• AUTO

    Smart: #1, #3 ισχύος 200KW (272PS)


    Η μάρκα λανσάρεται εκ νέου με δυο 4θυρα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μήκους άνω των 4m, με ισχύ έως 315kw(430PS) και τιμές έως 55χ.

    Η Smart έχει μία ιστορία 30 ετών, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Mercedes-Benz. Η ιδέα ενός μικρού διθέσιου αυτοκινήτου αποτέλεσε επιτυχία το 1998. Το 2006, η Daimler AG αποκτά το 100% της μάρκας Smart. Μέχρι το 2023 τα μοντέλα της smart ανανεώθηκαν 3 φορές.

    Η πρώτη γενιά (1998 – 2007) περιλάμβανε αρχικά τα smart fortwo, fortwo cabrio και αργότερα τα roadster & roadster coupe και τα forfour. Η δεύτερη γενιά (2007 – 2014) περιλάμβανε μόνο τα fortwo και fortwo cabrio, ενώ η τρίτη (2014 – σήμερα) τα αμιγώς ηλεκτρικά fortwo coupe, fortwo cabrio και forfour. Στην Ελλάδα, η Smart πέτυχε πωλήσεις 33.600 μονάδων.

    Η εταιρεία αποφάσισε να κάνει επανεκκίνηση για τη νέα εποχή που διαμορφώνεται στην αυτοκίνηση. H Smart Europe GmbH ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2020 ως 100% θυγατρική της Smart Automobile Co., Ltd. με έδρα το Leinfelden-Echterdingen, κοντά στη Στουτγάρδη. Η Smart Automobile Co., Ltd. ιδρύθηκε ως μια παγκόσμια κοινοπραξία μεταξύ της Mercedes-Benz AG και της Geely Automobile Co., Ltd. Γενικός Εισαγωγέας για τη μάρκα στην Ελλάδα είναι η Star Automotive Ελλάς Μον. Α.Ε.


    smart #1
    Το πρώτο δείγμα γραφής της αναγεννημένης smart είναι το #1. Η εμφάνισή του χαρακτηρίζεται από νέα σχεδίαση, νέα τεχνολογία και μία νέα προσέγγιση όσον αφορά στην αστική του ταυτότητα. Το εξωτερικό του χαρακτηρίζεται από στοιχεία όπως οι κρυφές ηλεκτρικές χειρολαβές, οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και η μεγάλη ηλιοροφή που δεν θα περίμενε κανείς σε ένα αυτοκίνητο 4,2m. Η πόρτα χωρίς πλαίσιο και η επιλογή της διχρωμίας είναι διαχρονικά χαρακτηριστικά Smart.


    Εκτός από τις κρυφές χειρολαβές που αναδύονται αυτόματα όταν πλησιάζουμε το αυτοκίνητο, τα εντυπωσιακά φώτα CyberSpark+ με λειτουργία προσαρμοζόμενου μακρινού φωτισμού είναι ένα ακόμα σημείο που αποτελεί αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό της νέας οικογένειας Smart. Ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να προσαρμόσει το εσωτερικό σύμφωνα με το στυλ και τις ανάγκες του. Μια επιλογή θεμάτων και φωτισμού περιβάλλοντος από τις οθόνες πολυμέσων, αλλάζει το χαρακτήρα ολόκληρης της καμπίνας.


    Στο εσωτερικό δεσπόζουν ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 9,2΄΄, ένα HUD 10 ιντσών και μια κεντρική οθόνη 12,8 ιντσών. Αυτή η κεντρική οθόνη είναι το κέντρο συνδεσιμότητας του αυτοκινήτου όπου ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τη διαμόρφωση του οχήματος, να επιλέγει τη μουσική στο σύστημα ήχου, να ελέγχει τις προβολές από την κάμερα 360 μοιρών και ακόμα και την ποιότητα του αέρα (εσωτερικά και εξωτερικά). Το #1 πέτυχε βαθμολογία 5 αστέρων στο τεστ της EuroNCAP. Η δομή του αμαξώματός του σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για να πληροί τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας, αποτελούμενη κυρίως από θερμοδιαμορφωμένο χάλυβα και χάλυβα υψηλής αντοχής. Αυτό δημιουργεί ένα ισχυρό περιβάλλον ασφαλείας για τους επιβάτες του, αφού του επιτρέπει να αντιστέκεται αποτελεσματικά στις εξωτερικές συγκρούσεις και να ελαχιστοποιεί τις ζημιές σε άλλα οχήματα.


