Ο Σεμπαστιάν Οζιέ έγραψε ξανά το όνομά του στα βιβλία της ιστορίας, κατακτώντας για δέκατη φορά τη νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, πρώτο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ για το 2025. Οδηγώντας ένα Toyota GR Yaris Rally1, ο Οζιέ εξασφάλισε τη νίκη με διαφορά 18,5 δευτερολέπτων από τον συμπαίκτη του στην ομάδα Toyota GAZOO Racing, Έλφιλ Έβανς, μετά από μια αγωνιώδη τελευταία ημέρα στις γαλλικές Άλπεις.
Η καθοριστική τελευταία σημερινή ειδική διαδρομή είχε δυναμική να ανατρέψει την κατάσταση. Ο Οζιέ και ο Έβανς της Toyota GAZOO Racing, Elfyn Evans, επέλεξαν να έχουν τέσσερα ελαστικά με καρφιά Hankook και μόνο δύο υπερ-μαλακά slicks – μια προσέγγιση που αποδείχθηκε αποτελεσματική στους παγωμένους δρόμους της Νπρτ Νταμ. Τους άφησε όμως ευάλωτους στην προτελευταία ειδική διαδρομή στο Digne-les-Bains / Chaudon-Norante.
Εκεί, ο Αντριάν Φουρμό έλαμψε επιλέγοντας μόνο σλικ ελαστικά. Έτσι ήταν ταχύτερος από τα Toyota κατά 23,9 δευτερόλεπτα και 17,8 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Φάνηκε ότι θα μπορούσε να διεκδικήσει μια καλύτερη θέση στο βάθρο. και απειλώντας προσωρινά να διαταράξει τη σειρά του βάθρου.
Ο Φουρμό ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στο WRC με την Hyundai μετά από μεταγραφή από την M-Sport Ford, πόνταρε σε στεγνό οδόστρωμα στην Wolf Power Stage, με την οποία ολοκληρώθηκε ο αγώνας. Αν ο καιρός του έκανε το χατίρι και του έβγαινε το ρίσκο με τα σλικ θα είχαμε ανατροπή. Αντ’ αυτού, το παγωμένο Col de Turini έδωσε άγρια τροπή στο παιχνίδι, αφήνοντάς τον με ρύθμιση για στεγνό ενώ φορούσε μικτά ελαστικά όπως ο Oζιέ και ο Έβανς. Ο Oζιέ εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και επικράτησε σε μια ακόμη ειδική διαδρομή, ενώ ο Έβανς άντεξε στην πίεση του Φουρμό και τερμάτισε 7,5 δευτερόλεπτα μπροστά του παρότι είχε μια συγκλονιστική επαφή με έναν βράχο.
«Τι Σαββατοκύριακο» ανέφερε ο Oζιέ, του οποίου ο πρώτος θρίαμβος εδώ ήρθε κατά τη διάρκεια των ημερών του IRC στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο το 2009: «Δεν ξέρω από πού να αρχίσω νομίζω ότι είχα το τυχερό μου αστέρι μαζί μου αυτό το Σαββατοκύριακο – τον θείο μου, τον οποίο χάσαμε πριν από ένα χρόνο. Είμαι σίγουρος ότι με προστάτευε και αφιερώνω τη νίκη μου σ’ εκείνον. Δεν έχω ιδέα αν είναι το τελευταίο μου [Ράλλυ Μόντε Κάρλο] τώρα. Σίγουρα είναι μια καλή στιγμή για να σταματήσω».
Πίσω από τη μάχη του βάθρου είχαμε δράμα καθώς οι μεικτές συνθήκες της Κυριακής προκάλεσαν ανατροπές. Οι Σάμι Παγιάρι και Τακαμότο Κατσούτα της Toyota βγήκαν εκτός δρόμου στην SS17, ενώ το M-Sport Ford Puma Rally1 του Μάντσερ βρέθηκε εκτός στην επόμενη ειδική. Πίσω από τον Έβανς ο Τάνακ με το Hyundai έχασε την τέταρτη θέση από τον Ροβάνπερα με Toyota σήμερα λόγω της δικής του κακής εκτίμησης ελαστικών. Στο τέλος η διαφορά τους ήταν μόλις 4,7 δευτερόλεπτα, με τους δύο οδηγούς να εναποθέτουν τις ελπίδες τους στο Ράλλυ της Σουηδίας τον επόμενο μήνα. Αμφότεροι έχουν κερδίσει εκεί στο αγώνα του χιονιού και του πάγου. Ο πρωταθλητής Τιερί Νεβίλ τερμάτισε τελικά 6ος αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα. Ένας συνδυασμός σπασμένης ανάρτησης από σύγκρουση, ένα ελαστικό και ένα ανεξήγητο ηλεκτρικό πρόβλημα του κόστισαν πάνω από πέντε λεπτά, εξαφανίζοντας τις ελπίδες του να επαναλάβει την περσινή του νίκη. Ο δεύτερος γύρος του WRC πραγματοποιείται στο χιόνι και τον πάγο της Σουηδίας από 13 έως 16 Φεβρουαρίου.
Τελική κατάταξη
- S Ogier / V Landais FRA Toyota GR Yaris 3h 19m 6.1s
- E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +18.5
- A Fourmaux / A Coria FRA Hyundai i20 N +26.0s
- K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris +54.3s
- O Tänak / M Järveoja EST Hyundai i20 N +59.0s
- T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N +5m 44.6s
Πρωτάθλημα οδηγών:
- S Ogier 33 βαθμοί
- E Evans 26 βαθμοί
- A Fourmaux 20 βαθμοί
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών:
- Toyota GAZOO Racing WRT 60 βαθμοί
- Hyundai Shell Mobis WRΤ 36 βαθμοί
- M-Sport Ford WRT 11 βαθμοί
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο Ιράκ: Πυρκαγιά μείωσε την παραγωγή κατά 300.000 βαρέλια/ημέρα στο κοίτασμα Rumaila
- Στα 68,8 δις έκλεισαν τα φορολογικά έσοδα το 2024 – Αύξηση εισπράξεων για ΦΠΑ, ΕΦΚ και φόρο εισοδήματος
- Παύλος Μαρινάκης: Ο πρωθυπουργός θα πάει στη Βουλή για προ ημερησίας για τα Τέμπη
- CVC: Η αραβική PureHealth Holding αποκτά το 60% του ομίλου HΗG – H συμφωνία αποτιμά τον όμιλο σε 2,2 δισ. ευρώ