Η εγκατάσταση V2G στο Ευρωπαϊκό Τεχνικό Κέντρο της Nissan στο Cranfield, είναι η πρώτη μεγάλης κλίμακας του είδους, στο πλαίσιο των δοκιμών που συγχρηματοδοτούνται από την Innovate UK. Το όλο εγχείρημα θα δοκιμάσει και θα δείξει πώς η αποθήκευση και η διανομή ηλεκτρικής ενέργειας από τις μπαταρίες των εταιρικών οχημάτων, μπορεί να δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα για τις συμμετέχουσες εταιρείες, καθώς και να υποστηρίξει το δίκτυο ηλεκτροδότησης
Έχοντας επικυρώσει την τεχνολογία στις εγκαταστάσεις της Nissan στο Cranfield, το εγχείρημα διευρύνεται τώρα με περισσότερους συμμετέχοντες για τη δοκιμή, ενώ στον σχεδιασμό περιλαμβάνει και την ανάπτυξη φορτιστών V2G, για οργανισμούς σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η τεχνολογία V2G μετατρέπει τα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan σε μια συνολική ενεργειακή λύση, διασφαλίζοντας ότι οι μπαταρίες τους δεν αποθηκεύουν απλώς ενέργεια για κίνηση, αλλά μπορούν παράλληλα να προσφέρουν την αποθηκευμένη ενέργεια σε μια οικιακή ή εμπορική εγκατάσταση, ή ακόμα και να την επιστρέψουν πίσω στο δίκτυο. Τα οχήματα μπορούν να φορτίσουν όταν η ζήτηση για ενέργεια είναι χαμηλότερη ή όταν η ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές είναι διαθέσιμη, μειώνοντας την εξάρτηση από την παραγωγή ενέργειας μέσω ορυκτών καυσίμων, δίνοντας με αυτό τον τρόπο στο V2G ενεργό ρόλο στις προσπάθειες μείωσης του άνθρακα.
Η τεχνολογία μπορεί επίσης να απελευθερώσει χωρητικότητα στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας που διανέμουν ενέργεια σε όλη τη χώρα. Σε συνεργασία με την UK Power Networks, η δοκιμή θα συνεχιστεί για να διερευνηθούν ευκαιρίες για τους πελάτες να κερδίσουν πρόσθετα έσοδα από αυτό, ως υπηρεσία.
Ο Luke Ellis, Διευθυντής Προγράμματος V2G της E.ON UK, δήλωσε: “Η λειτουργία ενός ηλεκτρικού στόλου οχημάτων σημαίνει περαιτέρω συμβολή στον στόχο των καθαρών μηδενικών εκπομπών, αλλά και εξοικονόμηση χρημάτων. Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας V2G, προσφέρει μεγαλύτερη εξοικονόμηση κόστους και την ευκαιρία να κερδίσετε επιπλέον έσοδα. Τα οχήματα του στόλου σας, που παραμένουν σε αδράνεια όλη τη νύχτα, ή ακόμα και κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας, θα μπορούσαν να έχουν τις μπαταρίες τους φορτισμένες όταν η ζήτηση είναι χαμηλή, προσφέροντας το απόθεμα της ενέργειά τους όταν η ζήτηση είναι υψηλή, αλλά εξακολουθώντας να είναι φορτισμένα και έτοιμα για χρήση, όταν απαιτηθεί.”
Ο Peter McDonald, Διευθυντής Εταιρικών Πωλήσεων της Nissan Motor GB, δήλωσε: “Γνωρίζουμε ότι πολλοί οργανισμοί δεν εξετάζουν απλώς την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά επίσης εξετάζουν και το ενεργειακό τους αποτύπωμα, σε έναν κόσμο όπου τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται γρήγορα ο κανόνας. Η Nissan συνεργάζεται με την E.ON σε αυτό το συναρπαστικό έργο ενεργειακών υποδομών για την επιτάχυνση της τεχνολογίας V2G στο Ηνωμένο Βασίλειο. Χάρη στο LEAF και το e-NV200 που είναι συμβατά με το V2G, αυτά τα EVs είναι έτοιμα για το μέλλον.”
Το πακέτο V2G για τους συμμετέχοντες στη δοκιμή θα προσφερθεί σε επιδοτούμενη τιμή, μέσω χρηματοδότησης επιχορήγησης από την Innovate UK. Οχήματα συμβατά με την τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε αυτό το έργο, είναι επί του παρόντος τα Nissan e-NV200 και Nissan LEAF2.
Εκτός από την E.ON και την Nissan, η κοινοπραξία για το εγχείρημα του V2G (γνωστή ως e4Future) περιλαμβάνει το Πανεπιστήμιο του Newcastle, το Imperial College London, την Northern Powergrid, την UK Power Networks και την National Grid ESO. Η πλατφόρμα V2G που χρησιμοποιείται στη δοκιμή χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό του υπάρχοντος λογισμικού Virtual Power Plant της Ε.ON, καθώς και ενός λειτουργικού συστήματος φόρτισης που παρέχεται από την Virta, συνεργάτη ηλεκτρικής κινητικότητας της E.ON.
Στην Ελλάδα, η Nissan προσφέρει τα αμιγώς ηλεκτρικά Nissan LEAF, e-NV200 και e-EVALIA που τώρα μπορούν αποκτηθούν από ιδιώτες και επαγγελματίες (ταξί, αστικές διανομές κ.α.) με σημαντικά κίνητρα και οφέλη, στο πλαίσιο των μέτρων που προωθεί η Κυβέρνηση για την Ηλεκτροκίνηση. Περισσότερες πληροφορίες για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Nissan είναι διαθέσιμες στο https://www.nissan.gr/vehicles/electric-vehicles.html
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