Στον πιο κουραστικό γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν, ήταν η ισορροπία ταχύτητας και ωριμότητας του Rovanperä που του εξασφάλισαν τελικά την 12η νίκη στην καριέρα του.

Ο Φινλανδός πρωταθλητής με συνοδηγό τον Jonne Halttunen, έχτισε προβάδισμα σχεδόν ενός λεπτού αφού κέρδισε όλες τις ειδικές της Παρασκευής γύρω από τη λίμνη Naivasha, και μετά κράτησε τη διαφορά για να τελειώσει το Σάββατο με προβάδισμα δύο λεπτά καθαρά, καθώς οι αντίπαλοί του αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα και ζημιά ελαστικών.

Αυτό η διαφορά επέτρεψε στον δύο φορές πρωταθλητή του WRC να οδηγήσει συντηρητικά για να τερματίσει την Κυριακή, σε ένα εκπληκτικό τοπίο στο Hell’s Gate με τον πρόεδρο της Κένυας William Ruto να παρευρίσκεται στον τερματισμό.

Ο Takamoto Katstuta ολοκλήρωσε το θρίαμβο της Toyota φέρνοντας το δικό του GR Yaris στη 2η θέση. Έτσι η ιαπωνική φίρμα αύξησε το προβάδισμα του πρωταθλήματος των κατασκευαστών της σε τέσσερις βαθμούς έναντι της Hyundai Motorsport.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Adrien Fourmaux με το M-Sport Ford Puma όντας 47,3 δευτερόλεπτα πίσω. «Είναι πάντα ιδιαίτερο να κερδίζεις εδώ», είπε ο Rovanperä. «Επίσης, είναι ένα θρυλικό γεγονός για την Toyota. Ήμασταν πάντα τόσο καλοί εδώ και αυτό συνεχίζεται.

Όπως λένε στην Αφρική: το αυτοκίνητο μπροστά είναι πάντα Toyota! Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα, όλοι έκαναν μεγάλη προσπάθεια για να κάνουν το μονοθέσιο να λειτουργεί τόσο καλά.

Νομίζω ότι εγώ και ο Jonne κάναμε καλή δουλειά, δεν νομίζω ότι μπορείτε να έχετε καλύτερο Safari Rally από εμάς. Χωρίς προβλήματα, έξυπνη οδήγηση και νομίζω ότι ήταν μια καλή προσπάθεια».

Ο Evans ήταν εντός διεκδίκησης θέσης στο βάθρο την Παρασκευή αλλά το Σάββατο, βρήκε τον Ουαλό με προβλήματα:

Σταμάτησε δύο φορές για να κάνει αλλαγές τροχών εντός της ειδικής και τερμάτισε πάνω από τέσσερα λεπτά πίσω από τον νικητή στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης.

Παραμένει όμως δεύτερος στο πρωτάθλημα οδηγών πίσω από τον πρωτοπόρο Thierry Neuville, ο οποίος τερμάτισε σχεδόν έξι λεπτά πίσω στην πέμπτη θέση με το Hyundai i20N.

Ο Neuville προηγείται του Evans με έξι πόντους, καθώς άντεξε μια κακή εβδομάδα στο Hyundai i20 N. Τα προβλήματα πίεσης καυσίμου το Σάββατο κόστισαν στον Βέλγο αρκετά λεπτά και η ζημιά στην ανάρτηση την Κυριακή, που προκλήθηκε από βράχο στη μέση του δρόμου, πρόσθεσε δράμα.

Οι άλλοι οδηγοί της ομάδας, Esapekka Lappi και Ott Tänak τα πήγαν χειρότερα.

Τα προβλήματα του Lappi περιλάμβαναν δύο σπασμένα κιβώτια ταχυτήτων κατά τη διάρκεια του αγώνα, ενώ ο Tänak μπόρεσε να ανέβει μόνο στην όγδοη θέση πίσω από τους πρωταγωνιστές στο WRC2 Gus Greensmith και Oliver Solberg αφού το αυτοκίνητό του είχε σπασμένη ανάρτηση την Παρασκευή.

Το top 10 συμπλήρωσαν ο Ιορδάνης Σερδερίδης με Puma και ο πρωταγωνιστής της κατηγορίας Rally2 με Škoda Fabia, Kajetan Kajetanowicz. Το WRC επιστρέφει στην άσφαλτο για το Ράλι Κροατίας του επόμενου μήνα που θα διεξαχθεί από τις 18 έως τις 21 Απριλίου.

Ο αγώνας πραγματοποιείται στην πρωτεύουσα της χώρας το Ζάγκρεμπ.

Τελική κατάταξη

1. K Rovanperä / J Halttunen Toyota GR Yaris 3h 36m 4.4s
2. T Katsuta / A Johnston Toyota GR Yaris +1m 37.8s
3. A Fourmaux / A Coria Ford Puma +2m 25.1s
4. E Evans / S Martin Toyota GR Yaris +4m 20.2s
5. T Neuville / M Wydaeghe Hyundai i20 N +10m 17.5s
6. G Greensmith / J Andersson Škoda Fabia +18m 5.4s

Βαθμολογία οδηγών (γύρος 3 από 13):

1. T Neuville 67pts
2. E Evans 61pts
3. A Fourmaux 46pts

Βαθμολογία κατασκευαστών

Toyota 131
Hyundai 127
Ford 72

Διαβάστε επίσης:

Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ: To story μιας εταιρείας ορόσημο στο χώρο του αυτοκινήτου και η 3η γενιά στο τιμόνι

O Stroll έχει σχέδιο!

Ιδού το νέο Suzuki Swift!