Για 3ο συνεχόμενο μήνα η αγορά κατέγραψε πτώση που έφτασε το -15.2% το Σεπτέμβριο.

Συνεχίζει την πτωτική πορεία της η αγορά αυτοκινήτου. Μετά από δυο κακούς μήνες Ιούλιο και Αύγουστο ακολούθησε ένας εξίσου κακός το Σεπτέμβριο όπου κατέγραψε 9.665 πωλήσεις έναντι 11.401 πέρυσι το ίδιο διάστημα. Παρότι η έκθεση Αυτοκινήτου Auto Athina 2024 που ολοκληρώνεται αύριο, ξεπέρασε κάθε προσδοκία όσον αφορά στην επισκεψιμότητα, οι παραγγελίες παρέμειναν παγιωμένες και παγωμένες. Προφανώς αυτό οφείλεται στις υψηλές τιμές των αυτοκινήτων. Οι αυξήσεις αποθαρρύνουν τους υποψήφιους αγοραστές οι οποίοι παρατείνουν την χρήση του παλιού αυτοκινήτου τους. Έτσι ο στόλος μας έχει φτάσει κατά μέσο όρο τα 18 έτη, είναι από τους παλιότερους στην Ευρώπη, εξαιρετικά ενεργοβόρος, ρυπογόνος και χωρίς σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας. Είναι αλήθεια πως τα παλιά αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται ευρέως καθώς δεν εφαρμόζονται οι νόμοι. Εκατομμύρια από αυτά δεν περνούν ΚΤΕΟ, δεν πληρώνουν ασφάλιστρα ή τέλη κυκλοφορίας. Προφανώς η πτώση της αγοράς των νέων αυτοκινήτων συνοδεύεται από άνοδο της αγοράς των μεταχειρισμένων που έρχονται να καλύψουν τις ανελαστικές ανάγκες των καταναλωτών. Ένα επιπλέον στοιχείο που προβληματίζει το αγοραστικό κοινό είναι το μείγμα των νέων μοντέλων. Η βενζίνη (-11.6%) και το diesel (-8,2%) φθίνουν καθώς όλοι στρέφονται στα εξηλεκτρισμένα μοντέλα αλλά αρκετοί είναι ακόμη σκεπτικοί για την επιλογή επαναφορτιζόμενου οχήματος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πλέον τα υβριδικά να είναι το 46.6% της αγοράς. Αντίστοιχα τα επαναφορτιζόμενα οχήματα (16.5%) έχουν μια μικρή αύξηση από πέρυσι (+0.2%). Αξίζει να τονιστεί πως η αγορά στο 9μηνο παραμένει οριακά θετική με ρυθμό 3.4% έχουν πουληθεί 108.039 οχήματα έναντι 104.510 πέρυσι τέτοια εποχή.

Τώρα όσον αφορά στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού έχει ένα ενδιαφέρον ότι οι περισσότεροι (55,5%) επιλέγουν μικρό όχημα της κατηγορίας Β. Την ίδια ώρα πάνω από ένας στους δυο επιλέγει SUV (BSUV 30,9%, C SUV 18,8%, DSUV 4,1%) και αν σ’ αυτό προσθέσεις και την υπόλοιπη κατηγορία Β (24,6%) έχoυμε ένα ποσοστό 75% σε μικρό αυτοκίνητο πόλης ή SUV! Δύσκολα μπορεί να πιστέψει κανείς πως η κατηγορία C (Hyundai i30) 6,5% και D (Tesla Model 3) 1,8% έχουν συρρικνωθεί στο 8,3% της αγοράς αφήνοντας ένα 16% της αγοράς για όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες. Στην πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων τον Αύγουστο βρίσκεται η Toyota με ποσοστό 23.1% (1882 πωλήσεις) με τη Suzuki να ακολουθεί με 660 πωλήσεις. Όσον αφορά στα best seller της αγοράς αυτά είναι το Yaris Cross με 5872 πωλήσεις και το Yaris με 5380 πωλήσεις.

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Σεπτέμβριο, έχει ως εξής:

Διαβάστε επίσης

Η Toyota επιστρέφει στη Formula 1!

Ολοκληρώνεται την Κυριακή η Auto Athina!

Mini Cabrio: Always Open!