Από τον Απρίλιο έχουν να γελάσουν οι κόκκινοι. Η ταχύτητα δεν αρκεί, χρειάζεται στρατηγική και αξιοπιστία για να κερδίζεις.
Ο Λεκλέρκ έδωσε τον τόνο μετά την εγκατάλειψή του στο Αζερμπαϊτζάν με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή: «Είμαι περισσότερο από απογοητευμένος, προφανώς. Στην αρχή, δεν ήμασταν ιδιαίτερα δυνατοί, αλλά μετά μείωνα την απόσταση από τον Πέρεζ. Στο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας αποφασίσαμε να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία άλλαξα ελαστικά και νομίζω ότι ήταν η σωστή επιλογή. Είχαμε προβάδισμα διαχειριζόμουν καλά τα ελαστικά, έπρεπε απλώς να αντέξουν μέχρι το τέλος, που νομίζω ότι ήταν εφικτό. Ήμασταν σίγουρα στην καλύτερη δυνατή θέση για να πετύχουμε. Άλλη μια εγκατάλειψη, πονάει…πρέπει πραγματικά να το εξετάσουμε για να μην συμβεί ξανά».
Μια ματιά στα χθεσινά δημοσιεύματα του Ιταλικού Τύπου αρκούν για να καταλάβει κανείς τι συμβαίνει αυτή την ώρα στο Μαρανέλο: Η Gazzetta dello Sport ανέφερε: «Κάτι πάει λάθος και πρέπει να βρεθούν άμεσα λύσεις». Η Corriere della Sera έβαλε «μηδέν» στη Ferrari τονίζοντας ότι δεν μπορεί να ωριμάσει. Η La Stampa κάνει λόγο για «μαύρη Κυριακή».
Είναι αλήθεια πως η Ferrari έχει την ταχύτητα, πράγμα που αποδεικνύεται από τις τέσσερις συνεχόμενες pole του Λεκλέρκ ο οποίος έχει εκκινήσει 6 φορές από την πρώτη θέση φέτος, αλλά έχει πάρει μόνο 2 νίκες. Αντίθετα στη Red Bull δεν έχουν το ταχύτερο μονοθέσιο, κερδίζουν όμως χάρη στις επιλογές στρατηγικής και κυρίως χάρη στην αξιοπιστία του μονοθεσίου τους. Δεν είναι ότι και αυτοί δεν είχαν προβλήματα, τόσο με την υβριδική μηχανή (δυο εγκαταλείψεις ο Φερστάπεν) όσο και με το DRS στο μονοθέσιο του Ολλανδού.
Αναφερόμενος στον παράγοντα τύχη μετά την εγκατάλειψη του Λεκλέρκ στο Μπακού ο Φερστάπεν τόνισε: «Πάντα υπάρχουν εγκαταλείψεις στους αγώνες. Μου συνέβη πρόσφατα, συνέβη σε πολλούς στο παρελθόν, δυστυχώς συμβαίνει στον Σαρλ. Αν βρισκόμουν στην ίδια κατάσταση, θα ήμουν απογοητευμένος, νομίζω ότι αυτό είναι πολύ φυσιολογικό, έχει να κάνει με το πώς θα βγεις από αυτό. Πάντα κοιτάς πώς να βελτιώσεις τα πράγματα – αυτό κάναμε στην αρχή της σεζόν όταν είχαμε προβλήματα αξιοπιστίας. Μαθαίνεις από αυτό, δεν σου αρέσει, είσαι θυμωμένος, αλλά το ανατρέψαμε. Πρέπει πάντα να μείνετε σε αυτό γιατί μπορεί να συμβεί κάτι άλλο και πρέπει πάντα να αποτρέψετε αυτά τα ζητήματα από το να συμβούν».
Δεν ήταν μόνο η εγκατάλειψη του Λεκλέρκ από υβριδική μηχανή αλλά και αυτή του Σάινθ με πρόβλημα στο υδραυλικό κύκλωμα των πίσω φρένων. Οι κόκκινοι βρίσκονται ήδη 80 βαθμούς πίσω στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, διαφορά που δεν μαζεύεται εύκολα, δεδομένης της φόρμας που έχουν οι Red Bull αλλά και της σταθερότητας του Ράσελ με τη Mercedes.
