Οι δοκιμές εξέλιξης που ολοκληρώθηκαν χτες βράδυ στο Μπαχρέιν έκρυβαν μια μεγάλη έκπληξη.
Είναι κοινός τόπος σε όλους όσοι επιχειρούν μια πρώτη ανάλυση του τι είδαμε τις τρεις προηγούμενες μέρες πως η ομάδα που έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο είναι η Aston Martin. Ο Λώρενς Στρολ επενδύει σε νέες εγκαταστάσεις, νέα μηχανήματα, υπολογιστές αλλά και έμψυχο δυναμικό. Από ικανότατα στελέχη όπως ο τεχνικός διευθυντής Νταν Φάλλοους που ήταν για χρόνια επικεφαλής αεροδυναμικής στη Red Bull. Όπως ο Φερνάντο Αλόνσο δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής που αντικατέστησε τον Σεμπάστιαν Φέτελ ο οποίος αποχώρησε.
Πρέπει να τονίσουμε πως όλα τα μονοθέσια είναι σημαντικά ταχύτερα από πέρυσι. Οι χρόνοι που καταγράφηκαν στις δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν δείχνουν βελτίωση της τάξης του 1,5sec στο γύρο σύμφωνα με την Pirelli. Διαφορετική είναι και η συμπεριφορά των ελαστικών που έχουν νέο σκελετό. Τούτου δοθέντος όλοι έχουν προοδεύσει αρκετά οπότε θέλει προσοχή για να διακρίνει κανείς την ομάδα που έχει κάνει μεγαλύτερο βήμα. Η Aston Martin τερμάτισε πέρυσι στην 7η θέση καθώς ισοβάθμησε με την Alfa Romeo (6η) με 55 βαθμούς.
Το ερώτημα είναι πόσο περισσότερο έχει βελτιωθεί η Aston Martin; Κοινή πεποίθηση χτες βράδυ στο Σακχίρ ήταν ότι βρίσκεται πολύ κοντά στο επίπεδο της Mercedes με την οποία μοιράζεται την ίδια υβριδική μηχανή. Πόσο κοντά θα φανεί στον πρώτο αγώνα της χρονιάς την ερχόμενη Κυριακή (5/3, 17:00 απευθείας ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+). Ο Λανς Στρολ δε συμμετείχε στις δοκιμές εξέλιξης γιατί τραυματίστηκε στον καρπό μετά από πτώση με το ποδήλατο. Δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί αν θα αγωνιστεί. Αν όχι πιθανώς να τον αντικαταστήσει ο Φελίπε Ντρούγκοβιτς που τα πήγε καλά στις δοκιμές εξέλιξης.
Το βάρος λοιπόν πέφτει στον Αλόνσο, ο οποίος μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών τόνισε: «H τελευταία μέρα ήταν καλή για εμάς με πολλούς γύρους και μάθαμε αρκετά για το νέο μονοθέσιο. Αλλά είναι μόνο δοκιμές και δεν ξέρουμε τι κάνουν όλοι οι άλλοι, επομένως υπάρχουν πολλά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν. Μας έλειψε ο Λανς αλλά πρέπει να πω ότι ο Φελίπε προσαρμόστηκε και έκανε καλή δουλειά. Συνολικά, το μονοθέσιο έδειχνε ανταγωνιστικό τις τρεις ημέρες, αλλά πρέπει να συγκριθούμε με τα υπόλοιπα την επόμενη εβδομάδα. Έχουμε δυναμική νομίζω ότι είμαστε σε μια αξιοπρεπή θέση για την επόμενη εβδομάδα. Στόχος μας είναι να κάνουμε ένα βήμα μπροστά από πέρυσι με σταθερή πρόοδο».
Από την πλευρά του ο επικεφαλής μηχανής Τομ Μακ Κάλαφ συμπλήρωσε: «Οι δοκιμές εξέλιξης ολοκληρώθηκαν, καταφέραμε να υλοποιήσουμε το πλάνο μας και συμπληρώσαμε αρκετούς γύρους και με τους δύο οδηγούς. Ο Φελίπε έκανε δυνατή δουλειά για εμάς και ο Φερνάντο το ίδιο, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε πολλά δεδομένα. Εξακολουθούμε να μαθαίνουμε για το μονοθέσιο σε διάφορα λειτουργικά και διαδικαστικά θέματα, αλλά έχουμε σημειώσει καλή πρόοδο. Τώρα η προσοχή μας μετακινείται στον πρώτο αγώνα, εφαρμόζοντας όλα όσα μάθαμε. Μπράβο στην ομάδα ήταν μια τεράστια προσπάθεια από όλους στην πίστα και στο εργοστάσιο για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε τη σεζόν».
Ο Αλόνσο έχει πάρει δυο παγκόσμια πρωταθλήματα πίσω το 2005 και το 2006. Έχει κερδίσει σε 32 GP, η τελευταία του νίκη ήταν στο Ισπανικό GP του 2013 για λογαριασμό της Ferrari. Στα 42 του χρόνια είναι ο μεγαλύτερος από τους 20 οδηγούς που θα εκκινήσουν σε GP και προφανώς έχει τις περισσότερες συμμετοχές (358). Πέρυσι αγωνίζονταν με τα χρώματα της Alpine και πήρε 81 βαθμούς, 11 λιγότερους από τον έτερο οδηγό της γαλλικής ομάδας, Εστεμπάν Οκόν.
Διαβάστε επίσης
F1 Μπαχρέιν, 3η μέρα: Ταχύτερος ο Πέρεζ!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας