Το αυτοκίνητο κατανοεί όταν δεν είστε στα καλύτερά σας και παρεμβαίνει όταν χρειάζεστε υποστήριξη.
Σε όλους μας αρέσει να σκεφτόμαστε ότι είμαστε καλοί οδηγοί, γνωρίζουμε όμως επίσης ότι ακόμη και οι καλύτεροι από εμάς κάνουν λάθη. Οι άνθρωποι μπορεί να είναι αφηρημένοι, να αγχωθούν, να νυστάξουν ή να βρεθούν σε άλλη κατάσταση που έχει αντίκτυπο στην οδήγηση. Και όταν οι άνθρωποι δεν βρίσκονται στα καλύτερά τους, μπορεί να χρειάζονται βοήθεια. Για να φτάσουμε σε ένα μέλλον με μηδενικές συγκρούσεις, πρέπει να εξετάσουμε όλους τους λόγους για τους οποίους μπορεί να συμβεί μία σύγκρουση.
Παραδοσιακά, εστιάζουμε στο να κάνουμε τα αυτοκίνητα μας να κατανοούν καλύτερα τι συμβαίνει γύρω τους, ώστε να βοηθούμε στην προστασία των ανθρώπων στο εσωτερικό τους. Αλλά για να καινοτομήσουμε ως προς το πώς προστατεύουμε τους ανθρώπους, πρέπει να προχωρήσουμε κι άλλο – χρειάζεται να βελτιώσουμε το πώς κατανοεί το αυτοκίνητο την κατάσταση του οδηγού. Γι’ αυτό το λόγο η Volvo δημιούργησε το Σύστημα Ανάλυσης Οδηγικής Συμπεριφοράς.
Αυτό το σύστημα ανίχνευσης εσωτερικού σε πραγματικό χρόνο βασίζεται σε μία ξεκάθαρη ιδέα: Εάν ένα αυτοκίνητο μπορεί να κατανοήσει ποτέ ο οδηγός βρίσκεται σε μία κατάσταση που δεν είναι η καλύτερη δυνατή για οδήγηση, το αυτοκίνητο μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα αναλάβει δράση για να βοηθήσει στην αποφυγή ατυχημάτων.
Το Σύστημα Ανάλυσης Οδηγικής Συμπεριφοράς θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο EX90 και θα συμπληρώσει μία δέσμη εξωτερικών αισθητήρων κορυφαίας τεχνολογίας.
Μιλώντας σχετικά η Έμα Τίβεστεν, Senior Technical Expert στο Volvo Cars Safety Center είπε: «Η έρευνά μας υποδεικνύει ότι με την απλή παρατήρηση του πού κοιτάζει ο οδηγός και του πόσο συχνά και για πόσο χρόνο είναι τα μάτια του κλειστά, μπορούμε να αξιολογήσουμε σε μεγάλο βαθμό την κατάστασή του. Βασίζοντας τους υπολογισμούς του στα ευρήματα της έρευνάς μας, το σύστημα ανίχνευσης επιτρέπει στα αυτοκίνητά μας να αναγνωρίζουν ποτέ η ικανότητα του οδηγού επιδεινώνεται, πιθανώς λόγω υπνηλίας, απόσπασης προσοχής ή άλλων αιτίων απροσεξίας και να παρέχουν επιπλέον βοήθεια με έναν τρόπο που προσαρμόζεται στη συγκεκριμένη κατάσταση.»
Χρησιμοποιώντας δύο κάμερες για να εντοπιστούν πρώιμα σημάδια που δείχνουν ότι οδηγός δεν βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, το σύστημα παρατηρεί τα μοτίβα βλέμματος του οδηγού. Με τη μέτρηση του χρόνου κατά τον οποίο ο οδηγός κοιτάζει στον δρόμο εμπρός, και λαμβάνοντας υπόψη τις φυσικές αποκλίσεις, το σύστημα κατανοεί πότε τα μάτια του οδηγού, και ενδεχομένως το μυαλό του, εστιάζουν κάπου αλλού εκτός από την οδήγηση.
Μήπως ο οδηγός κοιτάζει το δρόμο για πολύ λίγο; Μπορεί να είναι μία ένδειξη απόσπασης του βλέμματος, πιθανώς διότι κοιτάζει το τηλέφωνο του. Μήπως, κοιτάζει το δρόμο πολύ; Αυτό μπορεί να είναι ένα σημάδι διανοητικής απόσπασης της προσοχής, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ο οδηγός παρασύρεται από τις σκέψεις του σε σημείο που δεν αντιλαμβάνεται αυτό που βλέπει.
Το χωρητικό τιμόνι επίσης παίζει ένα ρόλο. Ανιχνεύει εάν ο οδηγός απελευθερώνει τη λαβή του στο τιμόνι, παρακολουθώντας έτσι τη σταθερότητα των χειρισμών του. Χρησιμοποιώντας την κατοχυρωμένη τεχνολογία μας για ανίχνευση σε πραγματικό χρόνο των μοτίβων βλέμματος και του τρόπου χειρισμού του τιμονιού, το αυτοκίνητο θα μπορεί να δράσει κατάλληλα για να βοηθήσει τον οδηγό όταν χρειάζεται. Η βοήθεια μπορεί να αρχίσει με ένα απλό σήμα προειδοποίησης που αυξάνει σε ένταση ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις αυξημένες και ξεκάθαρες προειδοποιήσεις, το αυτοκίνητο μπορεί ακόμη και να σταματήσει με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου, στέλνοντας μία προειδοποίηση στους άλλους χρήστες της οδού μέσω των φώτων αλάρμ.
Ο Τόμας Μπρόμπεργκ Επικεφαλής στο Volvo Cars Safety Centre πρόσθεσε: «Στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών έχουμε κάνει εξαιρετική πρόοδο στην εξωτερική ανίχνευση, καθώς δουλεύουμε με αφοσίωση πάνω στα συστήματα πρόληψης σύγκρουσης. Η ανίχνευση του εσωτερικού είναι για εμάς ένα από τα επόμενα σύνορα ασφαλείας. Θα συνεχίσουμε να μαθαίνουμε, να εξελίσσουμε και να αξιοποιούμε νέες λειτουργίες βήμα-βήμα, για να βοηθήσουμε να βελτιωθεί η ασφάλεια καθώς η γνώση μας αυξάνεται και ωριμάζει».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θ. Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Οι έλεγχοι, οι βιοδείκτες και οι αλλαγές στη συνταγογράφηση
- Αγωγή ύψους 450 εκατ. ευρώ κατά του Δημοσίου για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο
- Επενδύσεις 2 δισ. σε ακίνητα πριν την εκπνοή του 2024 – Έσοδα 4,2 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις
- Αφοι Βρισιμτζή – Champion ΑΕΒΕ: Πλειστηριασμός για την εταιρεία των 90 ετών