Η Ferrari προσμετρά 5 εγκαταλείψεις σε 8 αγώνες ενώ από 4 έχουν οι Alfa Romeo και Haas που χρησιμοποιούν υβριδική μηχανή Ferrari. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Ζου εγκατέλειψε για 3η συνεχή φορά. Καμία άλλη από τις επτά ομάδες δεν έχει πάνω από 3 εγκαταλείψεις. Εύκολα μπορεί να σκεφτεί κανείς ότι οι κόκκινοι έχουν πάει στα όρια το μονοθέσιό τους, το οποίο πράγματι είναι το ταχύτερο στο grid αλλά αυτό τους κοστίζει σε αξιοπιστία. Πέρα από το χρόνο που θα χρειαστεί για να γιατρευτούν αυτά τα προβλήματα, αξίζει να τονιστεί πως οι αντίπαλοι δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια. Όσο στο Μαρανέλο λύνουν προβλήματα, στο Μίλτον Κέινς και στο Ουόκινγκ βρίσκουν δέκατα/γύρο.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari Ματία Μπινότο τόνισε μιλώντας σχετικά: «Η αξιοπιστία είναι πάντα ένας βασικός παράγοντας στη μάχη του τίτλου. Νομίζω ότι ως ομάδα πιέσαμε πολύ τον χειμώνα πέρυσι για να εξελίξουμε το μονοθέσιο. Δεν είμαστε ακόμη πλήρως αξιόπιστοι, υπάρχει ακόμα λίγη δουλειά να γίνει. Δεν πετούσαμε όταν νικούσαμε, δεν απογοητευόμαστε τώρα. Η ομάδα θα παραμείνει συγκεντρωμένη, δουλεύοντας σκληρά για να αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα. Θα χρειαστούμε λίγο χρόνο για να αναλύσουμε, να κατανοήσουμε και ίσως κάποια από τα προβλήματα να είναι ίδια με προηγούμενα, ίσως όχι. Δεν ξέρω ακόμα. Πρέπει οπωσδήποτε να διορθώσουμε το πρόβλημα, να καταστήσουμε την υβριδική μηχανή αξιόπιστη. Είμαι σίγουρος ότι θα βρούμε, ως ομάδα, μια λύση. Αυτή η ομάδα έχει αποδείξει ότι είναι ικανή να αντιμετωπίσει τα προβλήματα».
Ένας άλλος παράγοντας που είναι καθοριστικός για τη Ferrari, αφορά στην ψυχολογία και το κλίμα που δημιουργείται με τους τιφόζι να απαιτούν και τα media να σιγοντάρουν. Πάντοτε στην Ιταλία η κριτική όσον αφορά στην ομάδα F1 της Ferrari γίνεται σε υψηλούς τόνους και ενίοτε δημιουργεί ένα ασφυκτικό περιβάλλον. Είναι εξαιρετικά δύσκολο ο Ματία Μπινότο να υπερασπιστεί τον επικεφαλής του τμήματος μηχανών, Ενρίκο Γκουαλτιέρι πόσο μάλλον που προέρχεται απ’ αυτό το τμήμα οπότε ξέρει πολύ καλά τι συμβαίνει. Ή ακριβώς επειδή ξέρει πολύ καλά τι συμβαίνει, ξέρει ότι δεν φταίει ο Γκουαλτιέρι αλλά ο Τύπος ζητά εξιλαστήριο θύμα.
Η λογική που έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια στο Μαρανέλο είναι να μην γίνονται βιαστικές κινήσεις εντυπωσιασμού στο μέσον της περιόδου. Το πρόβλημα είναι πως σε 5 μέρες έχουμε αγώνα στο Μόντρεαλ του Καναδά, στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ και το ερώτημα είναι: Πόσα προλαβαίνουν να γίνουν ως τότε; Θα διορθώσουν το πρόβλημα; Δε θέλω ούτε να φανταστώ τι θα συμβεί αν οι τιφόζι βρεθούν ξανά στο ίδιο έργο θεατές, κόκκινοι από οργή κι από ντροπή.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike