Περιεχόμενα
Ο Ουαλός κατάφερε κερδίζοντας για 2η φορά στη Φινλανδία να μειώσει τη διαφορά από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Kalle Rovanperä.
Ο Evans πέτυχε τη νίκη στο Secto Rally Φινλανδίας, τη δεύτερή του στο συγκεκριμένο αγώνα μετά το 2021.
Έτσι διατηρεί ζωντανές τις πιθανότητές του να διεκδικήσει το φετινό τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA καθώς η διαφορά ανάμεσά τους μειώθηκε στους 25 βαθμούς.
Μια δραματική συντριβή για τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας στο WRC, Kalle Rovanperä, έδωσε στον Evans προβάδισμα το απόγευμα της Παρασκευής. Ο Ουαλός κέρδισε επτά συνεχόμενες ειδικές διαδρομές το το Σάββατο υπό την πίεση του Thierry Neuville με το Hyundai.
Επέκτεινε ακόμη περισσότερο την διαφορά την τελευταία μέρα και τελικά πήρε τη νίκη με διαφορά 39,1sec.
Ο Evans με συνοδηγό το Martin αξιοποίησαν τη δυναμική του Toyota GR Yaris και κέρδισαν τη Wolf Power Stage. Έτσι ο Evans μείωσε το τη διαφορά από το Rovanperä από 55 βαθμούς σε 25 με τέσσερις αγώνες να απομένουν.
Ο νικητής που πήρε την 7η νίκη της καριέρα του τόνισε: «Ήταν ένα πολύ καλό Σαββατοκύριακο. Φυσικά λυπούμαστε για την απώλεια του Kalle στην αρχή του ράλι, αλλά μετά από αυτό ήταν πραγματικά φανταστικό να οδηγείς αυτό το αυτοκίνητο – είναι μεγάλη ικανοποίηση να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι σε αυτούς τους δρόμους και είμαστε πραγματικά χαρούμενοι αυτό. Οι θεατές δημιούργησαν μια φανταστική ατμόσφαιρα και ήταν υπέροχο να έχουμε υποστήριξη. Όσον αφορά το πρωτάθλημα δεν είναι κακό ότι μειώσαμε τη διαφορά.”
Η ομάδα Toyota Gazoo Racing του Evans εδρεύει κοντά στη διοργανώτρια πόλη Jyväskylä και η νίκη αύξησε το προβάδισμα της στους κατασκευαστές έναντι της Hyundai Motorsport στους 67 βαθμούς.
Οι μεταβαλλόμενες συνθήκες παρείχαν καταιγιστική δράση στις ταχύτερες ειδικές διαδρομές της σεζόν. Από νωρίς οι Ott Tänak και Esapekka Lappi ακολούθησαν το δρόμο του Rovanperä εγκαταλείποντας την Παρασκευή.
Η βλάβη κινητήρα έθεσε στο περιθώριο το M-Sport Ford Puma του Tänak, ενώ ο Lappi έπεσε με το Hyundai του σε ένα δέντρο.
Ο Neuville πραγματοποίησε μια από τις πιο δυνατές εμφανίσεις του στο επίπεδο έδαφος της Φινλανδίας, αλλά τελικά δεν είχε απάντηση στον γρήγορο ρυθμό του Evans.
Παραμένει τρίτος στο πρωτάθλημα οδηγών μετά τον ένατο γύρο.
Ο Βέλγος οδηγός τερμάτισε με μεγάλη διαφορά 57,6 δευτερολέπτων από το τρίτο αυτοκίνητο, το Toyota του Takamoto Katsuta.
Ο Κatsuta είχε μεγάλη μάχη για την τελευταία θέση στο βάθρο με τον Teemu Suninen με το Hyundai i20.
Ο τελευταίος έκανε μια απέλπιδα προσπάθεια για την υπέρβαση επιλέγοντας για να εξοικονομήσει βάρος να αφήσει τον εφεδρικό τροχό στις τέσσερις τελευταίες ειδικές.
Αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να περάσει τον Katsuta, ο οποίος πανηγύρισε το τέταρτο βάθρο της καριέρας του τερματίζοντας με διαφορά 4,3 δευτερόλεπτα.
Ο επικεφαλής της Toyota, Jari-Matti Latvala έκανε μια δημοφιλή επιστροφή στο τιμόνι αγωνιστικού μετά από τέσσερα χρόνια αποχής. Ο Φινλανδός δεν ήταν ποτέ πραγματικά στη μάχη του βάθρου, αλλά η συνέπεια τον αντάμειψε με την πέμπτη θέση συνολικά.
Η υψηλή φθορά των εμπρός ελαστικών περιόρισε τον Oliver Solberg με Škoda Fabia RS Rally2, στην έκτη θέση μπροστά από τον νικητή του WRC2, Sami Pajari.
Η όγδοη θέση ήταν ταυτόχρονα η δεύτερη στο WRC2 για τον Adrien Fourmaux. Οι Nikolay Gryazin και Andreas Mikkelsen συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Η δράση συνεχίζεται στο χώμα τον επόμενο μήνα με τον εθνικό μας αγώνα, το θρυλικό EKO Acropolis Rally Greece που διοργανώνεται με έδρα τη Λαμία, από 7 – 10 Σεπτεμβρίου.
Τελική Κατάταξη
1. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris 2h 33m 11.3s
2. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N +39.1s
3. T Katsuta / A Johnston JPN Toyota GR Yaris +1m 36.7s
4. T Suninen / M Markkula FIN Hyundai i20 N +1m 41.0s
5. J-M Latvala / J Hänninen FIN Toyota GR Yaris +4m 9.4s
6. O Solberg / E Edmondson SWE Škoda Fabia RS Rally2 +9m 33.6
Βαθμολογία οδηγών (9ος από 13 αγώνες)
1. K Rovanperä 170β.
2. E Evans 145 β.
3. T Neuville 134 β.
Βαθμολογία κατασκευαστών
Toyota 378 β.
Hyundai 311β.
Ford 205 β.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!