και τον πίσω δεξιά τροχό να αιωρούνται, το σύστημα έδωσε δύναμη στον εμπρός δεξί τροχό που τράβηξε και για τους τέσσερις.
Προφανώς όσοι ασχολούνται με οδήγηση σε μεικτές συνθήκες και ολισθηρό τερέν ξέρουν καλά πως το 80% είναι τα ελαστικά και μόλις 20% η 4κινηση. Να είστε βέβαιοι πως ένα δικίνητο όχημα με χειμερινά ελαστικά, θα πάει πολύ πιο μακριά από οιοδήποτε τετρακίνητο με σπορ ελαστικά. Ειδικά αν μιλάμε για κατηφόρα, ναι ξέρω το hill decent control εσείς ξέρετε ότι δε φτιάχνει πρόσφυση, απλά εκμεταλλεύεται την υπάρχουσα;
Συμπέρασμα: Η υβριδική 4κινηση της Χ2 phev μπορεί να σε βοηθήσει με τα κατάλληλα ελαστικά. Αν προσπαθήσεις με σπορ ελαστικά να εκκινήσεις σε ανηφόρα σε ολισθηρό τερέν με τα ήπια υβριδικά προγράμματα, θα έρθεις σε δύσκολη θέση, σα να έχεις ένα μπροστόβαρο πισωκίνητο. Σας προτρέπω να μην επιχειρήσετε αντίστοιχες δοκιμές αν δεν έχετε τις γνώσεις και τα κατάλληλα βοηθήματα.
Περίμενα να δω αν θα επηρεαστεί η αυτονομία της μπαταρίας ή ο ρυθμός φόρτισής της λόγω του παγετού. Ούτε το ένα, ούτε το άλλο συνέβη. Η Χ2 έχει μπαταρία ιόντων λιθίου 10kwh που δίνει ηλεκτρική αυτονομία 50km. Με τη χαρτογράφηση Εco Pro στο ταξίδι η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6lt/100km, τιμή εξαιρετική για 4κινητο SUV, 220PS. Τα προσπεράσματα δε, είναι αστραπιαία με το πρόγραμμα Sport. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε και ένα ιδιαίτερο γκρι χρώμα και φανταστικά μπάκετ καθίσματα, αμφότερα μου έφτιαχναν τη διάθεση. Όσοι τη σκέφτονται για εταιρικό αυτοκίνητο αξίζει να υπολογίσουν τα οφέλη καθώς έχει κάτω από 40χ λτπφ και εκπομπές CO2 κάτω από 50gr/km.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA BMW X2 xDrive25e
Κινητήρας: 1499 cc και ηλεκτροκινητήρας
Συνολική ισχύς: 220 PS/ 5000 rpm
Συνδυαστική ροπή: 39 kgm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,8 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,4 lt+ 14kwh/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 38 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1730 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.360/1.824/1.512 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 410 -1290lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: από 46.150 €
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!