    Tο λογισμικό είναι η καρδιά των βασικών λειτουργιών του αυτοκινήτου. H Smart συνεργάστηκε με την ECARX, μία εταιρεία εξειδικευμένη στην ενοποίηση λογισμικού και hardware. H μονάδα επικοινωνίας 4G LTE είναι ο ενεργοποιητής της υψηλής ταχύτητάς σύνδεσης με τον κόσμο, με επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 8155. Ως έξυπνο αυτοκίνητο, διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη ώστε οι εφαρμογές να μαθαίνουν και να βελτιώνονται για να καλύπτουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες του οδηγού. Tο άβαταρ του #1 (η αλεπού) αλληλεπιδρά με τους επιβάτες και ανταποκρίνεται στις φωνητικές τους εντολές. Με την απλή εντολή «hello smart»,ο έξυπνος φωνητικός βοηθός θα ενεργοποιηθεί και οι επιβάτες μπορούν να βρουν έναν προορισμό ή να επιλέξουν μουσική στο τρισδιάστατο interface. Όλα αυτά, άψογα διασυνδεδεμένα με το οικοσύστημα του αυτοκινήτου, την εφαρμογή hello smart και τα δεδομένα στο cloud. Η σύνδεση γίνεται με έναν προσωπικό κωδικό στη smart και προστατεύεται από τα υψηλότερα πρότυπα κρυπτογράφησης ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.


    Το #1 στη βασική του έκδοση προσφέρει μέγιστη απόδοση 200 kW με μπαταρία 49 kWh που χαρίζει 310km αυτονομίας. Με τη μπαταρία 66 kWh που προσφέρεται για τις πλουσιότερες σειρές εξοπλισμού, η αυτονομία αυξάνεται στα 440km. Η μπαταρία φορτίζει με εναλλασσόμενο ρεύμα AC από 10-80 % με 22 kW σε 3 ώρες, ενώ με την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση DC, αυτό μπορεί να επιτευχθεί σε λιγότερο από 30 λεπτά.


    Smart #3
    Το coupé SUV της Smart με μήκος 4,4 μέτρα και πλάτος 1,8 μέτρα ξεχωρίζει από τη φαρδιά σχάρα σε σχήμα Α και τους λεπτούς προβολείς LED. Οι μεγάλοι τροχοί 19 ιντσών συμπληρώνουν τη σπορ εμφάνιση, ενώ στην έκδοση BRABUS το #3 διατίθεται με σπορ ζάντες 20 ιντσών. Το σπορ εξωτερικό αντανακλάται και στις επιδόσεις του #3: σε τέσσερις από τις πέντε εκδόσεις, η μέγιστη ισχύς είναι 200 kW ενώ στη BRABUS φτάνει στα 315 kW, αποτελώντας σημείο αναφοράς για τη συγκεκριμένη κατηγορία στην αγορά. Όσον αφορά στην επιτάχυνση 0 – 100 km/h, το #3 στην έκδοση BRABUS πετυχαίνει χρόνο 3,7 sec, ενώ στη γραμμή Pro+, που θεωρείται η βασική για το #3, επιταχύνει από 0 – 100 km/h σε 5,8 sec. Επιπλέον, το smart #3 έχει αυξημένη αυτονομία ως προς το #1 η οποία κυμαίνεται από 325 km έως 455km (WLTP). To βελτιωμένο σύστημα ανάρτησης και το μεταξόνιο 2.785 mm σε συνδυασμό με το αεροδυναμικό αμάξωμα και τον συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 που πετυχαίνει το μοντέλο, προσφέρουν μία δυναμική οδηγική εμπειρία. Για την έκδοση BRABUS, η οποία παραδοσιακά έχει τα πιο σπορ χαρακτηριστικά απ’ όλες τις υπόλοιπες, προσφέρονται μεγαλύτεροι τροχοί, σπορτίφ πεντάλ οδήγησης, ένας ειδικά διαμορφωμένος ήχος κινητήρα που της προσδίδει αίσθηση motorsport και τετρακίνηση (ΑWD). H εισαγωγική έκδοση Pro προσφέρει ισχύ 200 kW, και επιτάχυνση από 0 στα 100 km/h σε μόλις 5,8 sec. Όπως και στις άλλες εκδόσεις, η Pro διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό που προσφέρει εμπειρία οδήγησης.


    Διαβάστε επίσης:

    Αλβανία: Επεισόδια στα Τίρανα – Ζητούν την παραίτηση του δημάρχου

    Μητσοτάκης – Γέφυρα Σερβίων: Διάλογος με ιδιοκτήτρια καντίνας

    Μητσοτάκης προς Σκόπια: Αν επιμείνετε στις προκλήσεις κλείνει ο ευρωπαϊκός δρόμος



    ΣΧΟΛΙΑ