Ο Σεμπαστιέν Όζιερ πέτυχε μια εκπληκτική νίκη στο Ράλλυ Φινλανδίας σήμερα, Κυριακή, αφού ο έτερος οδηγός της Toyota GAZOO Racing, Κάλε Ροβανπέρα, εγκατέλειψε ενώ βρισκόταν στην κορυφή της κατάταξης στον προτελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα. Ο Ροβανπέρα ήταν επικεφαλής από την αρχή του χωμάτινου αγώνα και φαινόταν έτοιμος να πάρει μια νίκη εντός έδρας, κάτι που δεν έχει συμβεί τα τελευταία επτά χρόνια. Ο Φινλανδός πρωταθλητής μπήκε με διαφορά 45,8 δευτερολέπτων στην προτελευταία ειδική διαδρομή. Ωστόσο, όλα πήγαν στραβά για τον 23χρονο όταν χτύπησε σε μια πέτρα, στέλνοντας το GR Yaris Rally1 που οδηγούσε εκτός δρόμου. Εκεί ανατράπηκε, τουμπάρισε και αναπόφευκτα οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη.
Στην ίδια ειδική διαδρομή είχαμε και άλλο δράμα για την Toyota καθώς εγκατάλειψε και ο Έλφυλ Έβανς, ενώ κυνηγούσε βαθμούς την Κυριακή για να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος από την Παρασκευή. Στην πρώτη του εμφάνιση στη Φινλανδία από το 2021, ο Όζιε ήταν εκεί για να μαζέψει τα κομμάτια των υπολοίπων και πέτυχε την 61η του νίκη στο WRC, με διαφορά 40,1 δευτερολέπτων από τον οδηγό της Hyundai i20 N Rally1, Τιερί Νεβίλ. Ο Αντριέν Φουρμό, οδηγώντας ένα Puma Rally1 για την M-Sport, συμπλήρωσε το βάθρο 34,0 δευτερόλεπτα πιο πίσω.
Μιλώντας μετά τον τερματισμό ο Οζιέ τόνισε: «Δυσκολεύομαι να χαμογελάσω αυτή τη στιγμή. Η νίκη στη Φινλανδία είναι πάντα ευχάριστη, αλλά δεν ήρθε έτσι όπως θέλαμε. Είμαι πολύ λυπημένος για τον Κάλε και το συνοδηγό του, ήταν άτυχοι με τη πέτρα και είναι κρίμα για αυτούς. Εμείς ήμασταν άτυχοι στη Σαρδηνία και χάσαμε στην τελευταία ειδική, αλλά εδώ είμαστε τυχεροί. Αυτός είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός”.
Τα σημερινά δεδομένα άλλαξαν τη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών, με τον Οζιέ να ανεβαίνει στη δεύτερη θέση παρά το γεγονός ότι έλειψε από τρεις αγώνες νωρίτερα φέτος. Μετά την εγκατάλειψη του Τάνακ την Παρασκευή και το μηδέν του Έβανς, το δίδυμο των διεκδικητών έπεσε στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Αλλά ο μεγαλύτερος νικητής όσον αφορά στη μάχη του τίτλου ήταν ο Nεβίλ. Αφού έφτασε στη Φινλανδία με προβάδισμα οκτώ βαθμών, το διεύρυνε στους 27 βαθμούς τώρα μετά τον 9ο από τους 13 γύρους του φετινού πρωταθλήματος. Αντίστοιχα η ομάδα του Hyundai Motorsport αύξησε τη διαφορά της από την Toyota στο πρωτάθλημα κατασκευαστών στους 20 βαθμούς. Μιλώντας σχετικά ο Νεβίλ τόνισε: “Ήταν ένα πραγματικό rollercoaster συναισθημάτων αυτό το Σαββατοκύριακο. Είχαμε μια έξυπνη προσέγγιση γνωρίζοντας ότι ήταν δύσκολο να αντιμετωπίσουμε τις Toyota. Μετά τα προβλήματα της ομάδας μας (Τάνακ και Λάπι την Παρασκευή), ξέραμε ότι έπρεπε να πάρουμε κάποιους πόντους».
Η τρίτη θέση του Φουρμό τον έφερε για 4η φορά φέτος στο βάθρο. Ο Γάλλος 34,0 δευτερόλεπτα πίσω από το Νεβίλ. Στην 4η θέση ήταν το Toyota Yaris του Σάμι Παγιάρι 40,0 δευτερόλεπτα πίσω. Ο Παγιάρι, μαζί με τη συνοδηγό Ένι Μάλκονεν, πραγματοποίησαν εντυπωσιακή εμφάνιση στο ντεμπούτο τους στην κορυφαία κατηγορία. Μετά από μια δύσκολη αρχή στο ράλι, που περιελάμβανε δύο εξόδους με αποτέλεσμα ζημιές στο πίσω φτερό την Παρασκευή, το φινλανδικό δίδυμο πέτυχε την πρώτη του νίκη σε ειδική διαδρομή WRC, το Σάββατο. Τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally2 συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Ο Όλιβερ Σόλμπεργκ κέρδισε την κατηγορία WRC2 και τερμάτισε πέμπτος συνολικά, ακολουθούμενος από τους Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, Λάουρι Γιόνα, Μίκο Χέικιλα, Νικολάι Γκριάζιν και Γκεόργκ Λιναμάε. Επόμενος αγώνας επί Ελληνικού εδάφους το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις από 5 – 8 Σεπτεμβρίου.
Η τελική κατάταξη ήταν:
1. S Ogier / V Landais Toyota GR Yaris 2h 25m 41.9s
2. T Neuville / M Wydaeghe Hyundai i20 N +40.1s
3. A Fourmaux / A Coria Ford Puma +1m 14.1s
4. S Pajari / E Mälkönen Toyota GR Yaris +1m 54.5s
5. O Solberg / E Edmondson Škoda Fabia (WRC2) +8m 15.5s
6. J-M Latvala / J Hänninen Toyota GR Yaris (WRC2) +8m 54.5s
Βαθμολογία οδηγών μετά από 9 αγώνες (σύνολο 13):
1. T Neuville 168
2. S Ogier 141
3. O Tänak 137
Βαθμολογία κατασκευαστών μετά από 9 αγώνες (σύνολο 13):
Hyundai 395
Toyota 375
Ford 207
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «EKO Acropolis Rally Diary 2024»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα