O Φινλανδός πήρε την 3η συνεχόμενη νίκη του στο Ράλι Εσθονίας όγδοο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA.
Το 2021 ο Rovanperä στην Εσθονία έγινε ο νεότερος νικητής ράλι του WRC στις εξαιρετικά γρήγορες ειδικές διαδρομές του αγώνα αυτού. Το 2023 φεύγει από την Εσθονία με προβάδισμα 55 βαθμών στη βαθμολογία των οδηγών καθώς η νίκη του αυτή τον έφερε πιο κοντά στη διατήρηση του παγκόσμιου τίτλου.
Ο 22χρονος Φινλανδός ολοκλήρωσε τον τετραήμερο αγώνα σε χαλίκι 52,7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον αντίπαλό του Thierry Neuville με το Hyundai i20N, ο οποίος προηγήθηκε στο ξεκίνημα της Παρασκευής. Ο Rovanperä ανέβηκε στην πρώτη θέση αργότερα εκείνη την ημέρα και στη συνέχεια πήρε εννέα συνεχόμενες ειδικές διαδρομές.
Η πρόβλεψη για βροχή δεν επιβεβαιώθηκε στο τελευταίο σκέλος της Κυριακής, ο Rovanperä παρέμεινε μπροστά χωρίς να απειληθεί. Κέρδισε και τις τέσσερις ειδικές διαδρομές με το Toyota GR Yaris του αλλά και τους μέγιστους δυνατούς πόντους μπόνους στην Wolf Power Stage.
Συνολικά είχε τέτοια κυριαρχία που κέρδισε 15 από τις 21 ειδικές διαδρομές του ράλι: «Είναι σημαντική νίκη και μας έδωσε το μέγιστο των βαθμών το σχέδιο ήταν ακριβώς αυτό. Είναι ο αγαπημένος μου αγώνας στο πρόγραμμα, έπρεπε να πιέσουμε εδώ, πήγε καλά».
Ο Neuville ουσιαστικά αποδέχτηκε την ήττα το βράδυ του Σαββάτου, αλλά ήταν σε κέφια αφού απόλαυσε τα περάσματα από τις γρήγορες ειδικές. Ωστόσο, δεν είχε την πολυτέλεια να εφησυχάσει μέχρι την Κυριακή, καθώς ο έτερος οδηγός της Hyundai Esapekka Lappi πίεζε και τελικά ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου υστερώντας μόλις 6,8 δευτερόλεπτα μετά από περισσότερα από 300 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών.
Για τον Lappi ήταν η 4η φορά στο βάθρο με την Hyundai Motorsport, η οποία τώρα είναι δεύτερη στο πρωτάθλημα με την Toyota Gazoo Racing να προηγείται με διαφορά 57 βαθμών στην κούρσα του τίτλου των κατασκευαστών. Πίσω από το Lappi με διαφορά 7,3 δευτερόλεπτα τερμάτισε ο Evans με Toyota.
Ο Teemu Suninen έφερε ένα ακόμη Hyundai, το τρίτο στην πρώτη πεντάδα, τερματίζοντας με διαφορά μεγαλύτερη των 60 sec πίσω από τον Evans. Η εμφάνισή του ήταν ανταγωνιστική στο ντεμπούτο του με το i20 N Rally1. Στην έκτη θέση τερμάτισε ο Pierre-Louis Loubet, ο οποίος πέρασε τον Takamoto Katsuta στην Wolf Power Stage.
Ο έτερος οδηγός της M-Sport Ford, Ott Tänak, φαβορί πριν την εκκίνηση περιορίστηκε από προβλήματα στον κινητήρα που φάνηκαν στο shakedown της Πέμπτης και ανάγκασαν σε αλλαγή την τελευταία στιγμή έτσι τον οδήγησαν σε ποινή πέντε λεπτών πριν την πρώτη ειδική. από το εναρκτήριο στάδιο.
Τώρα υπολείπεται του Rovanperä με 66 βαθμούς ενώ απομένουν 5 αγώνες για τη λήξη του πρωταθλήματος. Ο Andreas Mikkelsen διατήρησε το προβάδισμά του στην κατηγορία WRC2 και τερμάτισε ένατος στη γενική κατάταξη. Ο Sami Pajari, με ένα Škoda Fabia RS Rally2 παρόμοιο με αυτό του Mikkelsen, συμπλήρωσε τη δεκάδα.
Το WRC παραμένει στη βόρεια Ευρώπη για έναν ακόμη αγώνα με γρήγορο χαλίκι στο Secto Rally Finland τον επόμενο μήνα. Ο 9ος γύρος της σεζόν έχει έδρα τη Γιουβάσκυλα στις 3-6 Αυγούστου. Ο 10ος γύρος είναι ο εθνικός μας αγώνας το Ράλι Ακρόπολις.
Τελική κατάταξη
- K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris 2h 36m 3.1s
- T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N +52.7s
- E Lappi / J Ferm FIN Hyundai i20 N +59.5s
- E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +1m 6.8s
- T Suninen / M Markkula FIN Hyundai i20 N +2m 21.1s
- P Loubet / N Gilsoul FRA Ford Puma +3m 9.9s
Βαθμολογία (8 από 13 αγώνες)
- K Rovanperä 170pts
- E Evans 115pts
- T Neuville 112pts
Διαβάστε επίσης:
F1 Ουγγαρία: Νίκη ρεκόρ για Red Bull!
F1 Ουγγαρία: Ο Χάμιλτον στην pole!
To πρώτο ηλεκτρικό Jeep στην Ελλάδα!